2020-05-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Har man hittat CAs vapen på LZJs vind tycker jag det är mer än en känsla.

Tror du det, konstigt isåfall att ingen polis läckt(som vanligt) Kanske bara några få poliser vet om detta så ingen vågar läcka.

Frun har troligen inte fått veta något när dom undersökte vinden, det skulle va konstigt om dom avslöjat något till henne.De låtsades att det regnade och jublade högt sen i polisbilen istället.

Eller kanske vapnet blev funnit i CA.s gamla sommarstuga när nya ägaren rev någon gammal lutande mur eller tog bort en mellanvägg.

Snart får vi facit
Citera
2020-05-28, 20:32
Medlem
Personligen så tror jag att om PU släppt allt material de har,så hade den samlade allmänheten troligen kommit fram till den sannolika lösningen för länge sedan.
Man kan inte komma ifrån vilket ohyggligt klanteri det har varit från första stund..till exempel att arbetshypoteser såsom Stig Engström och Christer Andersson inte omedelbart körs i botten är ju direkt inkompetens.

Jag fattar inte vad alla dessa så kallade utredare har sysslat med i alla dessa år.

Den rena dumheten är ju iögonfallande.

Man blir förbannad.
Senast redigerad av Lookalike 2020-05-28 kl. 20:38.
Citera
2020-05-28, 20:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Mycket på en gång!
Nej. Man har inte hittat vapnet på någon vind tillhörande Jensen. Det vittnar väl ex frun om?
Läs förhören och förstå vad som hänt. Kanske är jag fel ute, men många bitar faller på plats.

Det tydligaste tecknet på att man inte hittat ett vapen på Jensens vind är att exfrugan inte blivit förhörd igen. Hade de hittat vapnet så hade hon förhörts 10 gånger.
Citera
2020-05-28, 20:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Om CA är en dubbelgångare till CP är det väl bara att damma av gamla vittnen och återanvända dem?

Det klarar nog KP av

Varför arbetar du inte in CP i din teori istället? Har du hittat på att LZJ kände CA, så kan du hitta på att han kände CP. Enkelt
Citera
2020-05-28, 21:02
Medlem
HarryScheinens avatar
Jag må hända vara en smula sen på bollen; men är nedanstående palmevandring och dryga fem timmars föredrag av Ole Dammegård om polisspår, stay behind och sydafrikaspåret seriöst och värt att ödsla tid på? Jag får intrycket av att det är lite av en foliehattsbonanza - dessutom lär Henning Whitte var involverad (eller med på ett par hörn), det känns som om att det kan bli too much av precis allt. Några erfarenheter?

Edit: glömde infoga länk!
https://www.youtube.com/watch?v=8kpIFgT4_yE
Citera
2020-05-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Rätta mig om jag har fel men visst har väl KP tydligt signalerat att det inte är CP som kommer presenteras?

Där är vi överens. Jag ser ingen annan möjlig mördare än Christer Andersson.

Jag har svårt faktiskt att se CA som mördare, även om utredningen har klantat sig fatalt, med en potentiell GM, där många boxar checkar, men jag tycker inte att hans agerande, eller det jag hör om CA passar in på en GM till OP. Han var ju även inne på förhör hos polisen, men jag tycker mig inte se konturerna av en palmemördare. Alls. CA var en olycklig människa, som sabbade ekonomi och jobb, och flyttade in i föräldrarnas sommarstuga, utan några andra framgångar i livet. Jag ser nog mer det som anledningen till självmord, än någon skuld till Palme mordet.

Att däremot palmeutredningen får reda på några år försent, att en av deras huvudmisstänkta har avlidit är ju bara så komitragiskt.
Vilken misslyckad utredning Palmeutredningen är. Och därpå världens största.
Pinsamt.
Citera
2020-05-28, 21:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag må hända vara en smula sen på bollen; men är nedanstående palmevandring och dryga fem timmars föredrag av Ole Dammegård om polisspår, stay behind och sydafrikaspåret seriöst och värt att ödsla tid på?

Nej.
Citera
2020-05-28, 21:33
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag må hända vara en smula sen på bollen; men är nedanstående palmevandring och dryga fem timmars föredrag av Ole Dammegård om polisspår, stay behind och sydafrikaspåret seriöst och värt att ödsla tid på? Jag får intrycket av att det är lite av en foliehattsbonanza - dessutom lär Henning Whitte var involverad (eller med på ett par hörn), det känns som om att det kan bli too much av precis allt. Några erfarenheter?

