2020-05-29, 22:41
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Sorry om detta tagist upp, har inte hunnit läsa ikapp efter jobbet, men jag attar inte detta :

- Jag var i häktet i Göteborg förra helgen och jag kände på mig att hon var där, men ni kollar inte upp det. Jag vet att hon är i Göteborg."
(Från Aftonbladets liverapportering)

Förra helgen??
Hon är ju tvärdöd sedan ett halvår.
Han har mördat henne och han har sett hennes huvud avskilt från kroppen både live och på bild.
Är han SÅ sjuk, spelar han SÅ sjuk eller har det blivit en lite för hastig uppdatering utav Johanna och T menar vid tidigare tillfälle innan huvud hittats?
Det är ett helt sjukt uttalande annars (bland många andra han får ur sig, men detta tar priset).

Ja, för han säger också "Hur kan ni slänga upp en bild på min själsfrände sådär?" Måste vara ett fel, skrivet av Johanna.
Citera
2020-05-29, 22:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag funderar på om Tishko använt någon av dessa som burner. Till knarkaffärer och/eller dumpning av kropp. Jag kan inte placera det, men jag vill minnas från FUP, att en kompis sagt att Tishko pratat om burners.
En av hans telefoner är en burner, den som ligger i väskan. FUP s.366, en SE W10.
Citera
2020-05-29, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Klassiskt exempel på Dunning-Kruger-effekt. Den här gossen har en IQ på 100-110 eller så, och han omger sig med hjon som har amerikansk rumstemperatur i IQ. Han har aldrig i sitt liv träffat en riktigt intelligent människa och tror sig därför vara smartare än de flesta. När man läser FUP slås man ständigt av hur han tycks överskatta sin egen förmåga och samtidigt underskatta alla andras dito. Inklusive utredare, åklagare och plitar. Om den här mannen blir en ny Mats Alm så är det nåt som är snett med rättssystemet.
Citera
2020-05-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Vet inte om detta varit uppe förut, i så fall vad har sagts? Det är ju onekligen intressant att det finns två, oberoende av varandra/tid, vittnesmål som pekar på att han kan ha "lånat" en av tjänstebilarna?

Från FUP förhör med enhetschefen på hemtjänsten

"Daniel säger att den aktuella lokalen är låst mellan 22.00 och 06.30, under dessa tider kan enbart någon med nyckel ta sig in. Övriga tider kan man komma in i lokalen med en "tag" eller kod.
T*ishko har ingen nyckel till lokalen man han har en "tag" och aktuell kod.
Daniel berättar vidare att han någon gång mellan klockan 12 och 14 den 13/11 såg T*iskho i den aktuella lokalen, han reagerade på detta eftersom T*iskho mått dåligt dagen innan.
När han kontrollerade T*iskhos arbetstid såg han att han inte skulle jobba denna dag.
När Daniel upptäckte T*iskho kom han ut från grupprum 2, det är i detta rum det förvaras fordonsnycklar.
Daniel uppger vidare att han som arbetsgivare önskar T*iskhos arbetsnycklar samt arbetstelefon åter då de behövs i den dagliga verksamheten.
UoG"

En annan anställd vittnar om att hon har sett honom komma ut från arbetsplatsen på söndags kväll efter att mordet skall ha ägt rum. Han skall inte ha stannat, men snabbt sagt hej och dragit på sig luvan. Hon hade tyckt att det var konstigt att han inte stannade och pratade.

"Vart gick Tishko sedan?
Han svängde höger och passerade runt hörnet på Walkeskroken 5. Han gick bort från simhallen och inte mot den.
Han gick mot baksidan av huset där man normalt sett parkerar tjänstebilarna då man jobbar."

Ser ut som att T lånat bilen olovligen på söndag kväll med tag och kod? Kört bort något? Lämnat tillbaka bilen före kl. 22. Kan ju vara kollad av polisen iofs. och konstaterats att det inte hänt?
Citera
2020-05-29, 22:47
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Inte alls dum teori....tänkte en tanke om att han fått hjälp att röja undan kroppen!!

Då är det en fadersfigur som skulle kunna göra allt de där utan att kräva något i utbyte.
Citera
2020-05-29, 22:47
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Själv blev jag glatt överraskad av just detta. Han har målat in sig rejält och tycker synd om sig själv bara.
Det är en fröjd att läsa hur han låser in sig (metaforiskt och bokstavligt) allt mer ju längre rättegången pågick.

