2020-05-29, 14:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Varför skulle hon lämnat bankkortet på köksbordet?

- Hon kanske gjorde det i flygande fart.

- Hon var väl arg, upprörd.

Lägenhetsnyckeln då?

- Det tog jag ifrån henne.

Men du säger ni grälade, du satte på dig hörlurar sen lämnade hon, när tog du nycklarna?

Nu säger exet att han gjorde det under grälet.

Men det var ju inte bestämt att hon skulle lämna lägenheten, säger åklagaren.

Haha. Jävla härdsmälta till förklaringar av honom

Ja intet nytt under solen..redan dom gamla romarna...

"Mendacem memorem esse oportet" (latin), En lögnare måste ha gott minne

annars blir det precis såhär- Tishko-sallad
Citera
2020-05-29, 14:47
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han är så jäkla kränkt stackaren

Så hellre än att hjälpa utredarna att hitta W och mördaren och på så vis fria sig själv, så är han av nån sorts märklig anledning hellre tyst

” - Någonstans i mitten på december får jag se bilden på huvudet. Jag har inte lust att hjälpa till när ni inte kollar upp mina spår och ledtrådar. Jag kommer inte göra så att det går snabbare, säger han.
Expojkvännen låter sur nu.
Hade de visat mig huvudet av min sambo, hade jag aldrig blivit mig själv igen.
Han är svårt skadad i sitt eget huvud.
Citera
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
"det var väldigt kallt"

Därför hade han öppet fönster och balkongdörr - så det kunde dra och bli ännu kallare. Logiskt.
Han vädrade väl för att han rökte inne, både cigg och cannabis...
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu börjar det igen!
Citera
2020-05-29, 14:48
Medlem
Citat:
Lättare att dömas för mord. Precis som när Johanna Möller blev friad på mordet på Aki P.

Högre betydelse och fokus på indiciekedjan.

Så man ska helt frånse bristen på teknisk bevisning för att ”personen verkar skyldig”?

Sånt förekommer inte i funktionella rättsstater och ska således inte heller förekomma i Sverige.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Om man varit tillsammans under 2 års tid,ringer och kollar henne flera ggr /dag,brukar ju någotsånär genomsnittsbegåvade individer lära sig sin"älskades " telnummer utantill?????

Framkommer dessutom i FUP att deras huvudsakliga kontaktsätt var Snapchat.
Citera
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jo

Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Jo, det får han

Ah ok, vore ju roligare om han inte visste något över huvudtaget, men fattar att det så klart inte vore så rättssäkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Håller inte med dej.

Men det är ok att tycka olika.

Håller inte heller med om att T kommer att visa "känslor" nu, pga dåligt samvete.
Möjligen troligen andra sjuka känslor, vad de än har för diagnos.
Han är en farlig irr - själ.
Citera
2020-05-29, 14:49
Medlem
Imponerande vittnesmål av den misstänkte än så länge!

Enorm skillnad mot de anhörigas känslotjafs. Låter logiskt att man åker hem fem gånger för att se om hon har kommit hem. Som han säger så var det han som hade huvudansvaret om denna brud. Ett huvudansvar ekonomiskt, emotionellt och uppfostrande. Något som har framträtt är den dysfunktionella Svenska familjen som möter den gedigna Kurdiska. Hennes anhöriga ville inte veta av henne men han tog allt ansvar för denna vilsna Wilma. Rätt så sjukt att denna 17-åring inte ens visste hur man klär sig offentligt i ett civiliserat samhälle.

Är det fler än jag som ville veta om hans tips som polisen vägrar följa eftersom dom försöker sätta dit honom (rasistiska motiv?). Synd att polisen inte vill hitta vem som har gjort det utan bara vill sätta dit första bästa. Är det ett exempel på pinnjakt vi ser?
Citera
2020-05-29, 14:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ja, kommer han undan med detta behövs omfattande reformer av svenska rättssystemet.

Onekligen. Undrar hur sjuk han faktiskt är. Trodde först att han var narcissistisk och gränspsykopat men svaren antyder ju något grövre störningar. Han verkar ju inte förstå att hans svar inte går ihop.

Ja du - svårt att veta. Men de har väl gjort "lilla sinnesundersökningen" har jag för mig och konstaterat honom som frisk/normal?

Tidigare trodde jag nog att händelseförloppet har skett under psykotiskt tillstånd som han har svårt att hantera (ta in allt som har skett) i efterhand. Men då borde hans svar vara mer logiska kan jag tycka. Nu verkar de helt konstiga - likaså att han inte på flera dagar verkar ha saknat henne eller varit orolig för henne. Han har ju inte heller några vettiga förklaringar till varför hennes jacka/kappa, handväska och smink samt tandborste är kvar i lägenheten fast han sagt att hon hade dessa saker med sig osv.

Jag tror att han har en grav störning helt enkelt - fast han kan verka normal emellanåt.
Citera
2020-05-29, 14:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så man ska helt frånse bristen på teknisk bevisning för att ”personen verkar skyldig”?

Sånt förekommer inte i funktionella rättsstater och ska således inte heller förekomma i Sverige.

Det finns ju viss teknisk bevisning, iallafall för brott mot griftefriden. Han verkar ju neka stenhårt även mot det brottet, hittills.

Sedan, utom rimligt tvivel att någon annan skulle haft ihjäl henne? Jag tycker det är utom rimligt tvivel att en okänd gärningsman gjort det. Helt okej om du tycker annat.
Citera
2020-05-29, 14:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
detta var bästa kommentaren hittills,önskar jag kunde skratta åt hans dumhet,om allt bara inte vore så tragiskt,makabert! Han har verkligen ingen avsikt att hjälpa till!
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Lördag söndag har vi hört att du inte öppnade dörren till anhöriga?
- Först tänkte jag att jag inte var hemma, men det var jag.

Hur var det nu med hans blivande klassiska kommentar...?
”Jag är det mest trovärdiga vittnet som finns."

Självmål efter självmål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in