Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Fast du kanske menar äldrevården. Håller med där.
Kanske missförstod tidigare förresten. Klart det finns problem inom äldrevården också, men huvudproblemet är inte där. Hade vi lyckats skydda äldrevården helt perfekt på nåt vänster (nog inte realistiskt) så hade vi ändå haft fler döda per capita än Norge. Vår äldrevård har inte klarat sig sämre än Norges i alla fall.
Helt fel Norge har inte anställt en armé av MENA folk för att slött se om sina äldre, så som Sverige har gjort. Men låg utbildning annan kultur och jobbet som nödtvång för att man inte får bidrag längre så blir våden därefter. De som ligger där i sängarna är objekt man tvingats ta hand om.
Och attityd, "skiter väl i om vårdobjektet får någon smitta", "det är inte min mamma, moster, farfar, nää . "Mina egna skickar jag pengar till varje månad"! "Svenskar är konstiga som inte har sina äldre hos sig som vi, "dom vill nog att de ska dö snart".
Därutöver den enorma missen att inte ha skyddsmateriel och när fler ska hanteras. När fler är smittade går det också åt mycket mycket mer. Norge hade nog pengar att köpa in den bråkdel av vårt som de behövde för sina behov.
Ännu värre att ledare chefer ansvarig i kommuner och regioner inte fattade vad som hände, inte förstod allvaret. De slog på TV;n och lyssnade på senast Tegnell flosklerna i stället för att agera själva.
Domen kommer att bli hård när väl opinionen vaknar ur törnrosasömnen, Stefans popularitet sjunker som en sten igen. Upp som en sol ner som en pankaka.