Citat:
Jag leker djävulens advokat här för tillfället och det verkar trigga en hel det butthurt personer men som du säger: hata slumpen.
Det folk inte gör när dom läser panikartiklar i Aftonbladet eller litar på influencers på Instagram istället för att basera sina handlingar på fakta och kunskap om världspolitiken som jags verkar vara ensam om att ha lärt mig när jag gick i skolan en gång i tiden (kids nowadays....) så kan man se saker ur ett större sammanhang.
Pragmatiskt som jag är så ser jag kostnaderna för det som sker världen över som större än vinsten med att rädda några få liv som hade dött ändå. Att säga att 400,000 dött av Corona ENBART är skitsnack. 5,000 kanske gjort det. Resten har dött pga underliggande orsaker ändå.
Det folk inte gör när dom läser panikartiklar i Aftonbladet eller litar på influencers på Instagram istället för att basera sina handlingar på fakta och kunskap om världspolitiken som jags verkar vara ensam om att ha lärt mig när jag gick i skolan en gång i tiden (kids nowadays....) så kan man se saker ur ett större sammanhang.
Pragmatiskt som jag är så ser jag kostnaderna för det som sker världen över som större än vinsten med att rädda några få liv som hade dött ändå. Att säga att 400,000 dött av Corona ENBART är skitsnack. 5,000 kanske gjort det. Resten har dött pga underliggande orsaker ändå.
Ja, såklart har du rätt, i principen att det är (mycket) gamla och svaga som dör, men det har de flesta här inne inte intellekt att begripa. Jag är också rätt övertygad om att detta fokus på viruset förvirrar, det är nytt och därför drabbas många hårt, medans de flesta knappt ens märker det.
De metabola sjukdomarna har ökat lavinartat i världen, en sorts välfärdssjuka, där en del inte tål nya virus ( och inte flera återkommande heller, för den delen). Det kan vara tungt att ta in, men i takt med alltför snabb och stor befolkning på jorden, kommer sannolikt fler av CV19. Den kommer att passera som en mild säsongsinfluensa om ett par år, är min bedömning.
Men man får räkna med våldsamma påhopp med denna typ av analys, sett lite mer i stort.....