2020-05-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
Tågstrul och ville inte åka buss, för den tar sådan tid, nä men då tar jag och går hem via e6 istället

Lögner på lögner....
Åklagaren borde ha svarat att sträckan hem är 16km lång vilket hade tagit över 3h att promenera...
Citera
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Har ni redan lyssnat vad han sagt under dagens rättegång? Eller vad baserar ni faktan på att han skulle vara helt rökt nu?

Jag vill gärna lyssna och bilda mig en uppfattning innan jag bedömer hans chanser att bli friad/dömd.

Hörde på nyheterna att han fortfarande nekar
Citera
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Sant, men resan till Ljungskile över huvud taget? Kan det vara så att den var helt spontan, att hans första tanke när han insåg att han dödat W var att bara sticka därifrån. Att han fick panik och bara gick ut för att rensa huvudet och komma på en plan? Han satte sig på tåget men under resan började han fundera att han kanske kan undanröja allt och klev av. Kanske blev paranoid och hellre ville promenera hem än att sitta bland folk.

Absolut en hållbar teori om vad som kan ha rört sig i skallen på Tishko den kvällen.

Jag tror att Wilma gjorde slut. Jag tror att hon provocerade Tishko för att göra honom förbannad. Det blev han också och det gick som det gick.
Citera
Medlem
Har inte läst i tråden! Hörde bara bladingen på nyheterna nu och blir irriterad! Vad heter han?
Citera
2020-05-29, 22:12
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Jag skulle höja ett varningens finger ifall han fortsätter neka.

Visst, det finns mycket bevisning men kan bli svårt att fälla för mord.
Citera
2020-05-29, 22:14
Medlem
Treskors avatar
Vet inte om detta varit uppe förut, i så fall vad har sagts? Det är ju onekligen intressant att det finns två, oberoende av varandra/tid, vittnesmål som pekar på att han kan ha "lånat" en av tjänstebilarna?

Från FUP förhör med enhetschefen på hemtjänsten

"Daniel säger att den aktuella lokalen är låst mellan 22.00 och 06.30, under dessa tider kan enbart någon med nyckel ta sig in. Övriga tider kan man komma in i lokalen med en "tag" eller kod.
T*ishko har ingen nyckel till lokalen man han har en "tag" och aktuell kod.
Daniel berättar vidare att han någon gång mellan klockan 12 och 14 den 13/11 såg T*iskho i den aktuella lokalen, han reagerade på detta eftersom T*iskho mått dåligt dagen innan.
När han kontrollerade T*iskhos arbetstid såg han att han inte skulle jobba denna dag.
När Daniel upptäckte T*iskho kom han ut från grupprum 2, det är i detta rum det förvaras fordonsnycklar.
Daniel uppger vidare att han som arbetsgivare önskar T*iskhos arbetsnycklar samt arbetstelefon åter då de behövs i den dagliga verksamheten.
UoG"

En annan anställd vittnar om att hon har sett honom komma ut från arbetsplatsen på söndags kväll efter att mordet skall ha ägt rum. Han skall inte ha stannat, men snabbt sagt hej och dragit på sig luvan. Hon hade tyckt att det var konstigt att han inte stannade och pratade.

"Vart gick Tishko sedan?
Han svängde höger och passerade runt hörnet på Walkeskroken 5. Han gick bort från simhallen och inte mot den.
Han gick mot baksidan av huset där man normalt sett parkerar tjänstebilarna då man jobbar."
Citera
2020-05-29, 22:14
Medlem
Gubbslungans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Denna X måste tagit bilen med kroppen till Ljungskile isåfall, medan Tishko tog tåget. Kroppen lämnade lägenheten vid 18.30. Sen vet jag inte varför man skulle åka med kroppen till ett centralt område. Efteråt tog X bilen tillbaka medan Tishko traskade på E6.

Det var ingen vimsig teori, men nej, sorry.

Skrev teorin på telefonen påväg hem från jobbet.

Låt mig förtydliga. T blir upphämtad av X med bilen, de kör iväg med allt förutom huvudet. På vägen mot ljungskile så blir T hastigt avsläppt av X för att göra sig av med kroppen, men X behåller T's telefon. När T gjort sig av med kroppen så traskar han mot centrala ljungskile där han möter upp X för att få tillbaka sin telefon igen. Därefter åker X iväg åt annat håll och låtsas som att han aldrig ens existerat där, men T får klara sig på egen hand.

Edit: Han väljer dessutom att promenera hem från Ljungskile för att slippa bli sedd av eventuellla tågkameror, som styrker att han varit där på bild.

Vart brister min teori?
Senast redigerad av Gubbslungan 2020-05-29 kl. 22:18.
Citera
2020-05-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NowWeAreFree
Nånstans hoppades man att skulle bryta ihop, när Ws anhöriga sitter där. Den åtalades anhöriga, dessutom. Nej, han har nog även överraskat åklagaren skulle jag tro. Just för att han var tyst under flera månaders förhör. Av alla alternativ så försöker han sig på nån slags Jedi mind trick.
Det som förbryllar mig något är att de kunde tryckt mer på honom. Det fanns flera knappar att trycka på. Den känslan fick jag. Var åklagaren lite för vek? Var det medvetet? För att han skulle ta över själv med sina grandios-inställning och blotta sig, må tro. I så fall gjorde han det, till stor del.
Ibland är det onödigt att ta konflikter, särskilt om bluffar som är lätta att syna. Typ att det var trafikstörningar i tågtrafiken i Ljungskile, vilket bevisligen inte stämmer. Bättre då att låta honom pladdra på. Kanske kommer fler och bättre lögner, kanske svärtas hans karaktär.

