2020-05-29, 13:00
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Eftersom GM lyckas med att manipulera Olof, Lisbeth, vittnen och spaningsledningen. Väljer jag "manipulativ" person. Därefter "barnslig"

Ja, jag skulle ha varit lite tydligare. Jag menar OM GM agerade ensam tror jag på psykopat.
Citera
2020-05-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Den enda skillnaden är att KP's tal om nedläggning inte finns med i Åklagarämbetets version.

Hur är lagen skriven? Är det möjligt att hålla ett gripande och häktning hemligt i Sverige?

Om ingen risk längre finns för att försvåra utredningen och ingen flyktrisk finns kan man i ett gammalt fall avvakta med ev gripanden tills underlaget är klart strax innan åtal väcks. Den som åtalas kan ju också redan vara i förvar av andra skäl t ex.
Citera
2020-05-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Om ingen risk längre finns för att försvåra utredningen och ingen flyktrisk finns kan man i ett gammalt fall avvakta med ev gripanden tills underlaget är klart strax innan åtal väcks. Den som åtalas kan ju också redan vara i förvar av andra skäl t ex.

Jo, jag vet. Konstigt att just du, min gamle antagonist, kommer med relevanta svar. Men det är korrekt som du säger. Dock lite konstigt om det är GM som avses då det generellt blir häktning för mord. Medhjälp på andra nivåer på brottsskalan förekommer men då också vidhängande preskriptionstider.
Citera
2020-05-29, 13:38
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Av respekt för privatperson och efterlevande tror jag att man dementerar när vederbörande felaktigt och frekvent utmålas som gärningsman.

Nej, det är knappast deras uppgift. Media är själva ansvariga för vad de skriver. Om de går ut och börjar dementera en teori skulle de öppna en Pandoras box. Kraven på dementier skulle aldrig sina.
Citera
2020-05-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ja och vid det här laget tangerar vi nog det, om inte Engström är gärningsmannen.
Vad är det med folk som tror att de kommer presentera Sydafrika o walkie talkies, poliser m fl 😂

Du får se helt enkelt. Skulle PU ha drabbats av kollektiv demens att över huvud taget hänga på Se spåret lär de få dett hett om öronen. Lika mycket som om de hängt på SA , sydafrikaspår osv. Nej det är uteslutet.

Däremot blir det en ny vinkel med en begränsad sammansvärjning med en detaljerad beskrivning inklusive var vapnet kom ifrån där man tyvärr endast kan styrka brott som förmodligen är preskriberade då man ej kan styrka vem av dem som sköt.
Citera
2020-05-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Hur ser ni CA i de där bilderna? Jag ser mest illa ritade gubbar (varav en ser ut att vara hämtad ur tavlan Skriet) som inte har nåt gemensamt med varken varandra eller CA. Fotot på Christer Petterson var likt Pettersson i alla fall - alltid något.

Nja tänker främst på den 3:e och 4:e bild som är tydligare och som jag tycker ser kunna passa in på en yngre CA. De övriga bilderna - hoppas ingen ser ut så. Det är ju isf straff nog än det man riskerar för mordet 😂. Nä men tror de första bilderna däremot inte gör gärningsmannen eller nån rättvisa. Ser mer ut som nån från nån film hon sett
Citera
2020-05-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Finns det någon bra bild på CA?
Han har ju inte markerade kindben på någon bild jag sett o folk säger att bilderna på honom eg ska va smalare. Den hoptryckta här i länken är ju inte ok.
Alla fantombilder o ritade bilder har jag redan sett. Endast första fantom var lite tjockare.

Nu tog jag det första som kom upp vid Google. Men detta är den enda lön då bilden. Säkerligen har PU "nyare", andra bilder på honom. De verkar ju ha mycket mer på honom än vad vi Känner till.

https://youtu.be/xE8qXzgrPIY

Men antar att du redan sett den bilden. Men tydligare än så blir det inte just nu
Citera
2020-05-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det blir en dubbelpipig mediahändelse med detta och Theutenbergs bok
runt den 15 juni.
Tutens bok kanske har underrubriken. Därför var vi illa tvunga att klippa karln.

Denne var av de utfall som utspelades strax innan mordet och som lär finnas dokumenterade lika övertygad om att OP såväl som entourage stod i farbror Ivans sold.
Citera
2020-05-29, 13:52
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att det är Stig Engström man kommer presentera som gärningsman. Annars hade de dementerat nu.

Sådan TRAMS behöver de inte dementera. FOLK SOM ÄR INSATTA SER DE ENORMA HÅLEN I DEN OSTEN.

Det satt hårt inne innan man offentligt dementerade CP till och med.
Citera
2020-05-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, jag vet. Konstigt att just du, min gamle antagonist, kommer med relevanta svar. Men det är korrekt som du säger. Dock lite konstigt om det är GM som avses då det generellt blir häktning för mord. Medhjälp på andra nivåer på brottsskalan förekommer men då också vidhängande preskriptionstider.
Så är det. Med mindre än ett styrkt erkännande kan man inte peka ut mördaren och övriga kan säga att de inte visste vad som var på gång och komma undan med preskription. Därför är det viktigt att vara noggrann i beskrivningen även när det ej är åtalbart längre. De skyldiga kan till och med ju ha erkänt de preskriberade brotten för att få berätta varför man agerade. Ett sista angrepp på Offret!
I det läget tror jag de kan bli trodda utan åtal.
Citera
2020-05-29, 14:04
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tutens bok kanske har underrubriken. Därför var vi illa tvunga att klippa karln.

Denne var av de utfall som utspelades strax innan mordet och som lär finnas dokumenterade lika övertygad om att OP såväl som entourage stod i farbror Ivans sold.

Boken har ingen annan underrubrik än Volym 5.
Citera
2020-05-29, 14:06
Medlem
Men tycker ändå KP ska ha en stor eloge för att han faktiskt går ut med en presentation. Han håller vad han lovar, vilket bara det ger mig respekt för Karl'n. Om man jämför med Holmér som lovade lösningar oftare hit och dit.

Tror nog vi kommer bli nöjda överlag och att han har mycket tät bevisning mot Vem det nu än är.

Så bra där KP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in