2020-05-29, 12:41
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Hoppsan,

nån har hittat ett raderat mail,

Myndigheten ville slippa ”svår debatt” om munskydden – framgår av raderat mejl
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kritiserade-myndigheten-ville-slippa-svar-debatt-om-munskydden-framgar-av-mejl-som-raderats

Vet inte om det är roligt eller tragiskt att krav på DEN genereraldirektören framförs,

man kan ju annars tänka att det kunde finns en annan genereraldirektör som kunde hänga lösare,

Skandalerna bara växer och växer..
Detta virus har fan visat hur korrupt vårat Sverige har blivit med åren.....
Citera
2020-05-29, 12:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Så är det självklart inte. Några av er här i tråden verkar verkligen inte må bra.
Ajdå, det blev rejält fel där. Jag menade ett par timmar senare (inte ett par veckor :-)). Jag har ändrat nu.

Men du kanske tycker jag är sjuk ändå...
Senast redigerad av Madagascar 2020-05-29 kl. 12:44.
Citera
2020-05-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ajdå, det blev rejält fel där. Jag menade ett par timmar senare (inte ett par veckor :-). Jag har ändrat nu.

Men du kanske tycker jag är sjuk ändå...
Nej.
Citera
2020-05-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Norge hade drygt 1000 bekräftade importfall, Sverige drygt 800.

Norge har 60% döda på "sykehjem eller annen pleie –og omsorgsinstitusjon".

Det avgörande är antagligen att Norge aldrig hade en smittspridningsstrategi.
Helt otrolig skillnad på Norge och Sverige. I Norge finns nu totalt 448 kända smittade. I Sverige hittar man runt 600-700 nya fall om dagen.
Citera
2020-05-29, 12:47
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Kan du förklara för mig hur du kan tolka mitt inlägg på det sättet? Är du inte läskunnig eller är det din slutledningsförmåga som är på ett barns nivå?

Man ser igenom dig totalt.
Har även kollat igenom dina äldre inlägg i tråden och du har haft fel i 90% av dina inlägg.
Citera
2020-05-29, 12:48
Medlem
Usch. Hoppas att det är pga att de trappat upp testandet.

California is reporting the largest single-day increase in confirmed cases since the beginning of the Covid-19 pandemic.

California Department of Public Health data shows 2,617 new cases were reported in the past 24 hours. California’s previous high was 2,603 cases on May 5.

The total number of Covid-19 cases in the state is 101,697. The virus has claimed 3,973 lives in California alone.

https://edition.cnn.com/webview/us/live-news/us-coronavirus-update-05-28-20/h_217cbd11130d1eb7ca5354d0efc41fea
Citera
2020-05-29, 12:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Dessa korrupta kräk.

Citat:
Kommunernas intresseorganisation fick myndigheter att tona ned munskyddskrav

I påskhelgen gick fyra myndigheter ut och tonade ned betydelsen av ett krav på munskydd inom äldreomsorgen. SVT:s granskning visar att de inte agerade på egen hand. Bakom kulisserna spelade arbetsgivarorganisationen SKR en avgörande roll.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-kommunernas-intresseorganisation-fick-myndigheter-att-tona-ned-munskyddskrav

Citera
2020-05-29, 12:49
Medlem
Citat:
Hoppsan,

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kritiserade-myndigheten-ville-slippa-svar-debatt-om-munskydden-framgar-av-mejl-som-raderats

Vet inte om det är roligt eller tragiskt att krav på DEN genereraldirektören framförs,

man kan ju annars tänka att det kunde finns en annan genereraldirektör som kunde hänga lösare,
Fast det där tycker jag när jag har läst den länkade artikeln är en storm i ett vattenglas.
Citera
2020-05-29, 12:51
Medlem
Haddock93s avatar
Det känns som att regeringen vet att folket börjar tycka mer illa om dom nu så att de börjar öppna gymnasium och fotboll igen osv.

Problemet är bara det att smittan inte är över på långa vägar och om vi helt plötsligt ska börja öppna allt för att regeringen känner sig pressade kommer smittspridningen öka kolossalt.

Farlig utveckling, speciellt med tanke på hur många som dör dagligen redan nu och hur få antikroppar vi har i Sverige.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Hoppsan,

Alltså... Kolla bortförklaringen... Vi lever i en riktig bananrepublik.
Citat:
Mejlet har senare raderats. Myndighetens presstjänst skriver till SVT att ”Vi strävar efter att kontinuerligt rensa bort sådant som är överspelat och inte ska diarieföras. De mejl du har efterfrågat föll inom den kategorin och vi har därför inte sparat dem.”
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Signalpolitik:

"Nu måste vi göra något så att de tror att vi fortfarande har full kontroll"
"Vadå?"
"Vi öppnar skolor och universitet lagom till terminsavslut. Det är helt ofarligt"

Man är säkert pressad av fortsatta höga dödstal och smittade när man samtidigt inte kan släppa på restriktionerna på andra områden. Och så har vi det här:

Förtroendet för regeringen störtdyker: ”En ny signal”
Förtroendet för regeringen backar över tio procentenheter, visar en ny undersökning från Sifo.

Även stödet för Folkhälsomyndigheten har minskat.

– Det är en signifikant nedgång för både myndigheter och regering, säger Toivo Sjörén, opinionschef på Sifo.
Svenskarnas förtroende minskar

Andelen som har ganska/mycket stort förtroende för (förra veckans siffror inom parantes).

Folkhälsomyndigheten 70 procent (78)

MSB 53 procent (58)

Sjukvården 79 procent (82)

Regeringen 48 procent (59)

Socialstyrelsen 40 procent (47)
https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-regeringen-stortdyker-en-ny-signal/

Håll i hatten! För nu går det utför!

Ja precis, bra skrivet.

Jag bävar för sommaren i Sverige.
Citera
2020-05-29, 12:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Signalpolitik:

"Nu måste vi göra något så att de tror att vi fortfarande har full kontroll"
"Vadå?"
"Vi öppnar skolor och universitet lagom till terminsavslut. Det är helt ofarligt"

Man är säkert pressad av fortsatta höga dödstal och smittade när man samtidigt inte kan släppa på restriktionerna på andra områden. Och så har vi det här:

Förtroendet för regeringen störtdyker: ”En ny signal”
Förtroendet för regeringen backar över tio procentenheter, visar en ny undersökning från Sifo.

Även stödet för Folkhälsomyndigheten har minskat.

– Det är en signifikant nedgång för både myndigheter och regering, säger Toivo Sjörén, opinionschef på Sifo.
Svenskarnas förtroende minskar

Andelen som har ganska/mycket stort förtroende för (förra veckans siffror inom parantes).

Folkhälsomyndigheten 70 procent (78)

MSB 53 procent (58)

Sjukvården 79 procent (82)

Regeringen 48 procent (59)

Socialstyrelsen 40 procent (47)
https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-regeringen-stortdyker-en-ny-signal/

Håll i hatten! För nu går det utför!

Tror fortfarande att % är egentligen mycket lägre och man myglar för att hålla fanan uppe. Tycker vi på FB skulle ha en egen undersökning. Kan inte Mod fixa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in