2020-05-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Ja, något smalt långt föremål verkar sannolikt.

Detta kanske ?? Längst ut till vänster https://forumbilder.com/?lang=sv
Citera
2020-05-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja och hundar.

Men tror inte de sökt i samtliga bilar som fanns på jobbet. Har tolkat det som att de sökt i den bil som man vet användes den 18:e. Har ni uppfattat annorlunda?
Citera
2020-05-28, 22:10
Medlem
I början när man sökte efter Wilma i nov 2019 hittades brända skor m.m.
Hittar inget i FUP om dessa, var dessa fynd ej kopplade till wilma eller har det inte analyserats ännu?

Ngn som vet?
Citera
2020-05-28, 22:12
Medlem
Citat:
Äsch då 🙈

Nej det finns ingen ”gästlägenhet” så vitt jag vet. Vet att det är vanligt i studentbostäder men nej, inte i detta huset.

Vanligast, om jag ska kartlägga huset, är att de ber sin granne eller sin balkonggranne om hjälp för de är oftast de man pratar med mest.

Med granne menar jag personen du har dörren bredvid.
Med balkonggranne menar jag personen som bor bredvid dej fast denna personen bor i uppgången bredvid, men ni delar balkong. Gäller inte uppgång A och D då gavellägenheterna är 3or och deras balkong är på kortsidan.

Min uppfattning var att de höll sej mest för sej själva. T skulle säkert bli galen om W pratade med grannen bredvid deras dörr (ung man). De hade mycket fester (mycket ungdomar) men det lugnade sej efter nyår 18/19.

Men absolut, denna ”vän” skulle säkert ha åtminstone lite koll.

Ok, tack! Liten bit klarhet iallafall, ingen gästlägenhet finns då. Inte så vanligt kanske ens i bostadsrätter mm.
Citera
2020-05-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31

https://forumbilder.com/i/r5e1
Citera
2020-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Det tror jag med. Det kan till och med vara så att Tishko lurat Wilma att en rörmokare ska komma, för att få henne att stanna hemma från teorilektionen
Om en rörmokare varit där, borde den inte ha hört av sig då?
Polisen borde väl ha ringt runt och frågat om någon varit i lägenheten och grejat med toan?
Citera
2020-05-28, 22:14
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Äsch då 🙈

Nej det finns ingen ”gästlägenhet” så vitt jag vet. Vet att det är vanligt i studentbostäder men nej, inte i detta huset.

Vanligast, om jag ska kartlägga huset, är att de ber sin granne eller sin balkonggranne om hjälp för de är oftast de man pratar med mest.

Med granne menar jag personen du har dörren bredvid.
Med balkonggranne menar jag personen som bor bredvid dej fast denna personen bor i uppgången bredvid, men ni delar balkong. Gäller inte uppgång A och D då gavellägenheterna är 3or och deras balkong är på kortsidan.

Min uppfattning var att de höll sej mest för sej själva. T skulle säkert bli galen om W pratade med grannen bredvid deras dörr (ung man). De hade mycket fester (mycket ungdomar) men det lugnade sej efter nyår 18/19.

Men absolut, denna ”vän” skulle säkert ha åtminstone lite koll.

Jag skrev fel, eller ja fel och fel... men A och D delar också balkong på framsidan då det är en tvåa och en trea på varje plan 🙈 Trean är alltså på gaveln och tvåan är som de andra tvåorna, genomgångslägenhet med balkong som vätter mot framsidan/bilvägen.
Citera
Medlem
Kan det vara en tavla som ligger där. En som skall "stå"? Och den där snedställda vinkeln är stödet till tavlan? Eller är jag helt ute och cykla?
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Men tror inte de sökt i samtliga bilar som fanns på jobbet. Har tolkat det som att de sökt i den bil som man vet användes den 18:e. Har ni uppfattat annorlunda?

Uppfattat det precis som du.
Citera
2020-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Tror precis som du. Kan inte sluta fundera på hur föräldrarna mår idag, hade hon fått flytta hem till någon av dem så hade hon med all säkerhet över och mått bra, med mycket stöd av sina föräldrar förhoppningsvis, alltså Wilma var ju för sjutton ett flickebarn. Det gör så ont i hjärtat.

Som förälder skulle jag göra allt för mina barn. Det gjorde inte de här föräldrarna. Vet man varför mamman inte ville att Wilma skulle vi där?
Varför W inte ville bo hos pappan?
Citera
2020-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31

Kan inte se din bild men syftar du på detta här?

https://forumbilder.com/i/r5ed

Vad heter en sån där? Potatis sticka? Men den kan han ha använt för sticka henne i ögat. tänker mig att knivarna var ju i disken men den är lättare att rengöra och den torkar snabbt så han la undan den direkt.
Senast redigerad av WhatTheHeck 2020-05-28 kl. 22:17.
Citera
2020-05-28, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, hon kanske bara var halvdöd, vaknade till vid 9-tiden och skrek på hjälp. Orkade inte mer sedan. Kände väl att ögat var intryckt.

Det är möjligt men inte särskilt sannolikt. Tror BO var död/döende när hon placerades i sängen. Jag tror fortfarande att 21-tiden är ett otillförlitligt vittnesmål, samt att skrik efter 22 kom från MGM själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in