2020-05-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är precis som förväntat. Jag undrar hur förnekarna ska bortförklara det här, vad är anledningen till att vi inte kan åka när vi har en sån lyckad strategi?

Hehe. Världen är väl rädd för att vi ska exportera strategin och det är en produkt som de inte vill ha från exportnationen Sverige. Snart skickar de väl sina militärer, kustbevakning och allt för att bevaka att vi inte smugglar ut strategin till deras länder.
Citera
2020-05-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns massor av svenskar som älskar Tegnell.
Jag har normala, smarta, välsmorda vänner som tycker han gör ett bra jobb.
Jag har lust att skrika rakt ut. Det finns knappt någon att prata med.

Jag har sagt det innan och jag kmr upprepa mig: sluta lägg fokus på vad som borde göras, för kurvan för Sverige har pekat nedåt länge och nu pekar den spikrakt nedåt vilket den kmr fortsätta göra. Den här katastrofen är det slutgiltiga beviset på att landet lever på gamla meriter vilket man inte kommer kunna göra längre eftersom man gjort bort sig över hela världen, speciellt i EU där man blir portade i många länder.
Kvar finns två alternativ: Stanna kvar i Sverige eller planera för en flytt permanent flytt härifrån. Det är ett väldigt stort steg men blir man kvar här kmr man ångra att man inte tog det steget.
Nu blir ju svenskar portade från en hel del länder men det kmr ju givetvis öppnas upp till slut, så man får hålla ut och planera för en lycklig framtid utanför Sverige

https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/residence-rights/indexamp_sv.htm

Som EU-medborgare har du rätt att bo, jobba, studera, söka jobb eller leva som pensionär var du vill i EU.
Senast redigerad av sibbann 2020-05-29 kl. 17:13.
Citera
2020-05-29, 17:10
Medlem
Debattera mot sin chef? Jäv, osv...?

I mars bistod Johan Giesecke Tredje AP-fondens vd Kerstin Hessius med underlag kring coronapandemin.

Sedan mötte den tidigare statsepidemiologen Hessius i en uppmärksammad debatt i SVT:s Agenda – samtidigt som han jobbade som rådgivare åt pensionsfonden.

Dagen därpå sade Giesecke upp uppdraget och anlitades av Folkhälsomyndigheten.

Hans många roller fortsätter att väcka frågor.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/giesecke-var-coronakonsult-at-tredje-ap-fonden-debatterade-samtidigt-mot-vdn-i-svt/
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har varit mycket i Grekland. Bra att de är försiktiga. Däremot är ju grekerna de som förlorar då de är extremt beroende av turismen. Känns som ett riktigt lyxproblem för mig som svensk att inte kunna resa till Grekland eller Spanien.
Om folk kommer dit och sprider corona så skadar ju det också turismen. En balansgång.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ny intervju med Tegnell...
Mitt hat bara ökar..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mg8dA/tegnell-om-allvarliga-laget-fjarde-dagen-med-hogst-dodstal
"Vi har ändrat strategi" kläcker han ur sig...!?
Har jag missat något?
Någon som kan översätta till normalsvenska?
Citera
2020-05-29, 17:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Spanien gör likadant. Svenskar inte välkomna.
Källa?
Citera
2020-05-29, 17:13
Medlem
PaoloRobertos avatar
https://www.neweurope.eu/article/bulgaria-to-end-travel-ban/

Bulgarien öppnar för turism
Svenskar inte välkomna s
Citera
2020-05-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
10/10 Tack.

Jag läste den högt här hemma. Hög klass på den historien. Tack!
Citera
2020-05-29, 17:14
Medlem
Citat:
https://www.neweurope.eu/article/bulgaria-to-end-travel-ban/

Bulgarien öppnar för turism
Svenskar inte välkomna s

"Health officials said the quarantine will remain obligatory for travellers from Sweden, Belgium, Ireland, Portugal, Spain, Italy, Malta, and the United Kingdom."

?
Citera
2020-05-29, 17:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
"Vi har ändrat strategi" kläcker han ur sig...!?
Har jag missat något?

Någon som kan översätta till normalsvenska?

Ja det undrar jag också. Antingen är svenska folket totala får, en fårskock helt enkelt. Alternativet är väl att medel-iq sjunkit under 70 de senaste 20 åren. Det är kanske dags att sälla sig till förnekarna så man slipper se den här tågkraschen i realtid, det gör ont i hjärtat.
Citera
2020-05-29, 17:15
Medlem
Citat:
Skapar psykisk ohälsa att inte kunna resa utomlands under sommaren.
Om det är så bör man snarast söka psykologhjälp.
Citera
2020-05-29, 17:17
Medlem
Jag är inte riktigt med här. Sifferexcersisen har tagit knäcken på mig. 84 nya döda kom som en chock. Jag har räknat med att vi når 5000 döda antingen den 13 juni eller alternativt den 16 juni. Jag räknar då på först 45 döda per dygn och alternativt för att göra förnekarna mer nöjda med 40 döda per dygn. Det som ställer till beräkningarna är att förmodligen trycks siffrorna ner rejält nu i pingsthelgen och eftersläpningsberget växer. Jag kan tänka mig 20 döda i morgon och 12 döda på söndag vilket gör att räkneverket snurrar i otakt.

Att fler yngre smittas kan dock vara ett bra tecken. Dom yngre är flocken och dom äldre skall skyddas. Några invändningar? Nej jag tänkte väl det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in