Jag är naturligtvis nöjd över att han är så blåst. Eftersom det nu saknas tvivel om vem som bär ansvaret för W död.

Jag personligen anser att åklagaren kunde pressat liiite hårdare på hans ego så rätten kunde fått se hans Akilles häl.

Han vägrar låta någon tro att HAN blev lämnad.

Jag har fastnat på ett sms han skickade, som jag tycker beskriver honom fullt ut.

Skickat till w: Jag har ingen aning vart du hållt hus i 2 dagar
nu. Vart du har varit, vem du har varit med,
när...
Till och med nu har jag 0 koll på dig, innan
hade jag 100
Medans du har haft 100 % koll på mig hela
tiden. Jag jobbar, där o där, dom tiderna, är
med Rikard osv osv
Om du tror jag ska låta det här fortsätta i
längden så har du missförstått mig.

Enligt W var hon hos sin mamma. Han är sjuk!
Citera
2020-05-29, 22:48
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Sorry om detta tagist upp, har inte hunnit läsa ikapp efter jobbet, men jag attar inte detta :

- Jag var i häktet i Göteborg förra helgen och jag kände på mig att hon var där, men ni kollar inte upp det. Jag vet att hon är i Göteborg."
(Från Aftonbladets liverapportering)

Förra helgen??
Hon är ju tvärdöd sedan ett halvår.
Han har mördat henne och han har sett hennes huvud avskilt från kroppen både live och på bild.
Är han SÅ sjuk, spelar han SÅ sjuk eller har det blivit en lite för hastig uppdatering utav Johanna och T menar vid tidigare tillfälle innan huvud hittats?
Det är ett helt sjukt uttalande annars (bland många andra han får ur sig, men detta tar priset).

Han pratar om dåtid, inte nutid. Han kunde sagt ”helgen innan dess var jag häktad i Göteborg ...”
Citera
2020-05-29, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Han vägrar låta någon tro att HAN blev lämnad.

Springande punkt. BO var förmodligen den enda personen i MGM:s umgänge som faktiskt var smartare än honom, och det skavde säkert. När BO gjorde slut blev det syntax error i huvudet på hashtomten.
Citera
2020-05-29, 22:51
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ser ut som att T lånat bilen olovligen på söndag kväll med tag och kod? Kört bort något? Lämnat tillbaka bilen före kl. 22. Kan ju vara kollad av polisen iofs. och konstaterats att det inte hänt?

Absolut, men även dagen innan mordet verkar han antigen ha lämnat tillbaka eller tagit nycklar. Vad kan han ha gjort med bilen då?
Citera
2020-05-29, 22:52
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Hela hans förhör ligger ute på olika medier...
Vart kan man lyssna på förhöret av Tishko i sin helhet?
Hörde att han var väldigt pratglad idag.
Citera
2020-05-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej jag tror det är som vanligast i statistiken. Hon menar allvar med att lämna honom, kastar nycklarna i ansiktet på honom och tänker gå. (Fast din ide om vilt sex kan förklara hans revor på ryggen mm).
Han blir knäpp och kastar henne mot väggen vid balkongdörren, luftrenaren faller ner i huvudet på henne och hon hamnar på knä med händerna på sitt skadade huvud. Han tar upp luftrenaren och slår mot hennes ansikte med kanten av höljet. Skär sig på den och blöder på mattan medan hon häver sig upp mot fåtöljen. Hon fortsätter att säga att hon ska lämna honom, nu är det kört. Han får tag i nånting tungt, alternativt slår med knuten näve eller sparkar tills hon blir tyst.
Det är mycket möjligt att han går iväg utan att veta om hon är död. Hon kan ha förblött av skadorna.
Han tar bankkortet, eller har det kvar sedan ciggköpet, och sätter sig på tåget. För att komma därifrån bara. Ringer nån, xx, om hjälp, från Wilmas telefon och börjar gå mot uddevalla i tron att xx ska plocka upp honom på vägen. Men polisen kommer före. När T kommer hem o fattar att W är död får han panik o styckar henne i duschen. Kanske är det för svårt, han får bort huvudet, rullar in resten i överkastet och bär upp på vinden. Städar.

Liknande tankar som jag haft och fortvarande ser som troligast/närmast möjliga.
Citera
2020-05-29, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Kan han mycket väl ha gjort. Att polisen inte funnit något är inget bevis för att han inte använt bilen som transportmedel. Absence of evidence is not evidence of absence.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in