2020-05-29, 22:55
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Vart kan man lyssna på förhöret av Tishko i sin helhet?
Hörde att han var väldigt pratglad idag.

Väldigt glad och rätt så kaxig attityd. Man kan läsa live rapportering på Expressen och Aftonbladet.
Citera
2020-05-29, 23:02
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Har försökt söka men tråden är ju hopplöst lång. Det andra namnet på påsen, enligt Facebook är hon förlovad med en som jobbar på en firma med samma namn som den MGMs pappa uppges jobba på. Har det kommit fram förut? Jag påstår inte någon inblandning men en klar länk till hur påsen kan ha kommit i MGMs ägo.
Citera
2020-05-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Absolut, men även dagen innan mordet verkar han antigen ha lämnat tillbaka eller tagit nycklar. Vad kan han ha gjort med bilen då?

Lite märkligt att man skulle kunna ta en bil när man inte jobbar? Tänk om någon som jobbar just då tänker ta precis den bilen och - oops- bilen är borta? Ja, vet ju inte hur det funkar men borde inte vara så lätt.
Han måste ha haft massa saker att gömma, inte bara kroppen kanske? Även åkt igen och flyttat något han gömt slarvigt till bättre plats?
Citera
2020-05-29, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej jag tror det är som vanligast i statistiken. Hon menar allvar med att lämna honom, kastar nycklarna i ansiktet på honom och tänker gå. (Fast din ide om vilt sex kan förklara hans revor på ryggen mm).
Han blir knäpp och kastar henne mot väggen vid balkongdörren, luftrenaren faller ner i huvudet på henne och hon hamnar på knä med händerna på sitt skadade huvud. Han tar upp luftrenaren och slår mot hennes ansikte med kanten av höljet. Skär sig på den och blöder på mattan medan hon häver sig upp mot fåtöljen. Hon fortsätter att säga att hon ska lämna honom, nu är det kört. Han får tag i nånting tungt, alternativt slår med knuten näve eller sparkar tills hon blir tyst.
Det är mycket möjligt att han går iväg utan att veta om hon är död. Hon kan ha förblött av skadorna.
Han tar bankkortet, eller har det kvar sedan ciggköpet, och sätter sig på tåget. För att komma därifrån bara. Ringer nån, xx, om hjälp, från Wilmas telefon och börjar gå mot uddevalla i tron att xx ska plocka upp honom på vägen. Men polisen kommer före. När T kommer hem o fattar att W är död får han panik o styckar henne i duschen. Kanske är det för svårt, han får bort huvudet, rullar in resten i överkastet och bär upp på vinden. Städar.

Jag kan tro på den här tidslinjen, med förbehåll för att jag anser det rimligt att anta att BO redan var död när MGM lämnade lgh. Det är helt enkelt för mycket blod i vardagsrummet, speciellt med tanke på att MGM hade hela helgen på sig att skura. Och vävnadsresterna på väggen! Det krävs mycket våld för att få muskelvävnad att stänka omkring. Jag misstänker att han släpade upp BO på sängen innan han stack, och att hon förmodligen var död, eller iaf bortom all räddning, vid det laget. Undrar hur han fick bort kroppen, bilen på söndagen?

Vilt sex är jag lite skeptisk till. Det är möjligt, men avvärjningsskador från BO:s klor känns mer sannolikt.
Citera
2020-05-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag förklarar gärna :-)
Det parterna redovisar och hänvisar till under sakframställan får rätten kolla på i FUP:en.
Resterande del av FUP:en får inte läsas för att användas i bedömningen.

Tack, då vet jag det. Första gången jag följer en sån här tråd. Intressant, men samtidigt förfärligt skrämmande.
Citera
2020-05-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Har försökt söka men tråden är ju hopplöst lång. Det andra namnet på påsen, enligt Facebook är hon förlovad med en som jobbar på en firma med samma namn som den MGMs pappa uppges jobba på. Har det kommit fram förut? Jag påstår inte någon inblandning men en klar länk till hur påsen kan ha kommit i MGMs ägo.

Menar du P*rnilla och T*ommy?
Citera
2020-05-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
En av hans telefoner är en burner, den som ligger i väskan. FUP s.366, en SE W10.
Okej, om polisen säkrat den utan att hitta belägg för medhjälpare, borde det ju vara grönt.
Citera
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Tyckte att åklagaren var i tamaste laget, iaf utifrån Aftonbladets rapportering.
En juridikfråga till er som kan detta: kan åklagaren komma med nya fakta under slutpläderingen? Alltså sådan fakta som redan idag finns men som inte togs upp i dagens förhör.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag kan tro på den här tidslinjen, med förbehåll för att jag anser det rimligt att anta att BO redan var död när MGM lämnade lgh. Det är helt enkelt för mycket blod i vardagsrummet, speciellt med tanke på att MGM hade hela helgen på sig att skura. Och vävnadsresterna på väggen! Det krävs mycket våld för att få muskelvävnad att stänka omkring. Jag misstänker att han släpade upp BO på sängen innan han stack, och att hon förmodligen var död, eller iaf bortom all räddning, vid det laget. Undrar hur han fick bort kroppen, bilen på söndagen?

Vilt sex är jag lite skeptisk till. Det är möjligt, men avvärjningsskador från BO:s klor känns mer sannolikt.

Hon var troligtvis död när han lämnade lgh för tror inte ett sådant kontrollsvin lämnat W levande då han visste hon var på väg att lämna honom
Citera
2020-05-29, 23:15
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Inte alls dum teori....tänkte en tanke om att han fått hjälp att röja undan kroppen!!
Jag är helt övertygad om att han fått hjälp.
Vet inte varför, men jag tror hon finns I Göteborg. Han säger själv att hon skulle åka dit. På nåt sätt har han fått hjälp att transportera resten av kroppen dit för att det är hans plan, att förvilla. Han har bestämt att hon åkt till Gbg. Han tror han är smart.
Kan hennes kropp finnas i nåt vatten i Göta älv? Eller i nån enslig skog i Vättlefjäll eller annan skog på vägen från Uddevalla , men i Gbg?
Jag är helt övertygad om att han är psykopat, han har inget hjärta och ingen empati utom för sin egen lilla pissperson.
Han är trash. Ingenting annat. Han är inte värd någonting i mina ögon.
Tänker på fina Wilma, 15 år, så som hennes syster beskrev henne. Och att hon vågade ta ett steg mot friheten från det destruktiva kontrollförhållandet. Så tragiskt att det slutade så. Jag tror inte på kulturkrockar och passar mig för killar från dylika kulturer.
Senast redigerad av Marsipananka 2020-05-29 kl. 23:30.
Citera
2020-05-29, 23:19
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Menar du P*rnilla och T*ommy?

Ja
Citera
2020-05-29, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon var troligtvis död när han lämnade lgh för tror inte ett sådant kontrollsvin lämnat W levande då han visste hon var på väg att lämna honom

Visst verkar MGM vara ett kontrollsvin, men jag tror nog att den kontrollen brast seriöst det kvällen. Speciellt med tanke på hur han uppträdde på E6 ett par timmar senare. Jag tror på en akut hashtomte-psykos. Våldsutverkandet verkar instinktivt snarare än överlagt, och BO:s kropp släpades in till sängen på någon sorts automatik. Jag tror inte MGM riktigt förstod vad han gjort förrän han kom hem igen. Därav ångestskriken som grannarna hörde runt 22-tiden. Och hans envisa förnekande i förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in