2020-05-29, 16:01
Medlem
Han ÄR verkligen dum i huvudet:

Jag har inte öppnat mitt förråd sedan januari 2019. Hon går fram och tillbaka och bara kollar och jag ville inte som hyresgäst låta någon som inte ha behörighet --- du vet man skriver på ett avtal.

Finns inget avtal i världen där det står att man inte får släppa in obehöriga på ens vindsutrymme. Hyra ut lght olagligt ja, men inget annat. Dessutom har ju mamman sagt att det inte såg likadant ut från det ena tillfället till det andra när hon var där.

Ja ja - låt honom hålla på.
Citera
2020-05-29, 16:02
Medlem
Browndawgs avatar
Han har alltså varit hemma i typ tre dygn efter hon försvann säger han. Men han har inte sett något som helst blod. Och han har varit själv hemma.

Det är ju redan bevisat att blod har städats undan och det har funnits lite överallt samtidigt som mycket spår glömts vid städningen.

Han menar att någon skvätt blod och vävnad på väggarna efter att han gripits? Samt blodat ner i lägenheten, för att sedan städa.

Ologiskt. För att underdriva.
Citera
2020-05-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Verkar som de saftiga frågorna sparas till bakom stängda dörrar. En hel eftermiddag och det enda MGM lyckats göra är att göra det värre för honom. Han har haft ett halvår på sig att tänka igenom detta och det enda som framförs är osannolika bortförklaringar och halvdåliga ursäkter till varenda fråga som ställs. Pinsamt.
Håller nog inte med dig, många (om än långt ifrån alla) av åklagaren skott blir lösa när GM svarar. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om han går fri.... Kommer bli mycket svårt för åklagaren att få han fälld för mord.
Citera
2020-05-29, 16:04
Medlem
Är det ingen som vet nåt mer om pappan?

Tycker inte alls han verkar ha varit någon bra förälder? Han slog ju T.

Dessutom är psykisk misshandel ett inlärt beteende, och pojkar lär sig ofta sånt av sina pappor. Kan tänka mig att pappan också är kontrollerande och har problem med ilska. Säkert narcissist också, eftersom barn till narcissister ofta blir likadana. Att gubben är populär och har många vänner eller vad det nu var behöver inte betyda något. Den typen av elaka människor är främst riktigt elaka med nära. Måna om att visa upp en bra bild för utomstående, precis som folk sa om T. "Snäll, lugn, rolig".

Vore intresserande att höra vad T:s mamma tycker om pappans sämre sidor.

Inte för att det gör T mindre skyldig. Utan bara nyfiken.

(Sen kan förstås T blivit koko på egen hand. Krig, uppryckt med rötterna, förlora kontakten med mamman, slagen i skolan och hemma, förlora kontakten med plastmamman, fattig, låg status blablabla)
Citera
2020-05-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han har alltså varit hemma i typ tre dygn efter hon försvann säger han. Men han har inte sett något som helst blod. Och han har varit själv hemma.

Det är ju redan bevisat att blod har städats undan och det har funnits lite överallt samtidigt som mycket spår glömts vid städningen.

Han menar att någon skvätt blod och vävnad på väggarna efter att han gripits? Samt blodat ner i lägenheten, för att sedan städa.

Ologiskt. För att underdriva.
Ja, det är ju knappast logiskt.

Därför jag blev förvånad av hans vittnesmål - hade ju kanske varit smartare att erkänna att han fick panik när han kom hem och städade då han förstod att någon försökt sätta dit honom.

Det finns ju en stor mängd bevis som knyter honom till allt som användes vid styckning och städning.
Citera
2020-05-29, 16:05
Medlem
De här vita plasthandskarna han snott med sig hem från hemtjänsten.. Varför hade han inte på sig dessa under tiden han paketerade Wilmas huvud? Eller knyckte han dem på sitt sista arbetspass inför att göra sig av med huvudet?
Citera
2020-05-29, 16:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Kan bekräfta att en kropp med största sannolikhet inte kan ta sig vattenvägen från Uddevalla via nord- eller malö strömmar till Gullmarn.

Nej, inte från Uddevalla, det ter sig osannolikt, men väl från Gunnarsby/Skredsvik. inte så långt med bil, runt milen
Citera
2020-05-29, 16:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Kön är svårt att avgöra innan obduktion görs. Huvudet är ju svårare att missa.

Och ja, många fritidsfiskare och kajakpaddlare försvinner till havs. Lysekil ligger ju "bra till" för sådant.

Sedan finns det väl kroppar som hittas och som saknar fler lemmar just i vattenströmmar också. Vet inte hur djur/natur påverkar
Citera
2020-05-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Kan bekräfta att en kropp med största sannolikhet inte kan ta sig vattenvägen från Uddevalla via nord- eller malö strömmar till Gullmarn.
Jag lutar åt att det är Al*xand*r eller någon som trillat i vattnet och omkommit av en olyckshändelse.

Fast han kan ju såklart ha tagit sig långt bort för att dumpa W. Oklart med vilket fordon isåfall. Osannolikt trots allt.

Tror tyvärr inte detta är Wilma. Men det är väl någon som sörjer denna person och som snart får svar, oavsett.
Citera
2020-05-29, 16:09
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ÄR verkligen dum i huvudet:

Jag har inte öppnat mitt förråd sedan januari 2019. Hon går fram och tillbaka och bara kollar och jag ville inte som hyresgäst låta någon som inte ha behörighet --- du vet man skriver på ett avtal.

Finns inget avtal i världen där det står att man inte får släppa in obehöriga på ens vindsutrymme. Hyra ut lght olagligt ja, men inget annat. Dessutom har ju mamman sagt att det inte såg likadant ut från det ena tillfället till det andra när hon var där.

Ja ja - låt honom hålla på.
Tänkte samma sak. Wilma fick gå och kopiera nycklar han sedan inte hade koll på, men inte låta mamman gå upp på vinden i ett par minuter själv?
Citera
2020-05-29, 16:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Nu ÄR han Trump
"JOHANNA RAPP
1 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen?pinnedEntry=330782
Nu berättar han om hur dåligt han mådde i häktet.

- Jag trodde inte att jag skulle bli åtalad. De vet att jag är oskyldig men så blir jag åtalad ändå.

- I samband med åtalet går de ut och svartmålar mig i media, när jag vet vem jag är. Jag trodde inte ens, det är så ensidigt hela grejen. Jag blir åtalad vilket är okej, men så svartmålar de mig på alla sätt de kan. "
Citera
2020-05-29, 16:11
Medlem
Willow1s avatar
Nu blir han lessen. Stackare att sitta inne, han som bara haft ett huvud i garderoben.

Men det var han inte lessen över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in