2020-05-15, 02:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Detta har jag också återkommit till ett par gånger. Lögnen om den ej existerande brodern är en sådan märklig sak. Lätt att genomskåda för de som har anledning och medel att göra en närmre undersökning av saken (åklagare t ex som skulle kunnat intressera sig för HDs ev motiv och relation till BO) och en av många andra udda saker som skett i tråden kring HD. Trådsanningar som den om brodern och de hot och aggressiva utspel som kommit från nya suspekta konton så fort HD kommit på tal, har om något gjort att man undrat vad som är som är så känsligt kring henne.

Det kanske allra märkligaste med HD är att hon tycks vara en dubbelnatur.

Hon är å ena sidan den sköra blomman som inte får granskas eller ens misstänkas eftersom att hon bara kan vara ett offer, lider av trolig psykos (trådsanning, spekulation eller i FUP?) och är så tungt medicinerad att hon inte ens kommer ihåg vad medicinen heter, var barnen är eller kan ta sig från plats a till plats b utan hjälp.

Hon är å andra sidan en hyperaktiv geocacachare som löser mystarna som JG och SD går bet på, ständigt är i färd att packa och planera inför nya geocacheresor, har två män på gång samtidigt (Sillen och SD), parallellt med detta köper bostadsrättsradhus och löser det ekonomiskt, genomför en flytt, arbetar som sjuksköterska som the best nurse och håller dessutom reda på ex(makens) golvbrunnar och ser till att dessa är i det närmsta kliniskt rena. Ett riktigt energiknippe.

Av alla utpekat involverade som nämnts i tråden är nog HD den allra halaste att få grepp om. Hon är liksom i vissa lägen för skör för att kunna vara möjlig GM men är å andra sidan en väldigt effektiv och energisk person som verkar kunna se till att hon får som hon vill. Jag kan absolut köpa att HD är oskyldig och ett offer. Men det blir konstigt när anledningarna till varför hon måste vara hyvens är så motsägelsefulla. Något stämmer inte kring HD. Och detta tycker jag har funnits mellan raderna i tråden från start.

Tufsan, du är ju en fena på att hålla koll på trådens historik. Har du koll på möjligen hur trådsanningen om HDs bror och lägenheten första gången nämndes? Jag har nämnt detta ifrågasättande flera gånger och nu även Hoppsannn, men jag minns inte vem som först droppade detta som en "sanning" och hur denna sedan etablerade sig i tråden.

Jag tycker att diskussionen om HDs hus är intressant eftersom att detta skulle kunna indikera att HD haft behov av att bevaka LW eller en osund besatthet av henn. Sedan kan det indikera att mordet kunnat varit planerat med HD inkluderad sedan länge. Isåfall är Sillen bara använd som ett slags alibi.

Varje gång jag tagit upp detta om huset så har flera menat att det per automatik måste ha funnits en naturlig förklaring. När sedan trådsanningen om den ej existerande brodern försvann så började flera skriva att stackars HD inte kunnat haft något val utifrån en så tuff bostadsmarknad. Men detta har jag faktiskt svårt att tro på.

Örebro är förvisso ingen jätteliten stad och det finns ett universitet vilket gör att inflyttande studenter ökar konkurrensen om bostäder. MEN. HD är född och uppvuxen i Örebro. Hon har med andra ord mest rimligt fördelar som inga inflyttade har, nämligen ett etablerat socialt nätverk i staden som säkert kunnat tipsa om möjliga alternativa bostäder.

Särskilt då hon och SD ändå verkade trivas så fortsatt bra ihop att de ändå hängde ihop nästan hela tiden. HD verkar ju inte drivits av desperat brådska att ta sig så långt bort från honom som möjligt till ett eget boende. Varför då nöja sig med ett hus intill den hatade älskarinnan?

Återigen blir bilden kring HD dubbel. Hon måste å ena sidan så desperat snabbt hitta en ny bostad att hon väljer ett hus mitt mellan exmaken och hans älskarinna med utsikt över den senares hus i det närmaste. Hon är å andra sidan fortfarande väldigt förtjust i att tillbringa nästan all ledig tid med exmaken, resa runt med honom, ha grillkvällar med honom och sina föräldrar osv som om de ännu bodde ihop. Ingen desperation att markera avstånd där inte.

Vissa har påstått att hon var tvungen, tvingad, hade ingen val annat än att ta huset vid LWs hus pga av de (förmodat små) barnen som inte klarade av att ha föräldrar på så stort avstånd som ett hus varsomhelst annars i Örebro inneburit. Men barnen är ju, har det senare framförts, inte alls så små utan faktiskt i eller runt tonåren och hade nog klarat av att att cykla utanför kvarteret utan att bli alltför traumatiserade.

Det är många förklaringar som givits till HDs val av bostad och alla har framförts som så naturliga att de inte ska ifrågasättas men synar man dem så framstår HDs val av bostad ändå som udda.

