Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Fråga: vad får du ut av att hela tiden klistra på andra att de minsann inte värderar människoliv? Är det för att upphöja dig själv eller för att försöka lura de som inte är inne i diskussionen?
Om någon förespråkar hårdare åtgärder än dig, Maharaja79, anser inte jag att det är något slags bevis för att du inte värderar människoliv.
Vet inte vad du får ut av att hela tiden attackera mig, helt ärligt, för att jag försvarar värdet av människoliv. Det är ganska obehagligt.
Men för att återgå till sakfrågan, som är det jag helst diskuterar, så gör jag bara en enkel observation. De som inte verkar tycka människoliv är mycket värda, är ofta de som förespråkar att det är orimligt att vidta åtgärder för att rädda människoliv. Ofta tar de också med otroligt felaktiga och förminskade siffror, likt den skribenten jag svarade. Det antar jag är ett sätt att försöka försvara sin ståndpunkt (att inte vidta åtgärder för att rädda liv).
Om andra har rätt att tala för att inte rädda liv, så måste jag ju få tala för att jag anser det är fel. Att jag ofta även korrigerar när jag ser någon som far med uppenbar osanning kring siffror, anser jag faktiskt bidrar till.debatren, snarare än grumlar den....