2020-05-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Vad menar du?

Är det svårt att se vad jag menar om du läser artikeln?
Citera
2020-05-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Ser att du verkar tillhöra dem som nästan ohejdat "umgås" och flåsar de andra i nacken när du står i kön i affären. Det är just på grund av sådana som dig som lockdown borde ha införts. Oansvarigt arsle...
Jag ställer mig snällt på strecken i marken..

Att umgås med mina friska yngre vänner på puben ser jag inte som ett problem, snarare som att göra en välbehövlig insats för samhället och ekonomin.
Citera
2020-05-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Alla bryr sig naturligtvis men vad inte alarmister någonsin tycks kunna få in i era känslostyrda hjärnor är hur fruktansvärda konsekvenserna blir med era våta drömmar till lockdowns. Ni diskuterar såsom om att varje snubbe på uteserveringarna kommer att belasta sjukvården. Ni är fullständigt helt jävla rabiata och felaktiga i era bedömningar och har så varit sedan ruta ett. Va tacksam för fan att dina barn inte har tappat en kunskapslucka som oersättlig. Men iofs, du har knappelunda barn, bara äldre som alla har kvävts till dötts eller hur?

Och vad du inte fattar, med din Tegnell-älskande hjärna, är att lockdowns hjälper ekonomin långsiktigt.

Som de sa idag, den ekonomiska smällen är likadan för Sverige som för Finland.
Skillnaden var att de stängde och fler överlevede.

Något du heller inte fattar är hur vårt öppna landskap, som lett till ökad spridning, kommer att påverka turism. Turism som vi uppenbarligen verkar behöva.. Men det fattar ju inte ni.
Ni är alldeles upptagna med att tro att Sverige går under efter 4 veckor lockdown..
Man undrar vem som är alarmisten egentligen.
Citera
2020-05-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag är helt inne på linjen att vi borde stängt precis som alla andra.
Det man skall ta med i beräkningen är dock att Norge inte har fått bort smittan för alltid. Det borde alla sunda människor förstå.
Vad händer då om det kommer ett nytt utbrott? Jo, om man följer tidigare strategi så behöver man stänga ner igen till viss del. Detta kommer ju göra att man inte riktigt kan dra alla slutsatser än vad det gäller det ekonomiska. Dödstalen däremot, kan jag inte på något sätt se hur de skulle kunna komma ifatt Sverige på.

Mina tankar hur som helst

Det är möjligt men för nu, så är smittan borta i Norge. Det är något att sträva efter.

I Sverige är det fan kaos, kaos har blivit det nya normala idag och inget görs fortfarande.
Att dessa individer fortfarande har kvar jobbet är
Citera
2020-05-29, 00:08
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det var en totalt idiotisk idé att ägna sig åt smittspårning beträffande dessa resenärer.

Resenärerna borde ha fångats upp redan vid ankomst, och satts i karantän. Hur kunde man ens komma på idén att släppa ut dessa resenärer i samhället, för att därefter ägna sig åt smittspårning?

Flygtrafiken borde ha stoppats från länder med pågående epidemi. Flygplan från dessa länder skulle därefter ha fått tillstånd att anlända i den takt som myndigheterna kan erbjuda karantän-plats åt resenärerna.

- Varför ens ta risken att släppa in resenärer rakt in i samhället, direkt efter hemkomst från platser med epidemi? Varför ens tänka tanken med smittspårning istället för karantän?

- Börja med att anställa en ny statsepidemiolog. Den nuvarande är vissen.

- Vilka förutsättningar fanns att införa kohortvård på kort tid?

Jag tänker bara att det hade varit så oändligt mycket bättre att bara stoppa flygplan från Kina, Iran och Italien.

- Det låter ju lovande. Samhället borde ha upprätthållit någon sorts beredskap att införa kohortvård vid hotande epidemier. Hur ser mycket beredskap har vården haft för epidemier?

I början var Sveriges försvar så uselt att det inte fanns, påhejad av WHO som tyckte att all flygtrafik från Kina först och främst ska fungera och det finns inga anledningar till att försämra affärer länder emellan. Så Sverige var öppet för allt, det var inga testar alls även när Kina var största smittkällan utan det var bara rätt in utan tester på passagerarna.
Sportlovet kan jag knappt prata om, FHM med Tegnell hade räktnat ut att det är ingen fara, de e bara å åk.

Och idag har vi öppna gränser mot EU men EU har inte öppna gränser för Svenskar, det är som att man börjar tappa sitt eget förstånd!
Citera
2020-05-29, 00:09
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fast artikeln har ju en bra poäng.

