2020-05-28, 22:17
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ok, tack! Liten bit klarhet iallafall, ingen gästlägenhet finns då. Inte så vanligt kanske ens i bostadsrätter mm.

Varsågod! Nej, ingen gästlägenhet.

Nej jag tror inte det på varken hyres- eller bostadsrätter.

Däremot försökte en boende starta sin nagelsalong i ett litet utrymme/rum i källaren. Det tyckte jag var lite komiskt.
Citera
2020-05-28, 22:18
Medlem
På mittenhyllan, nr två från golvet sett, ser det tomt ut. Kan det varit en tavla eller liknande som stått där och ramlat ner under tumult? Och sen lagt sig på golvet?
Citera
2020-05-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej inte via Nonnens väg. Brrgskanten är skarp och brant runt om. Men visst finns det skumma vrår lite här o var i stan. Tror inte psyket fungerar så när man har nått så hemskt att dölja. Inte bland hus och människor som kan se en. Man väljer en plats man är välbekant med, där man inte blir sedd. Det ska gå fort och kännas väl gömt eller försvinna. Vi har ofta för oss att eld och vatten får saker att försvinna och faktum är att det finns en hel del människor som man vet försvunnit i havet. Det är nog lite tur som ska till nu för att hitta W.

Du har nog rätt... stor risk att hon finns i havet Men med tanke på lera i lägenheten pappan hade sett osv så hoppas jag det är tecken på att hon ändå är gömd i terrängen och kommer hittas.

Känns nästan som man skulle behöva båt för att gömma en kropp i havet om man inte konkat på tunga stenar eller dylikt. Och i november borde ngn noterat ifall de såg en liten båt på havet och lagt ihop 1+1 när Wilma anmäldes försvunnen.
Citera
2020-05-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Om en rörmokare varit där, borde den inte ha hört av sig då?
Polisen borde väl ha ringt runt och frågat om någon varit i lägenheten och grejat med toan?

Hyresgästen hör aldrig av sig till en VVS-firma. Man gör en felanmälan till hyresvärden som i sin tur antingen fixar jobbet själv eller anlitar en rörmokare. Större hyresvärdar har egna anställda rörmokare. Polisen har ringt till hyresvärdens kundtjänst där en C*cilia berättade att de bara hade fått klagomål om att de spelat hög musik tidigare. Hon borde nämnt att de nyligen felanmält att avloppet luktat illa om så var fallet.

EDIT: En anmälan om illaluktande avlopp ska ha inkommit i oktober.
Senast redigerad av Xayah 2020-05-28 kl. 22:27.
Citera
2020-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Kan inte se din bild men syftar du på detta här?

https://forumbilder.com/i/r5ed

Vad heter en sån där? Potatis sticka? Men den kan han ha använt för sticka henne i ögat. tänker mig att knivarna var ju i disken men den är lättare att rengöra och den torkar snabbt så han la undan den direkt.

nej herregud haha ingen potatis sticka tror inte han hann med just att skala potatis mitt i det hela
svarvstål tror jag
Citera
2020-05-28, 22:21
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Varsågod.

Bara fråga om du undrar mer.

Jag har tittat i Fupen men jag kan inte se någon svart tvättkorg där.

Vilken sida i Fupen hittar jag den?

Jag hittade en svart grej i duschen men den är väl för liten för att vara en tvättkorg till 2 personer?

FUP sidan 247

"I hörnan direkt till vänster stod en vit mindre hylla på hjul och under tvättstället stod en
metallfärgad pedalhink. I duschdelen stod en blå mopphink på golvet. I hinken fanns
klart vatten. Det stod gulfärgat vatten i toaletten. En handhandduk hängde till höger om
handfatet. Två tandborstar (G022-G023) stod i en mugg på handfatet.
Duschdraperiet såg nytt ut då det hade vecken kvar från det att det varit packeterat. Det
saknades etikett med firmanamn på duschdraperiet. Fanns endast en etikett med
tvättråd.
"

Bild 72. Toa/dusch. Foto taget från hallen.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-05-28 kl. 22:25.
Citera
2020-05-28, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Du har nog rätt... stor risk att hon finns i havet Men med tanke på lera i lägenheten pappan hade sett osv så hoppas jag det är tecken på att hon ändå är gömd i terrängen och kommer hittas.

Om MGM dumpade kvarlevorna i Bäveån finns det stor risk att hon finns i havet, ja. I så fall är hon redan uppäten av kräftdjur och fiskar. Jag hoppas han la kroppsdelarna i terräng och att de kommer att återfinnas.
Citera
2020-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
nej herregud haha ingen potatis sticka tror inte han hann med just att skala potatis mitt i det hela
svarvstål tror jag

Den som ligger i lådan är den här

https://www.google.com/shopping/product/16685336240919135467?lsf=seller:126859797,store:18 20835382312263302&prds=oid:12090376694151008164&q= potatis+sticka&hl=sv&ei=gR3QXsO0Eq2Bk74PvLuU2AI&ls ft=gclid:Cj0KCQjwwr32BRD4ARIsAAJNf_3-Kgqibv6A55w-YhYEHuL4CnQKI7_Rm04b-SBYCFSTCBY3VDSx4eQaAvDlEALw_ wcB,gclsrc:aw.ds

och visst passar den in i beskrivningen av ett kunna utföra ett litet stickhål
Citera
2020-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Kika i sovrummet framför fönstret. Sid 212 i PDF-filen/huvudprotokollet.
Citera
2020-05-28, 22:24
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Betalar man verkligen själv för en rörmokare när man bor i hyreslägenhet?

Man ringer väl fastighetsbolaget som ordnar det, kanske vaktmästaren kommer?

Fast jag tror att hon ljög för pappa där, jag tror det var av andra skäl hon ställde in teorilektionen.
Nej han lägger in det som färdigt jobb till hyresbolaget alltså, ja det var nog så.
Om inte annat går det ju för polisen att kontrollera felanmälan, rörmokare brukar inte ha nycklar heller utan vaktmästaren får öppna och helst går de in i lägenheten utan att någon är hemma nu under Corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Hyresgästen hör aldrig av sig till en VVS-firma. Man gör en felanmälan till hyresvärden som i sin tur antingen fixar jobbet själv eller anlitar en rörmokare. Större hyresvärdar har egna anställda rörmokare. Polisen har ringt till hyresvärdens kundtjänst där en C*cilia berättade att de bara hade fått klagomål om att de spelat hög musik tidigare. Hon borde nämnt att de nyligen felanmält att avloppet luktat illa om så var fallet.
Ja just så. Hade någon varit där hade den väl berättat det för polisen?
Sen under jag om Wilmas föräldrar är lite bakom? Pengar till tandläkare för en 17 åring? Lite ljug om rörmokare till pappan. Verkar ha varit mycket undanflykter för att avstyra besök som föräldrarna köpt rakt av. Iallafall verkar de inte protesterat så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

233 i fup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in