2020-05-30, 00:07
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Jag tror om man bara lyssnar noggrannare på hans uttalanden och läser mellan raderna så kan man få ett avslut på detta. Någonstans i hans historia om vad som hänt under "försvinnandet" så finns svaren.

Jag försöker lyssna...

Ett utlåtande från T idag: - Jag går inte upp till lägenheten och hämtar en jacka, säger han om varför han inte hade en jacka på sig.
Teori: han har väntat på någon utanför porten.
Jackan i Ljungskile är således någon annans. Eventuellt medhjälpare i griftefridsbrottet?

Han nämner detta angående sina skador på händerna: -medan hade du skador, dels noterade polisen skador den 14?
- Det är från lampan i sovrummet, säger han.
- När jag monterade upp lampan i sovrummet så tappade jag den.

Teori: den gamla lampan behövdes ersättas då den var ett slag bevismaterial.

Sen är det något som stör mig över att han påpekade en tid på torsdagen, igen!
Han har redan uttalat sig om att han vaknade halv tolv-åkte sen till jobbet.
Och här på åklagarens försök till sammanfattning poängterar T att han var hemma, innan han vaknade..
Åklagaren försöker sammanfatta hans beskrivning: du ser aldrig några spår i lägenheten, sen kommer polisen och tar dig, man byter låskolv - om jag förstår dig då ska det ha hänt mellan att --*

- Mellan 14 och 28.

Vad skulle gärningsmannen ha gjort?

- Vilselett polisen kanske, det är inte min värld spekulationer.

GM skulle då skvätta blod på väggar ...

- Jag är hemma halv elva på torsdagen.*
Citera
2020-05-30, 00:08
Medlem
Vad tror ni?
Blir han frikänd eller dömd?
Citera
Medlem
BeppoYapps avatar
Funderar över följande som Tishko sa idag under förhöret när det gäller den påträffade kroppsdelen.
- Jag har tänkt på det ett halvår, hur kan mina grejer ha hamnat där. På 20 sekunder kan mina avtryck ha hamnat där, säger han.

Har han vetat om fyndet så länge som ett halvår? Trodde åklagaren och polisen höll lite på den infon vid förhör? Har jag missat mågot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, för han säger också "Hur kan ni slänga upp en bild på min själsfrände sådär?" Måste vara ett fel, skrivet av Johanna.

Ja jag vet i fan, det lät för märkligt. Du har säkert rätt.
Eller om jag missförstod sammanhanget.
Citera
2020-05-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nu fortsätter åklagaren och frågar om sakerna som Wilma enligt tidigare förhör med den misstänkte ska ha haft med sig när hon lämnade lägenheten. Åklagaren undrar varför han inte ringde Wilma "Jag hade raderat hennes telefonnummer", säger den misstänkte.

Men visst fanns Wilma som kontakt i hans telefon? Och dessutom var dom fortfarande vänner på snapchat

Ja han måste haft hennes nr inlagt eller i huvudet för han ringde Wilma när hennes mamma och letade efter henne någon av dagarna.. 2 ggr dessutom...
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Läste igår, (men orkar inte gå tillbaka och försöka hitta inlägget) att någon reagerade på att MGM sa att han var Wilmas familj.

Tyvärr var det så, när hon flyttade från MGM så hon bodde hos sin syster, hos en väninna till mamman, en kompis, för Wilma ville absolut inte bo hos sin pappa......

Däremot ville hon bo hos sin mamma men mamman hade för mycket med sina nya barn och hennes sambo ville inte ha Wilma boende hos dem.

Hur kan mamman med att gråta ut i media och tycka så jävla synd om sig själv???

Wilma var alltså inte ens 18 år och ändå brydde inte morsan sig, trots att hon visste vilken
idiot hon var tvungen att bo tillsammans med. Om hon nu inte valde alternativet att bli hemlös!

