Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Är det bara jag som reagerar på det svar SD gav U*f då han sms:ade och frågade om geocach-kompisar? Vid det här laget vet ingen någonting som helst om hennes försvinnande men SD anser att ingen av hennes vanliga cachingkompisar är "rimliga". Rimliga till vad då kan man undra? Ulf vill ju bara ha kontaktuppgifter så att man kan kontakta L*nas vänner för att kolla om/vad de vet om hennes försvinnande.
Kan inte riktigt se att någon av hennes vanliga cachingkompisar skulle vara rimliga.
UW kl. 10:57:11
Hej, du har säkert hört att L*ena är försvunnen. Har du några kontaktuppgifter till folk Lena brukar geocacha med? Med vänlig hälsning U*f
SD kl. 11:02:46
Noa ringde i morse ja. Håller alla tummar jag kan. Jag har inte någon bra känsla dock. Kan inte riktigt se att någon av hennes vanliga cachingkompisar skulle vara rimliga. Tänker i så fall om de åkt till någon ny gömma (då brukar man tävla lite), men det har inte kommit något nytt som är rimligt. Skickar visitkort på de jag har.
SD tror han har koll på sig, men det sker lite väl många Freudianska grejer dag 1 eftersom han redan vet vad som hänt L?
- Söker inte efter henne
- Missar att informera bästa vännen
- Säker på att något allvarligt hänt
- Skriver till UW att "De känns inte rimliga" - andra undrar till vad, men han vet?
- Visar inte allt i chatten m L vid 1:a förhör
- Säger till en polis att "det inte kommer lösas" efter 1:a förhör - bara han vet att hon är död? (och H hoppas på saken)
- Pekar på PN och JS som möjliga GM i förhör
- Raderar och skriver snabbt över minne i mobilen vid polishuset innan 2:a förhör
- S sms till H "raderar löpande" och hon raderar 14-15 maj i sin mobil
- J raderar i sin mobil under pisspaus i förhör
S vet allt. De andra kan bara gissa, men de hjälper gärna. Nyttiga idioter?
( Vad säger trådpsykologen om det uppenbara Freudianska hos S? )