2020-05-28, 22:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja dessutom hade nog rörmokaren velat ha betalt för jobbet med rören och då lagt in arbetet.
En rörmokare går ju inte till ett jobb och plötsligt mördar någon 🙈 för att låta killen städa efter.
Vissa tror att polisen inte kontrollerar sånt som sägs..

Betalar man verkligen själv för en rörmokare när man bor i hyreslägenhet?

Man ringer väl fastighetsbolaget som ordnar det, kanske vaktmästaren kommer?

Fast jag tror att hon ljög för pappa där, jag tror det var av andra skäl hon ställde in teorilektionen.
Citera
2020-05-28, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Har följt tråden nästan sedan starten. Tycker det är så uppenbart att detta sadistsvin är skyldig. Hoppas han döms, även om det alltid kommer att vara för lindrigt. Undrar vad imbecillen antecknar med sin infantila handstil. "Jag är oskyldig"? Vad vinner han på att göra anteckningar och viska till sina advokater om ditten och datten? Han har ju tigit sedan dag 1. Varför löjlar han sig på det sättet, då är det väl bättre att fortsätta tiga och inte intressera sig öht över rättegången eller vad som sker? Beter sig som han har övertaget. Hoppas det blir ändring på det imorgon. Fyfan alltså.

MGM har det handikappet att han tror sig vara smartare än alla andra. Han har omgivit sig med sykofanter med tvåsiffrigt IQ och tonåriga tjejer (barn). Det här är första gången MGM träffar människor som är mycket intelligentare än han själv.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-28 kl. 22:06.
Citera
2020-05-28, 22:01
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja jag såg det, det kan vara en kniv. Det ser ut som en spets.
Jag ser en kniv med skaft, skaftet åt vänster sedan ramen som är sjuvad kan som sagt vara en skurhink som stått ovanpå kniven = båda blodiga. Hinken kan ha stått på en blodpöl som gett avtrycket. Städning i all hast.
Citera
2020-05-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stickskada? En halv centimeter? Skulle inte tro det. Eller jo, om en kniv förts in och gett en skärskada med en halv centimeters bredd, men så tolkar jag det inte.

Se mina senaste inlägg. Stickskada 5x5 mm igenom ögat som orsakat en 4x1 mm skada då den träffat kraniet bakom ögat. Spårskruvmejsel?
Citera
2020-05-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vi diskuterar något som har en diameter/radie på EN HALV CENTIMETER. Det är inget trubbigt våld, det är en stickskada. Mycket liten, men djup.

Om ingen annan svarat redan.

Men en skruvdragare har både trubbigt och skruvdelen (vad heter det-???) stuckit in i ögat, kan det vara det?
Citera
2020-05-28, 22:02
Medlem
Ser att FIKK ska söka efter kroppen på lördag igen.
Undra om de kommer söka på skansberget i Uddevalla. Ser även att det finns ett skogsparti närmare där han bor mellan bäveån och Repslagaregatan.
Dock även ett gigantiskt skogsparti söder om Sörkällegatan så antar hon kan vara var som helst...

Leran i lgh kanske tyder på att kroppen är gömd i terrängen eller ngn sjö och förhoppningsvis inte i havet!
Citera
2020-05-28, 22:03
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ja han måste lånat bil i så fall.

Eller så har han kört det och slängt i brukares sopor eller närliggande container den 18e, när han gjorde 5 stopp hemma under tiden han jobbade.

Polisen måste väl ha sökt igenom bilarna på hans jobb som han haft tillgång till, med sina magiska lampor som hittar blod ?
Citera
2020-05-28, 22:03
Medlem
Tittar man på avtrycket bredvid fällstolen, så är den ungefär (drygt) en fjärdedel av sitsen på stolen. Avtrycket ÄR inte stort. Vad fan kan det vara? T o m sopsorteringskärlet verkar för stort.
Citera
2020-05-28, 22:04
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du är guldkornet vi hittat!!! 🤩
Du kan lösa gåtan om polisrapporten om att T "hade tillgång till en lägenhet till i huser" ! Vet du eller din vän vet säkert vad det kan vara för lägenhet. Finns det "gästislgh" för hyresgästers gäster?

Eller din vän som "vet allt om alla" känner säkert till om T (och W) besökte och var vänner med några andra i huset? Menar tex. att folk har och ger reservnyckel till nån ifall man tappar bort sin eller annat händer. På semester går och vattnar blommora, plockar upp posten osv.

Äsch då 🙈

Nej det finns ingen ”gästlägenhet” så vitt jag vet. Vet att det är vanligt i studentbostäder men nej, inte i detta huset.

Vanligast, om jag ska kartlägga huset, är att de ber sin granne eller sin balkonggranne om hjälp för de är oftast de man pratar med mest.

Med granne menar jag personen du har dörren bredvid.
Med balkonggranne menar jag personen som bor bredvid dej fast denna personen bor i uppgången bredvid, men ni delar balkong. Gäller inte uppgång A och D då gavellägenheterna är 3or och deras balkong är på kortsidan.

Min uppfattning var att de höll sej mest för sej själva. T skulle säkert bli galen om W pratade med grannen bredvid deras dörr (ung man). De hade mycket fester (mycket ungdomar) men det lugnade sej efter nyår 18/19.

Men absolut, denna ”vän” skulle säkert ha åtminstone lite koll.
Citera
2020-05-28, 22:04
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Betalar man verkligen själv för en rörmokare när man bor i hyreslägenhet?

Man ringer väl fastighetsbolaget som ordnar det, kanske vaktmästaren kommer?

Fast jag tror att hon ljög för pappa där, jag tror det var av andra skäl hon ställde in teorilektionen

Det tror jag med. Det kan till och med vara så att Tishko lurat Wilma att en rörmokare ska komma, för att få henne att stanna hemma från teorilektionen
Citera
2020-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ja han måste lånat bil i så fall.

Eller så har han kört det och slängt i brukares sopor eller närliggande container den 18e, när han gjorde 5 stopp hemma under tiden han jobbade.

Har för mig att någon i forumet eller så kanske var detnån vittne som skrev att det va en ( blå?? ) bil på parkeringen, han har väl kört den till skroten.
Citera
2020-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Med tanke på strömadaptrar/laddare som syns på bild i FUP sid 260 + 261 så känns det som att det saknas någon pryl. Jag ser även kontroll liggandes på fåtölj men ingen spelkonsol.

EDIT: Spelkonsol syns på bild sid 257.

Spelade han inte mycket wow?
Det gör man lämpligast på en dator?

Verkar som det funnits flera datorer. Och den som det spelades på senast saknas då också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in