Om Wilma hade fått komma hem till mamman och bo i Ucklum hade hon fortfarande varit i livet!
Tror du inte mamman vet det och det kanske är därför hon gråter? Inte för att hon tycker synd om sig själv. Det är så lätt att sitta med facit och säga hur andra skulle ha gjort, vi vet ingenting om varför de inblandade gjorde just det de gjorde. Det är inte Wilmas familj som är skyldig till att hon är död. Det är bara den dj...l som mördade henne som ska bära skulden. Försök göra allting rätt mot alla andra innan du anklagar andra för att de inte alltid gjorde allting rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det viktiga idag var att Tishko faktiskt pratade av sig. Det finns gott om tid att syna hans väldigt uppenbara lögner senare.

Dels har han rätt att få höras utan att bli ständigt avbruten, dels är det knappast ofördelaktigt för åklagaren att lögnerna staplas på varandra.

Helt rätt! Tror det är mer frustrationen som talar från min sida.
Citera
2020-05-30, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni?
Blir han frikänd eller dömd?

Mitt stalltips är att han torskar. Möjligen i HR. I fallet Lena Wesström är jag mindre säker. Hoppas inte för allt i världen att vi får två nya Mats Alm under 2020!
Citera
2020-05-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Min poäng var att Ps sambo och Ts pappa har samma arbetsgivare.

Ok, kan det vara att de då känner varandra från flera håll s.a.s. bara något år äldre än Tishko?
Behöver kanske inte vara kompisar men bekanta på något vis. ?
Citera
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det bevisar ingenting. Han kan svara att han inte deltog i söket för att han mådde så dåligt, så han inte ville vara med och leta. Han kan säga att han var så arg på Wilma så att han inte ville leta efter honom. Han kan säga att det börjat spekuleras om att han hade med försvinnandet att göra och inte ville exponera sig.

Detta juridiska spel. Det är så på gott OCH ont!

Kommer MGM höras igen i rättegången?
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Okej, så det finns inga släppta ljudklipp med förhöret i sin helhet ännu?

Tishko.. vad är det för namn ens?

I några utfrågningar kallar utredaren honom för Tishkov 😆😁 det tycker jag är roligt!
Citera
2020-05-30, 00:13
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Han har haft ett halvår på sig att komma på ett sätt att komma undan. Om man nu utgår från att han på något sätt ska ljuga sig ur situationen alltså.

Och det bästa han kommer på är; jag var hemma hela tiden och såg ingenting.

För det första sätter han sig själv på platsen. Ensam.

För det andra, tar han bort möjligheten för alternativ gärningsman.

För tredje, erkänner han att har städat.

För det fjärde visar han rätten att han är villig och ljuga, när han inte ens erkänner skrivna sms.

Jag vet inte hur jävla dum man får vara egentligen.

-det är blod i hela din lägenhet och ditt ex huvud ligger i din väska.
-jag har inte märkt något. Det var bara jag hemma, så det kan inte vara jag.

Hans äss i rocken var det där om att bryta fysiska lagar.
Jävla tönt! Alla andra ljuger, dom svartmålar mig, alla sms är felaktiga, jag var den enda...
Jag spyr, vilken jävla...baah hittar inte ens ord 🤮😡

Ja, en sådan dåre. Han är helt körd. Finns inga ”rimliga tvivel”. Straffvärde 18 år eller livstid, inkl Brott mot griftefriden. Men pga av hans låga ålder blir det väl 16 år om han inte döms till psykvård förstås. Det blir dyrt för skattebetalarna oavsett vilket....

Hans dumhet överträffar till och med herr u-båtskapten Peter Madsen som trots världshistoriens första variant av ”sänkning av hel brottsplats till sjöss”, ändå lyckades med konststycket att placera sig ensam på densamma.

Tishko hade motiv, tillfälle och kan knytas till platsen samt delen av kroppen. Det finns inget utrymme för någon annan gärningsman. Inte ens i hans egen version! Det går inte att tvivla det allra minsta på hans skuld.
Senast redigerad av JymdKjam 2020-05-30 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in