2020-05-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Folk som förminskar att det dör folk brukar inte värdera människoliv så mycket, nej.

Vill du vara vänlig och precisera vad du menar med förminska? Är det att man säger att det dött 2000 istället för 5000?

Sanningen är att få slår på stora trumman över att folk hela tiden dör. Jag vet inte hur mycket du brydde dig om alla som dog i oktober men eftersom du uppenbarligen värderar människoliv vore det intressant att höra.
Citera
2020-05-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Fråga: vad får du ut av att hela tiden klistra på andra att de minsann inte värderar människoliv? Är det för att upphöja dig själv eller för att försöka lura de som inte är inne i diskussionen?

Om någon förespråkar hårdare åtgärder än dig, Maharaja79, anser inte jag att det är något slags bevis för att du inte värderar människoliv.

Vet inte vad du får ut av att hela tiden attackera mig, helt ärligt, för att jag försvarar värdet av människoliv. Det är ganska obehagligt.

Men för att återgå till sakfrågan, som är det jag helst diskuterar, så gör jag bara en enkel observation. De som inte verkar tycka människoliv är mycket värda, är ofta de som förespråkar att det är orimligt att vidta åtgärder för att rädda människoliv. Ofta tar de också med otroligt felaktiga och förminskade siffror, likt den skribenten jag svarade. Det antar jag är ett sätt att försöka försvara sin ståndpunkt (att inte vidta åtgärder för att rädda liv).

Om andra har rätt att tala för att inte rädda liv, så måste jag ju få tala för att jag anser det är fel. Att jag ofta även korrigerar när jag ser någon som far med uppenbar osanning kring siffror, anser jag faktiskt bidrar till.debatren, snarare än grumlar den....
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vill du vara vänlig och precisera vad du menar med förminska? Är det att man säger att det dött 2000 istället för 5000?

Sanningen är att få slår på stora trumman över att folk hela tiden dör. Jag vet inte hur mycket du brydde dig om alla som dog i oktober men eftersom du uppenbarligen värderar människoliv vore det intressant att höra.

Vanligtvis de som relativiserar att det dör människor.

Se till exempel: Det är inte värre än en vanlig förkylning.
Citera
Bannlyst
Tegnells strategi kommer såklart att vinna i längden medan belackarna kommer tystna.

All good!
Citera
2020-05-29, 21:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag kan berätta svaret för dig. Inget land förutom Sverige kommer öka sina döda. Alla länder kommer tyvärr skratta och bojkotta Sverige.
Vi kommer bli landet som överlägset har högst döda per Capita och vi är nog det en av få länder som kommer få våg två.

Det enda positiva är att alla vänstermupparna kommer förlora nästa val om man ska se något positivt.

Jaha. Du borde få jobb på WHO med dina unika kunskaper. Vi får stämma allt det när pandemin är över.
Citera
2020-05-29, 21:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tegnells strategi kommer såklart att vinna i längden medan belackarna kommer tystna.

All good!

Allting pekar på att det går helt åt helvete för Tegnell.

Vilken planet lever du på?
Citera
2020-05-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
för att de måste resa genom Sverige för att komma till Danmark?

Liksom norrmännen?
Citera
2020-05-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ja. Det borde ha skett en omedelbar nedstängning för att förhindra tidig spridning. Nu är det tyvärr för sent och att fortsätta som nu kraschar ekonomin medan det knappast tillåter några medicinska framgångar.

Om man ska stänga ner måste detta göras tidigt.

Korrekt, härligt att vi är överens om det.

Ja, det som är i Sverige nu, är ju att vi egentligen inte har någonting "nedstängt" så som i en lockdown. Så vi har nog inte så mkt vi kan "öppna upp". Om man inte vill öppna upp för stora konserter till exempel, men det tror jag de flesta inser inte är så bra idé. Tror inte heller det skulle ha någon avgörande betydelse för samhällsekonomin.

Gällande övriga världens lockdowns tror jag inte vi kan påverka så mkt, smittan måste vara under kontroll innan de vill öppna upp.

Dock har flera europeiska länder så smått öppnat upp gradvis, de senaste veckorna, inom landet. (Dock ej sina gränser).
Citera
2020-05-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
för att de måste resa genom Sverige för att komma till Danmark?
Inte med flyg, enbart luftterritorium.
Citera
2020-05-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vanligtvis de som relativiserar att det dör människor.

Se till exempel: Det är inte värre än en vanlig förkylning.

Okej då tycker jag att Maharaja79 kan vända sig med saklig kritik direkt till de som påstår det istället för att hålla på och tramsa om att alla som inte håller med honom är ondskefulla.

Det har varit skönt att slippa höra Sjöstedt och Lövet kalla SD för nazister på länge men tamigfan om inte Flashback plockar upp stafettpinnen när politiken ligger i dvala.
Citera
2020-05-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Titta på dom med avsmak på dom som om dom vore smuts?

Underskatta inte kvinnors makt i sociala sammanhang.

Skaffa denna T-shirt? :

https://www.redbubble.com/i/t-shirt/Don-t-Look-At-Me-Peasant-by-theoliviastory/25795092.PFN84

Haha bra tips! 👍

Den t-shirten var verkligen rolig. Ja jag försöker blänga lite grann för att få avstånd, men säkerligen blir det för mesigt, eller så märker folk inte det. T-shirten är nog mitt bästa val.
Citera
2020-05-29, 21:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Att förminska är att hävda att de coviddöda bara består av gamla och feta som ”had it coming anyway”. Att man ”knullar ekonomin för att dessa icke livsdugliga muppar ska få några veckor till i livet”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in