Sammantaget så tycker jag att det är så mycket dubbelt och udda kring HD, i tråden, under förhören då hon vägrar samarbeta och drabbas av selektiva minnesluckor och det hon säger till sin chef där på morgonen att jag inte begriper hur Hiding kunde fria henne helt.

I relation till HDs övriga beteende så verkar det inte så orimligt. Eller så ville hon bara ha fortsatt nära att serva exets golvbrunnar så att de var fina och trevliga... Stackarn var tvungen att bo nära hans älskarinna som hon hatade men vad gör man inte för att få städa golvbrunnar och ha nära till ett sådant stort intresse!

Instämmer i allt.

Eller bara att HD vägra kliva ur vägen, initialt verkar det som att det fanns en tanke att SD och HD skulle försöka på nytt efter attHD fårr tid för sig själv? Det är ju fler än en i FUP som påpekar att LW inte bara talade nedlåtande om HD (en hel del reagerar väl om en som ser sig som pastor uttrycker sig som att de när ett svaghetsförakt mot människor med psykisk ohälsa), LW kunde väl vara ganska åsschig mot HD, pikade henne när de var ute tillsammans såg LW till att sätta sig i framsätet med SD etc...
Citera
2020-05-15, 02:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Kan tipsa om att fördjupa er i indiciemål. Följande kan konstateras efter ha läst lite utdrag av domar.

1. Uteslut andra gm mycket tydligare: Bör inte vara för svårt. Kolla mobilmaster-rörelser. Kolla de andra killarna bättre. Mobil alibin etc. Motiv är också viktiga att visa på ej finns. Gå ut ikväll och se hur mycket Mållgans det finns i kvarteret och ta det som en fingervisning.

Teknisk bevisning. MGM:s sperma på kjol på plats. De kan ha legat precis före, eller inte. Ringen DNA MGM finns. Se om det finns DNA från andra personer än just MGM på ringen. Om inte ökar ju sannolikheten att DNA:t tillkommit i slutet. Testa vad som sker med mängden DNA på en ring 4 dygn utomhus. Labba lite.

Vidare fynd: blod alt kroppsvätska sko BO, blod i hemmet källaren. Ställ detta mot "team MGM" lögner om BO:s blödande som bara de känner till. Inga andra i BO:s närhet känner till detta inkl barnmorska. Sen skedde städningen. Oavsett den är frågan hur fynden ska värderas.

2. Möjlighet att döda. Ja

3. På plats eller i närheten. Ja

Rekning, vilseledande manövrar:
Rekning alt avbrutet försök har skett 11 maj
Stickspår har lagts ut i och med Målgan
Duktig med det rent tekniska.

Motiv att MGM ska döda är något att jobba vidare med. Det ekonomiska motivet i tillägg till geocatch-tjaffset mellan "ex" och BO. Allmänt hotfullt i tjaffsen. Döda eller döda?

Annat:
Irrationellt beteende. Avsaknad av oro, intresse leta efter sin "vän". Konstiga uttalanden i samtal med andra. Lögner. Gäller även frun. Pressa ex-frun.Sättet att tala på MGM. Synen på.andra människor

Citat:
FL: Pernilla tillfrågas om hon och Lena någonsin pratade om blödningar i samband med sex
eller om Lena hade problem med underlivet?
Vad Pernilla vet så pratade Lena aldrig om det, men dom kunde prata generellt om saker, "nu
blöder jag lite, nu har jag lite ont, saker som kvinnor kan prata om som umgås mycket,
Pernilla och Lena resta ihop några gånger det Pernilla kommer ihåg är bara vanliga
konversationer, "nu ska jag ha mens", "ska vi åka och bada" och sådana saker, inga detaljer.
Det kanske står något om det i deras konversation men Pernilla minns faktiskt inte. Det var
aldrig så att hon sa att hon inte kunde resa eller bada för att hon blödde mycket, så var det
inte. Pernilla förstod det som att Lena trivdes bra i sin kropp.

Det är från förhöret 2018/06/26 med LWs väninna P*rnilla J*nn*rvall (*=e) , från FUP. Lena trivdes bra i sin kropp, mens var inget hinder att bada, antagligen inte att ha sex heller?

Men möjligt är väl att det kan vara en kommentar som SD droppat, ungefär som det antagligt är han som droppade till LW att HDs underliv inte fungerade, eller hur nu LW uttryckte sig till en väninna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-15 kl. 02:40.
Citera
2020-05-15, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD bor kvar i deras f.d gemensamma hus. Han köpte ut henne.
Hon flyttade längs gatan till sin brors lägenhet.
Detta är från trådarna, men även sånt jag fått återberättat

Inlägg från 11/6 2018 13.21 sid 742 (som hoppsan så duktigt hittade)

Ovanstående är första inlägget i tråden ang att det var en bror som ägde lgh HD flyttade till.

