2020-05-29, 14:42
Medlem
Stones avatar
Det är helt otroligt vad alla håller sig inom sina roller. Det är en akt i gamla kommunism-sverige, det är helt sjukt att beskåda. 84 döda, kurvorna stegrar och det finns fortfarande inga bevis att munskydd skyddar. men tvätta händerna.
Citera
2020-05-29, 14:42
Bannlyst
Varför väntar så många på Tegnell och FHM rekommendationer?
Ska dom stämma honom om dom dör i covid-19 sen lr?
Har dom inte fattat att Tegnell och FHM är totalt inkompetenta?
Snart 5000 döda ju, säger inte det folk nånting, vem vill ha råd från massmördare?
Citera
2020-05-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det kan du faktiskt ha rätt i, fastän det säkert inte var deras intention, men om man ser c19 som en influensa och modellerar därefter så.

Men synen på Sverige är ju att vi "offrat" våra gamla för nåt som inte finns i detta virus förutom om man inte tror den är en influensa såklart (FoHM). Det är ju verkligen inte bra PR. Det kommer vara svårt att återuppbygga förtroendet, det kan raseras på 1 dag det man byggt upp under lång tid = förtroende.

Stödbegäran måste socialstyrelsen få, annars får inte kommunerna stöd. Alltså det är som Kafkas processen.
Gå till den luckan, nej du måste ha ett papper från lucka 3 först, gå tillbaka till lucka 5 för att få ett intyg för att gå till lucka 4 för att sen kunna komma till lucka 3 igen, och sen kom tillbaka.

https://www.svtplay.se/video/24740926/aktuellt/aktuellt-28-maj-21-00-3?start=auto
https://sv.wikipedia.org/wiki/Processen

Internationellt kommer svenskar uppfattas som både korkade och oetiska. Svensken, den som säljer sin mormor för en rutten potatis. Och det blir svenska folket som kommer uppfattas så då svenskar i opinionsmätningar har gett sitt stöd till Tegnell. Det känner man till i utlandet. När dessutom Tegnell förlöjligat andra länder kommer de inte vara tysta.
Citera
Medlem
Dags att man går med högafflar och facklor till Rosenbad snart. Jag börjar tro att vi lever i någon slags Monty Python-satir eller avsnitt av The Twilight Zone. Jag börjar på allvar misstänka att FHM bara är ett konstprojekt på Konstfack. Det är ungefär så stort förtroende jag har för den myndigheten.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Nä mindre resande, men skulle ändå vilja se vilka siffror han har som underlag för det? Ska kolla under kvällen.

Hmm. Okej. jag kan ha hör fel men det lät som han pratade om det just jag sa.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför väntar så många på Tegnell och FHM rekommendationer?
Ska dom stämma honom om dom dör i covid-19 sen lr?
Har dom inte fattat att Tegnell och FHM är totalt inkompetenta?
Snart 5000 döda ju, säger inte det folk nånting, vem vill ha råd från massmördare?

Rekomendationerna betyder ingenting. De kan inget göra om dessa bryts.
Citera
2020-05-29, 14:44
Medlem
Stones avatar
Där kom en intressant fråga till Arbetsmiljöverket. Nu duckar hon...

Arbetsmiljöverket. hahahahaha! OWNED!!! På henne. Nej till munskydd för äldrevårdspersonal medans de äldre dör av corona och personalen insjuknar.
Senast redigerad av Stone 2020-05-29 kl. 14:46.
Citera
Medlem
Fan vad fint med fotboll igen. Tur man följer byalaget som snittar 12 åskådare så man kan skita i publikförbudet
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du pratar med idiot.

Man öppnar skolorna för man vet ju att ingen är där. Samtidigt så är all personal på semester så man öppnar ju inte egentligen förrän till höst. Men det låter positivt och det behöver vi just nu, när allt börjar gå uppåt igen.

Att idioter inte ser igenom detta är för mig helt sjukt.
Ja, det känns ju ytterst märkligt att komma med detta öppnande nu? Varför inte vänta och se hur läget utvecklar sig över sommaren?
Citera
2020-05-29, 14:45
Medlem
Citat:
Hur ska vi inte belasta sjukvården med + 600 nya smittade varje dag?

Förklara den logiken till mig någon? Sjukvården går ju redan på rött, och behöver semester och nästan 50 000 operationer och andra behandlingar har ställts in, som ska utföras efter (?) det "här".

Det som jag tycker är märkligt är de höga dödstalen, inte inom äldreomsorgen för där har man ju gjort det lätt för sig och bestämt att inte behandla overhuvudtaget utan droga ner de sjuka, utan att så många som har vårdats på sjukhus ändå har dött.
Min uppfattning när det gäller coronahantering på äldreboenden har ju varit korrekt. Befarar att min uppfattning om den tvivelaktiga kvaliten på svensk sjukvård också är korrekt.
Vore intressant att se statistik där man jämför antalet coronadödsfall på IVA mellan de nordiska länderna. Gissar att i Sverige dör det flera även om de har fått sjukhusvård eller IVA vård än i andra nordiska länder. Antalet döda är nämligen rätt så hög även om man tar bort alla dödsfall på äldreboenden.
Om de visar sig att Sverige har varit sämst med att rädda inneliggande coronapatienter kommer ansvariga förstås med massa bortförklarningar, typ att det har varit så många gamla som har fått iva vård etc. Därför borde man göra ordentlig genomlysning tex titta på antalet iva- och inneliggande coronadödsfall i olika åldersgrupper och sedan jämföra Sveriges vårdresultat med andra nordiska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Eländet fortsätter. 70 döda och nära 700 personer smittade. Trenden har varit så sen början av april.
Inget kommer att ändras så länge Sverige håller på med sin icke vetenskapliga semi lockdown strategi.
Operationen måste agera på en gång. Begära ingående omröstning om den felaktiga svenska strategin som har fått kritik av många ledande experter både i Sverige och utomlands.

Det kommer nog att inte att ske. Hur mycket studier och forskning det finns tar de aldrig till sig.
Det som det heter på svenska finns inga studier på något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Dags att man går med högafflar och facklor till Rosenbad snart. Jag börjar tro att vi lever i någon slags Monty Python-satir eller avsnitt av The Twilight Zone. Jag börjar på allvar misstänka att FHM bara är ett konstprojekt på Konstfack. Det är ungefär så stort förtroende jag har för den myndigheten.

Nu är du väl ändå elak mot Konstfack. Jämför dem inte med Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in