Dvs Tegnells linje är den enda som fungerar.
Nej Tegnells mentor Giesecke pratade häromdagen om att det kan vara aktuellt att skruva upp smittspridningen...

Enda sättet är att få ner smittan på en hanterbar nivå och sedan hålla avstånd, använda mask, handsprit och testa testa.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Tegnell har räddat fler svenska liv än du någonsin kommer att förstå din lilla rädda krabat

- Är du seriös eller tramsar du? På vilket sätt har Anders Tegnell räddat några svenskars liv?

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Haha. Jag klipper ut den här kommentaren och påstår att det är sektens sämsta citat 2020. Du kommer gå till historien som Sveriges anhängare till massmördaren Tegnell. Glad att dina inlägg finns sparade.

Om någon ska vara rädd så är det ni som inte förstår. Hoppas du har god man eller dylikt som tar hand om dig.

- Istället för god man, så kanske en barnvakt skulle göra mer nytta. Men den här barnvakten behöver arbeta hårt på att tillrättavisa en busunge som älskar att provocera omgivningen med fula ord.

Citat:
Mitt sista svar till en patetisk människa; skaffa dig en utbildning och jobb när blir myndig. Allting handlar om perspektiv och att vara pragmatisk samt se långsiktigt. Fullständigt omöjligt för en obildad såsom du tyvärr.

- Speglar ditt vokabulär dina akademiska meriter?

Jag tror inte att du besitter någon förmåga att tänka pragmatiskt och långsiktigt. Ditt resonemang kretsar kring "ifall vi ignorerar sjukdomen, så finns den inte".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det var en totalt idiotisk idé att ägna sig åt smittspårning beträffande dessa resenärer.

Resenärerna borde ha fångats upp redan vid ankomst, och satts i karantän. Hur kunde man ens komma på idén att släppa ut dessa resenärer i samhället, för att därefter ägna sig åt smittspårning?

Flygtrafiken borde ha stoppats från länder med pågående epidemi. Flygplan från dessa länder skulle därefter ha fått tillstånd att anlända i den takt som myndigheterna kan erbjuda karantän-plats åt resenärerna.

- Varför ens ta risken att släppa in resenärer rakt in i samhället, direkt efter hemkomst från platser med epidemi? Varför ens tänka tanken med smittspårning istället för karantän?

- Börja med att anställa en ny statsepidemiolog. Den nuvarande är vissen.

- Vilka förutsättningar fanns att införa kohortvård på kort tid?

Jag tänker bara att det hade varit så oändligt mycket bättre att bara stoppa flygplan från Kina, Iran och Italien.

- Det låter ju lovande. Samhället borde ha upprätthållit någon sorts beredskap att införa kohortvård vid hotande epidemier. Hur ser mycket beredskap har vården haft för epidemier?
Jag vet inte alls hur förutsättningarna såg ut. Tyvärr har väl just-in-time-tänkande med många deltids anställda gjort det svårt att få till en bra kohortvård i hemtjänst och på äldreboenden.
Citera
2020-05-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Är det svårt att se vad jag menar om du läser artikeln?

Jag har svårt att förstå din logik ja, så menar du att det är Lenas ansvar för Stockholms testning? Och ej regionen?
Citera
2020-05-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fast artikeln har ju en bra poäng.

Dvs Tegnells linje är den enda som fungerar.
Javisst men det var kanske inte ägnat att sprida ljus över SARS-CoV-2 vad gäller immunitet.
Citera
2020-05-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Läste du hela artikeln? Nä.
Jag läste abstract.
Citera
2020-05-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Och vad du inte fattar, med din Tegnell-älskande hjärna, är att lockdowns hjälper ekonomin långsiktigt.

Som de sa idag, den ekonomiska smällen är likadan för Sverige som för Finland.
Skillnaden var att de stängde och fler överlevede.

Något du heller inte fattar är hur vårt öppna landskap, som lett till ökad spridning, kommer att påverka turism. Turism som vi uppenbarligen verkar behöva.. Men det fattar ju inte ni.
Ni är alldeles upptagna med att tro att Sverige går under efter 4 veckor lockdown..
Man undrar vem som är alarmisten egentligen.

Det är tyvärr meningslöst du kan inte argumentera med en idiot, det är som att kasta skit på en teflonvägg.
Låt han sitta och vräka ur sig sina villfarelser i stället inte ens FHM eller regeringen håller med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in