2020-05-28, 23:33
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du kommer också att bli 60 en dag, och du kommer också att utveckla lite olika krämpor med tiden... om inte vid 60, så vid 70. Och då kommer du inte att vilja dö. Och du kommer att se det som en självklarhet, att samhället ska försöka skydda dig och dina jämnåriga vänner, om det skulle komma en ny pandemi då.
Förtidspensionera eller ge dem bidrag för de personer i riskgruppen som ännu inte är pensionärer och därmed behöver de inte röra sig i samhället så länge en sådan här pandemi pågår. Resten av samhället kan ju då fortsätta som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sunt förnuft funkar inte i den här tråden, du har kommit fel tyvärr.

Instämmer.
Citera
2020-05-28, 23:34
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Ni skriver väldans mycket men det verkar som ni inte fattar vilka som står för den största smittspridningen - invandrarna!

Är det inte dags att ni tar av er skygglapparna?
Citera
2020-05-28, 23:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Hela youtube kryllar av klipp på tegnell där han sitter och skryter om sin taktik med falska besked, fan dags för oss svenskar att säga sanningen till utlandet att allt går åt helvete nu är det ju bara Tegnell som får tala!

https://edition.cnn.com/videos/world/2020/05/28/sweden-stockholm-coronavirus-covid-19-pandemic-herd-immunity-care-homes-black-pkg-intl-ldn-vpx.cnn/video/playlists/coronavirus-intl/
Citera
2020-05-28, 23:36
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Dementa patienter kan avlida av att tvingas byta miljö.

Självklart, de blir hysteriska för de känner sig helt borta och vilsen och det är inget kul sätt att dö på även om man är dement.
Citera
2020-05-28, 23:38
Medlem
COVID-19 immunity lasts only six months, reinfection possible - study
Källa: Jerusalem Post

Getting re-infected by the novel coronavirus could be possible within six months of recovery, according to a new study published by a team in Amsterdam.
Moreover, if the study is correct, then a seasonal rather than one-time vaccine may be necessary to circumvent ongoing transmission.

“However, as protective immunity may be lost by six months post infection, the prospect of reaching functional herd immunity by natural infection seems very unlikely.”

https://www.jpost.com/health-science/could-coronavirus-re-infection-be-possible-within-six-months-629575
Citera
2020-05-28, 23:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Förtidspensionera eller ge dem bidrag för de personer i riskgruppen som ännu inte är pensionärer och därmed behöver de inte röra sig i samhället så länge en sådan här pandemi pågår. Resten av samhället kan ju då fortsätta som vanligt.

Det funkar för dom som inte har något vårdbehov. Då behöver de bara livsmedelsleveranser, och det går att göra relativt säkert (kunden kan betala på faktura, och den som levererar kan lämna varorna utanför dörren). MEN de som inte längre kan klara sig själva, utan behöver hemtjänst eller hemsjukvård, äldreboende eller en tid på sjukhus av någon annan orsak - går inte att skydda, om en pest går runt i samhället. Förr eller senare tar den sig in till dem, med någon tankspridd personal, outbildad och icke-svensktalande vikarie, någon som tror att hon har sin vanliga pollenallergi fast det är corona, eller en sköterska som misstänker att hon är sjuk, men inte vågar ringa sin chef och sjukskriva sig ännu en gång.
Citera
2020-05-28, 23:39
Medlem
Man kan ju hålla tummarna för Sveriges del att detta visar sig stämma.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8364661/Even-mild-coronavirus-illness-leads-antibodies-French-study-raises-hope-immunity.html
Citera
2020-05-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Självklart, de blir hysteriska för de känner sig helt borta och vilsen och det är inget kul sätt att dö på även om man är dement.
Nej. Jag har vakat vid många patienters dödsbädd. Det är inga trevliga händelser när dementa går bort.

Demens är en fruktansvärd åkomma.
Citera
2020-05-28, 23:45
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Nej. Jag har vakat vid många patienters dödsbädd. Det är inga trevliga händelser när dementa går bort.

Demens är en fruktansvärd åkomma.

Ja fy fan.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
COVID-19 immunity lasts only six months, reinfection possible - study
Källa: Jerusalem Post

Getting re-infected by the novel coronavirus could be possible within six months of recovery, according to a new study published by a team in Amsterdam.
Moreover, if the study is correct, then a seasonal rather than one-time vaccine may be necessary to circumvent ongoing transmission.

“However, as protective immunity may be lost by six months post infection, the prospect of reaching functional herd immunity by natural infection seems very unlikely.”

https://www.jpost.com/health-science/could-coronavirus-re-infection-be-possible-within-six-months-629575

Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Man kan ju hålla tummarna för Sveriges del att detta visar sig stämma.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8364661/Even-mild-coronavirus-illness-leads-antibodies-French-study-raises-hope-immunity.html

Två sidor av samma mynt.

Citat:
The study did not look at blood samples any later than 40 days after symptoms, so it was not established how long antibodies last for.

Ingen vet ännu hur länge man är immun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Men andelen förblir densamma, tydligen har också Finland 90% döda för 70+, och saken gällde var ev. mörkertal fanns. Jag upprepar det enda vettiga, vänta tills årsskiftet, då kan man se överdödligheten i landet, den kan t.ex. öka bland cancerpatienter, som får vänta eller inte vågar sig till sjukhusen.....

Jo men jag ser hellre att resultatet blir 100 äldre döda, än 3000 äldre döda, i covid. Men många här inne som inte verkar bry sig för att det är äldre. Sorgligt.
Citera
2020-05-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ja men jag upplever att personer i riskgrupperna faktiskt är försiktiga och utsätter sig inte för risk att bli smittade.
Jag jobbar ute i samhället och min uppfattning är att pensionärer är de absolut sämsta på att distansera sig, senast idag när jag åt middag på centralstationen vid rusningstid satte sig en 90+ herre vid bordet bredvid mig (mycket skör gubbe, hade rullator, han ramlade dessutom när han skulle sätta sig så jag och andra fick hjälpa honom upp). En blick på honom kunde få vem som helst att inse att får han corona är det döden. Nu blev hans middag dessutom närkontakt med 3 främlingar som fick hjälpa honom upp. Dom andra erbjöd sig köra hem honom, en barnfamilj, jag är inte förvånad över dödstalen vi har, tydligen måste man införa lockdown för att riskgrupperna ska stanna hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in