Det handlar lite om att åklagaren väljer att behålla tårtan, istället för att äta den direkt. Disciplinerat.
Citera
2020-05-29, 22:16
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
W pappa hade ju köpt 2st mobiler till w på kort tid. Undrar var dom är??
I FUP sid 931 + 947 finns 4 mobiler med i beslagsprotokollen.
Det framgår inte vems mobiltelefoner det är.
Citera
2020-05-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslungan
Skrev teorin på telefonen påväg hem från jobbet.

Låt mig förtydliga. T blir upphämtad av X med bilen, de kör iväg med allt förutom huvudet. På vägen mot ljungskile så blir T hastigt avsläppt av X för att göra sig av med kroppen, men X behåller T's telefon. När T gjort sig av med kroppen så traskar han mot centrala ljungskile där han möter upp X för att få tillbaka sin telefon igen. Därefter åker X iväg åt annat håll och låtsas som att han aldrig ens existerat där, men T får klara sig på egen hand.

Edit: Han väljer dessutom att promenera hem från Ljungskile för att slippa bli sedd av eventuellla tågkameror, som styrker att han varit där på bild.

Vart brister min teori?

Det att han tog tåget, han köpte biljet med Wilmas kort och även att tågvärd såg han på tåget
Citera
2020-05-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NowWeAreFree
Nånstans hoppades man att skulle bryta ihop, när Ws anhöriga sitter där. Den åtalades anhöriga, dessutom. Nej, han har nog även överraskat åklagaren skulle jag tro. Just för att han var tyst under flera månaders förhör. Av alla alternativ så försöker han sig på nån slags Jedi mind trick.
Det som förbryllar mig något är att de kunde tryckt mer på honom. Det fanns flera knappar att trycka på. Den känslan fick jag. Var åklagaren lite för vek? Var det medvetet? För att han skulle ta över själv med sina grandios-inställning och blotta sig, må tro. I så fall gjorde han det, till stor del.

Jag instämmer och hade samma tankebanor. Man hade kunnat trycka på mycket mer, men tror de ville ha ut information från honom som de kan använda mot honom i slutet där åklagaren ger sin egen åsikt om vad som har lagts fram och hur man enligt deras egen åsikt borde döma.
Citera
2020-05-29, 22:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslungan
Min egna teori kring vad som har hänt:

W och T har haft samlag under kvällen där saker hettat till ordentligt. I FUP:en så kan man tydligt läsa om hans sexuella fantasier som kretsar kring våld (läs om hans sms där han vill stycka henne i flera delar och knulla varje hål, utan glidmedel). T blir så sexuellt upphetsad att han får en blackout av sina sexuella fantasier, att han faktiskt slår och hugger henne till döds under sin upphetsning, han gör sina sexuella fantasier till verklighet.

Väl efter akten så får T panik och försöker städa bäst han kan. T har läst många böcker om psykologi och hur man övertalar andra människor, och drar helt enkelt slutsatsen kring att det enklaste är att anklaga någon annan för att ha gjort fel. Medvetet så lämnar han huvudet i en väska hemma och låtsas som att någon annan begått brottet - för det är vad han vill att alla andra ska tro.

T skriver till en släkting, låt oss kalla honom för X, om att han gjort något riktigt dumt, och att det är knas. Han behöver hjälp fort. X anländer till platsen och hjälper honom att fort få undan kroppen, och tillsammans beger de sig till ljungskile för att göra sig av med kroppen och mobiltelefonen som de skickat meddelanden från. X är däremot inte med hrla vägen och gör sig av med kroppen, utan håller i T's telefon i ljungskiles centrala del tills klartecken på att det är utfört och klart. Väl efter att T är tillbaka i centrala delen så får han tillbaka mobilen för art sedan åka åt olika håll.

T blir upplockad av polisen på motorvägen under hemvägen, och släpper honom sedan hemma.

Vem är X?
Det är en person som skulle göra allt för T, utan att ta betalt. X blir chockad när han får beskedet, men inser vad som måste göras, fort, för att T inte ska åka dit på mord.

Vad säger ni om min teori?

Nej jag tror det är som vanligast i statistiken. Hon menar allvar med att lämna honom, kastar nycklarna i ansiktet på honom och tänker gå. (Fast din ide om vilt sex kan förklara hans revor på ryggen mm).
Han blir knäpp och kastar henne mot väggen vid balkongdörren, luftrenaren faller ner i huvudet på henne och hon hamnar på knä med händerna på sitt skadade huvud. Han tar upp luftrenaren och slår mot hennes ansikte med kanten av höljet. Skär sig på den och blöder på mattan medan hon häver sig upp mot fåtöljen. Hon fortsätter att säga att hon ska lämna honom, nu är det kört. Han får tag i nånting tungt, alternativt slår med knuten näve eller sparkar tills hon blir tyst.
Det är mycket möjligt att han går iväg utan att veta om hon är död. Hon kan ha förblött av skadorna.
Han tar bankkortet, eller har det kvar sedan ciggköpet, och sätter sig på tåget. För att komma därifrån bara. Ringer nån, xx, om hjälp, från Wilmas telefon och börjar gå mot uddevalla i tron att xx ska plocka upp honom på vägen. Men polisen kommer före. När T kommer hem o fattar att W är död får han panik o styckar henne i duschen. Kanske är det för svårt, han får bort huvudet, rullar in resten i överkastet och bär upp på vinden. Städar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in