2020-05-30, 00:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
T ihopplock om tidsserien den 14 Nov går inte ihop enligt mig.

Idag sa T att han lämnade lgh ca 17.30, 10min efter W. Han letade i parker i Uddevalla utan att hitta henne. Han ankom sedan järnvägsstation ca 30min innan tågavgång 19.07.

Enligt FUP:
Sid 138 i FUP kan man läsa att hans telefon var hemma fram till 18.37 varav han sedan promenerar mot kilbäcksgatan 13 och köper något hos Eurokiosk kl 18.48 (sid 108 i FUP).
Han promenerar (ca 1km) sen mot järnvägstation där han anländer 19.06.
Där går han på tåget direkt som avgår 19.07.

Alltså ljög han om när han lämnade lägenheten, att han letade efter henne samt anlände 30min innan tågavgång.

Vad säger ni?

Då han "tagit bort" W:s telefonnummer undrar jag om hon hade hemligt/skyddat nummer? Annars är det en eniro/hitta.se slagning bort liksom.
Sedan vet jag inte vad Snapchat är för messengerprogram, men telefonnummer, om de inte är skyddade, är ju busenkelt att hitta. I så fall en lögn till
Citera
2020-05-30, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Nu tycker jag det räcker med skit mot mamman. Hon ska ha kred för hur hon agerat och vittnat i detta. Inte lätt med en tonårstjej på 15 år, som är både lovlig och straffmyndig och vill vara med sin kärlek, även om det är en krake och psykopat som det visat sig. Hur mycket man än vill som förälder styra dotterns liv är det inte lätt. Det är en balansgång. All tröst till Mamman och Pappan och Den fantastiska storasystern. Tänker så mycket på er.
Visst man vet inte hur det egentligen var och kommer förmodligen aldrig få veta pga att hon är död men väldigt mycket tyder på att hennes föräldrar pissade på henne. Hennes syster har vittnat om det, Wilma har nämnt det flera gånger och även i förhören med Tishkos styvmoder som Wilma hade öppnat upp sig för.
Tänk att hon brukade åka hem till Tishkos familj när dom bråkat och inte sin egen..
Finns sekretess belagda saker i FUP som gäller saker med hennes relation till föräldrarna som troligtvis handlar om övergrepp.
Sedan att föräldrarna låter sin 15 åriga dotter flytta in hos en 21 åring säger en hel del.
Senast redigerad av Bombaclap 2020-05-30 kl. 00:40.
Citera
Medlem
vad var det för kroppsdel som hittades i garderoben?

i fupen står det om en väska och ett föremål inlindat i folie och brun tejp..
och i material listan ang tejpen så står det "var lindat runt huvudet"

wtf, var det Wilmas huvud i garderobs väskan?
Citera
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ok, kan det vara att de då känner varandra från flera håll s.a.s. bara något år äldre än Tishko?
Behöver kanske inte vara kompisar men bekanta på något vis. ?

Behöver inte vara bekanta alls. Som jag skrev tidigare är det fullt möjligt att PÖS fästman tagit med sig något till jobbet på Bran*t i en påse med hennes namn på, och att sedan MGMs far tagit med sig denna påse hem från jobbet, kanske lämnat det i bilen och MGM har tagit den därifrån.
Citera
2020-05-30, 00:33
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofone.
Ja han måste haft hennes nr inlagt eller i huvudet för han ringde Wilma när hennes mamma och letade efter henne någon av dagarna.. 2 ggr dessutom...

Hans förklaring om att han tagit bort numret så han inte kan ringa henne är bedrövligt dålig. Alla vet att nummer som tagits bort ligger kvar i historiken som nummer utan namn. Han kunde scrollat bak ett par dagar och hittat numret. Hans förklaringar är riktigt dåliga. Och då har han ändå haft gott om tid att hitta på en tät story.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill

Yes. Troligen väntade han till sist med ångesten för att göra sig av med den del som avslöjade identiteten direkt. Huvudet med sina tänder klarar sig länge, länge ute i naturen.
Citera
2020-05-30, 00:38
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Hans förklaring om att han tagit bort numret så han inte kan ringa henne är bedrövligt dålig. Alla vet att nummer som tagits bort ligger kvar i historiken som nummer utan namn. Han kunde scrollat bak ett par dagar och hittat numret. Hans förklaringar är riktigt dåliga. Och då har han ändå haft gott om tid att hitta på en tät story.

Ja!! Eller ringa upp på Facebook?! Vad är de för skev ursäkt? "Hade raderat nr" Hahahaha
Citera
2020-05-30, 00:40
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill

Ja... huvudet...
Citera
2020-05-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nånting blir han dömd för garanterat men jag är tyvärr mycket tveksam till om de håller för mord. Brott mot giftefriden åker han nog på dock
Om någon som har bra juridiska kunskaper vill rätta mig får ni gärna göra de, men utifrån min erfarenhet av de brott jag följt via fuppar och FB så ska de nästan vara vattentätt för att nån ska bli dömd för mord

Är inte jurist heller, men jag tror att han kommer fällas. Om det är okej att jag frågar, vad är det som får dig att tvivla på en fällande dom?
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Visst man vet inte hur det egentligen var men väldigt mycket tyder på att hennes föräldrar pissade på henne. Hennes syster har vittnat om det, Wilma har nämnt det flera gånger och även i förhören med Tishkos styvmoder som Wilma hade öppnat upp sig för.
Tänk att hon brukade åka hem till Tishkos familj när dom bråkat och inte sin egen..
Finns sekretess belagda saker i FUP som gäller saker med hennes relation till föräldrarna som troligtvis handlar om övergrepp.
Sedan att föräldrarna låter sin 15 åriga dotter flytta in hos en 21 åring säger en hel del.

Vem är du att döma? Låter sin tonårsdotter... Vad ska de göra? Ringa polisen och be dem hämta henne? Ringa Soc och be dem hämta henne? Vet inte varför hon inte fick bo hos mamman men det kan ha handlat om att hon tog droger när hon träffade T. Kanske ställde hon ultimatum? T:s föräldrar då? Vad gjorde de????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Behöver inte vara bekanta alls. Som jag skrev tidigare är det fullt möjligt att PÖS fästman tagit med sig något till jobbet på Bran*t i en påse med hennes namn på, och att sedan MGMs far tagit med sig denna påse hem från jobbet, kanske lämnat det i bilen och MGM har tagit den därifrån.

Helt möjligt, vet du nu att de jobbat på samma ställe?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Yes. Troligen väntade han till sist med ångesten för att göra sig av med den del som avslöjade identiteten direkt. Huvudet med sina tänder klarar sig länge, länge ute i naturen.

hans farsa är nog jävligt arg på honom.. här kommer pappa psykopat-blatte och sågar och så är son psykopat-blatte dum not att behålla huvudet, troligen som en souvenir-bag ifrån hans första(?) mord, med tanke på att det var kläder och pass i väskan så är det nog tyvärr ett collectors item.

hoppas någon tar sig friheten och avrättar både far och son.
Citera
2020-05-30, 00:45
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni?
Blir han frikänd eller dömd?
Dömd i tingsrätt
Frias för mord, döms till dråp i hovrätt.
Ute efter 3 år.

Hoppas självklart han döms för mord och livstid. Tror tyvärr inte det håller för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in