Edit: glömde infoga länk!
https://www.youtube.com/watch?v=8kpIFgT4_yE

Nykter slutsats!

Ja, jag har Ole att tacka för mitt mer grävande Palmemords-intresse efter att ha läst hans "bok" "Statskupp i Slowmotion".
Efter bara några sidor började jag ställa mig frågan om det som stod var:
1. Sant
2. Hade något med mordet på OP att göra

Det var så otroliga saker att mordet borde vara löst för länge sedan...
För mig har det varit en ypperlig "bok" som på något sett visat att man kan få ihop vad man vill av de uppgifter som framkommit i "sammanhanget"... och boken i sig är "klipp å klistrat"
Liknande återupprepades med idioten Hedbergs äckliga bok "En oväntad vändning"..
Citera
2020-05-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag har svårt faktiskt att se CA som mördare, även om utredningen har klantat sig fatalt, med en potentiell GM, där många boxar checkar, men jag tycker inte att hans agerande, eller det jag hör om CA passar in på en GM till OP. Han var ju även inne på förhör hos polisen, men jag tycker mig inte se konturerna av en palmemördare. Alls. CA var en olycklig människa, som sabbade ekonomi och jobb, och flyttade in i föräldrarnas sommarstuga, utan några andra framgångar i livet. Jag ser nog mer det som anledningen till självmord, än någon skuld till Palme mordet.

Att däremot palmeutredningen får reda på några år försent, att en av deras huvudmisstänkta har avlidit är ju bara så komitragiskt.
Vilken misslyckad utredning Palmeutredningen är. Och därpå världens största.
Pinsamt.

Svenska Dagbladet från 1999 som handlar om CA. Där skriver de om bl a glasögon, rock och mössa som CA skulle haft även lång tid efter mordet som PU är intresserad av.
https://tidningar.kb.se/1767385/1999-08-09/edition/11670/part/1/page/4/

När dog CA ? och vist borde PU har analyserat mössan och rock ?
Citera
2020-05-28, 21:40
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Tack för uttömmande svar!

Du kan också läsa Claes Hedbergs bok om du vill förstå hur det inte gick till. Han och Dammegård är ungefär lika underhållande som undermåliga. Hoppas det här svaret var utdömande eller uttömmande nog för dig.
Citera
2020-05-28, 21:42
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nykter slutsats!

Ja, jag har Ole att tacka för mitt mer grävande Palmemords-intresse efter att ha läst hans "bok" "Statskupp i Slowmotion".
Efter bara några sidor började jag ställa mig frågan om det som stod var:
1. Sant
2. Hade något med mordet på OP att göra

Det var så otroliga saker att mordet borde vara löst för länge sedan...
För mig har det varit en ypperlig "bok" som på något sett visat att man kan få ihop vad man vill av de uppgifter som framkommit i "sammanhanget"... och boken i sig är "klipp å klistrat"
Liknande återupprepades med idioten Hedbergs äckliga bok "En oväntad vändning"..

Ja, en viss skepsis finns ju kring honom och boken. Det känns bokstavligen som att han gått bananer i polissår, stay behind och sydafrikaspåret - han lär ju inte nämna något om en ensam galning med en endaste stavelse. Allt känns väldigt uppe i det blå, ärligt talat. Dessutom verkar han ju vara en konspirationsteoretiker av rang, gällande allt som rör Sverige (precis som Witte). Det är väldigt lätt att jag drar öronen åt mig och stollefierar sådana personer. Witte må dock ha poänger gällande Estonia, men där slutar mitt intresse för den karln, exempelvis.
Citera
2020-05-28, 21:43
Medlem
[quote=Grandioso|71749098]Där måste jag ha fått alldeles fel för mig dessvärre ty nu läser jag nåt som
tyder på att OP nog ändå tänkt stanna på sin post ett bra tag till:
/QUOTE]

Det är väl ändå ett sidospår, men jag trodde det var allmänt känt att Palme ville avgå? För visst skrev Sten Andersson i sina memoarer att Palme hade bett honom att få avgå, men att Sten Andersson hade tyckt att tillfället inte var lämpligt och tvingade honom att fortsätta ett tag till...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in