- Precis! Det handlar inte i första hand om solidaritet mot staten. Det handlar om solidaritet mot gamla och sjuka medborgare.
- Ja. Tyvärr sprider muslimerna inte smittan enbart bland sig själva. Även ursprungsbefolkningen drabbas av att muslimerna struntar i smittskydd.
Här i Sverige har muslimerna visat missnöje mot svenska samhället.
Svenska samhället anses bära skuld till att muslimerna bor trångt. Muslimerna har inte insett att orsaken är att dom själva skaffar många fler barn än svenskarna. Muslimerna bor i lägenheter där det tidigare har bott svenskar. Svenskarna bodde inte trångt i dessa lägenheter, eftersom svenska familjer är mindre än muslimska familjer.
- Muslimerna kom till Europa genom att beskriva sig som flyktingar. Det enda "flyktingarna" flyr ifrån, är sig själva. Flyktingarna flyr från den överbefolkning som dom själva har valt att avla fram. När "flyktingarna" kommer till Europa, så fortsätter dom med samma beteende som förstörde deras hemländer.
Och Västvärldens journalister ägnar dag och natt åt att ljuga för allmänheten angående "flyktingarna".
- Jag vill inte att MSB övervakar mig, lika lite som jag vill att Sydkorea övervakar mig.
- Görbart men inte önskvärt.
Jag accepterar att smittskydd är en angelägenhet som kräver att myndigheterna kan göra ingrepp i medborgarnas friheter. Men jag vill inte att svenska folket lockas av asiatiska länders sofistikerade övervakning, som ett alternativ till grövre metoder för att stoppa en smitta. Jag accepterar hellre att bli inlåst i karantän några dagar, än att myndigheterna övervakar mina rörelser i samhället.
Ifall medborgarna ska övervakas, så är det bättre ifall det förs i form av en fotboja, än ett program i mobiltelefonen. Fotbojan kan man själv avlägsna när epidemin är över, och då ser man att övervakningen har avslutats.