2020-05-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om trenden nu har brutits avseende COVID-19 i Sverige, så bör vi inte idag fredag ha fler dödsfall än 35 till 40 stycken.
Det är 70 dödsfall och nära 700 smittade. Trenden håller i sig så länge det inte inflrs hårdare restriktioner.
Citera
2020-05-29, 14:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
84 nya döda senaste dygnet kallar Tegnell ”en positiv utveckling”
Varför sparkas inte idioten, varför reagerar inte folk?

Ja, det är märkligt. Förutom ordvalet har ju antalet döda legat strax under 100 i flera veckor, så även sett till antal tycks det ju stå väldigt still. Att använda ordet "positivt" i samma andetag som man konstaterar att ytterligare en busslast med människor har avlidit är ju minst sagt magstarkt kan jag tycka. Sa han verkligen det?
Citera
Medlem
Sverige kommer närmare Frankrike
431 döda/befolknig i Sverige +8 från igår!
439 döda/befolkning i Frankrike
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det tror jag, detta kommer bli starkare minne än något sedan andra världskrigets slut. 1,4 miljoner svenskar sitter i karantän sedan flera månader. Alla som jobbar i vården har aldrig haft en sådan här period i sitt liv. Media har heller aldrig under så lång tid dominerats av en sak. Det här drar ut över månader dina andra exempel var ögonblickshändelser som debatterades i efterhand. Hundratusentals förlorar sina jobb nu. Vanor och livsstil ändras permanent, många företag som försvinner i samband med detta kommer aldrig tillbaka.

Håller med dig. Dock verkar de stora företagen få hinka hur mycket pengar som helst från statskassan. Så SAS och många andra stora företag överlever den här COVID-19 krisen.
Citera
Medlem
skriver en tenta snart 16 juni.
vad är sannolikheten att jag skriver den på skolan eller som datortentamen?
ursprungligen så var det planerat att skriva en tenta på distans.
gäller universitet.

är oroad då jag tvingas pendla till skolan för 1 tenta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Fast nu har ju trenden inte brutits. 84 nya dödsfall.

Och smittoantalet ökar för vi testar mer enligt Tegnell, när det i veckan konstaterats att vi testar t.om mindre än förut.

Antalet rattfyllor ökar när polisen gör trafikkontroller. Bäst att sluta med promilleprov eftersom då har vi inga fyllon trafiken att bekymra oss över.
Citera
2020-05-29, 14:09
Bannlyst
Danmark och Norge har gjort upp om resor mellan länderna från den 15 juni, säger Norges statsminister Erna Solberg. Samtal med Sverige ska fortsätta.
Det skriver TT.
Citera
Medlem
stämmer det att även om man är omringad av personer men ingen pratar så kan inte viruset sprida sig? eller sprids det genom andningen också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
+70 döda
900kr vann du. Lät tjänade pengar. Hade du frågat mig igår då skulle jag rekommendera dig högre insats.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Han mår fortfarande skit efter 6 veckor med sjukdomen.
Konstigt att ingen kan svara på hur länge man är smittsam?

Så länge en person har feber bär denna med sannolikhet på infektionen i vart fall, men även efter febern släppt en gång för alla kan nog personen släppa virus vid hostningar och nysningar.
Citera
Medlem
Stones avatar
Hur många döda stackare idag? Missade skiten.

edit 84 nya döda?

Verkligen? Hur sjukt är detta? När skall journalisterna ställa en fråga om antalet döda?
Citera
Medlem
sannes avatar
- Det är inte fotbollen i sig som är problemet, utan att man samlas och är tillsammans därför kör vi allsvenskan utan publik.

Anders Tegnell förväntar sig att alla kommer samlas hemma framför TVn, lugnt och stilla med några öl, och bara krama de som vi har i familjen eller andra som vi ofta träffar.

Jag tvivlar.

Hur ska pubarna ha kontroll över de andra 1000 tals som är dölyckliga för fotbollen, och se till att avstånden hålls när mål görs?

Så typiskt FoHM

https://www.svtplay.se/video/26965137/nyheter-direkt/folkhalsomyndighetens-presstraff-om-coronan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in