Inte så märkligt att HD ville bo i samma område med tanke på barnens skola, närhet till SD. Jag tror inte att det finns så många lägenheter till salu i området som HD har råd med. Att köpa ut SD var nog ingen möjlighet för henne eftersom SD bor i hus.

Å andra sidan bor HD:s föräldrar i villa i Lundby (som barnen brukade cykla till) och i det området finns det två Brf-föreningar med ganska många lägenheter och betydligt billigare hyra än alternativet hon nu valde. Alltså fanns möjlighet för barnen att cykla/kortare busstur vid behov både till sin skola och till SD. Dessutom hade HD vid en sådan lösning sluppit se LW.

Att läsa om tråden med "nya ögon" alltså med det vi vet idag är ganska spännande, speciellt uttalanden från de i tråden som säger sig känna/ha bekanta som känner/kände de inblandade parterna... med tanke på bla hur MGM kan ha "planterat" vissa ideer.
Citera
2020-05-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Expressen uppdaterade automatiskt sin förstasida för några år sedan men jag tror inte att de gör det längre. Orsaken var, enligt konkurrenterna, att om de uppdaterade efter till exempel 5 minuter så räknades det som två klick på sidan och de fick bättre siffror i statistiken (om jag minns rätt).

Det var väldigt störande om man läste hela förstasidan noga utan att klicka på någon länk. Rätt var det var så uppdaterades sidan och hoppade till början av sidan igen. Man fick bläddra ner hela tiden.

Så visst finns det sidor som uppdaterar sig själva utan användaråtgärd.

Exakt! Aftonbladet har (hade?) exakt samma funktion. Officiellt för att "vi hela tiden lägger ut så mycket nyheter", inofficiellt för att få fler sidvisningar. Det finns fortfarande sajter som har sidor som automatiskt uppdateras som jag besöker. Och ja, det är rätt störigt.
Citera
2020-05-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är från förhöret 2018/06/26 med LWs väninna P*rnilla J*nn*rvall (*=e) , från FUP. Lena trivdes bra i sin kropp, mens var inget hinder att bada, antagligen inte att ha sex heller?

Men möjligt är väl att det kan vara en kommentar som SD droppat, ungefär som det antagligt är han som droppade till LW att HDs underliv inte fungerade, eller hur nu LW uttryckte sig till en väninna.

SD var nog den som droppade avslöjanden både vad det gäller HD och LW:s underliv och ev blödande till resp kvinna.

Mycket troligare än att LW skulle ha avslöjat för HD att hon blödde vid merparten av samlagen hon och SD hade (som nu visat sig inte stämma enl andra älskare/barnmorska).
Citera
2020-05-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Oerhört tragiskt om det som utlöser mordet är att paret D missuppfattar varför LW är på polisstationen. Jag tycker annars att ni verkar vara inne på något intressant spår här.

All den energin som vissa lägger ner på mordet i tråden som enbart handlar om att smutskasta offret genom ett moraliserande... Kanske är det bara en slags dimridå för att varken vi här eller utredningen ska granska andra motiv?

Visst, det var en osund relation, en triangel som slutade i tragedi när LW mötte SD och HD. Men kanske var det som utlöste mordet snarare ett ekonomiskt motiv?

Detta tror jag även skulle kunna förklara varför en del andra håller paret D om ryggen så mycket här i tråden. Det kan finnas fler som har att förlora på om en möjlig ekonomisk förskingring i geocachingens namn granskas.

Jag minns hur LWs föräldrar beskrev LW som en rakryggad person som inte höll tyst om hon såg något som var tokigt. Även UW beskrev sådana egenskaper som en gång grundläggande hos henne. Hon kanske hade hållit tyst om vad hon visste länge när hon varit i SDs makt men nu mot slutet då hon signalerade att hon började inse att hon behövde söka hjälp och var på väg ut ur hans makt.... då kanske hon hade börjat hinta om att hon också skulle göra det rätta angående ett ekonomiskt bedrägeri?

Om LW hade gått till polisen med en sådan sak hade det nog verkligen kunnat bli känsligt med en geocache-resa till USA för makarna D. Och ett hot om detta kanske hade legat i luften om LW och HD varit triggade mot varandra? Det tycks ju som om triangeln SD, HD och LW inte bara kretsat kring en trasslig otrohetsaffär utan även kring deras roller i geoturen där LW under en tid agerat som stand in för HD tills denna bestämde sig för att åter äntra scenen och ta åt sig äran för LWs arbete. Ju mer man läst FUP desto mer får man ju känslan av att paret D båda hade användning av LW i perioder men i andra tyckte att hon skulle veta sin plats. Det är nog svårt att skilja den infekterade geocachingen från den infekterade relationen i övrigt. Utifrån detta blir HDs envisa fuskloggande efter LWs död ett slags indicium åt detta håll.

Hur gick det för Honan6 i hens granskning av ekonomiska aspekter? Visst blev det tvärstopp hos någon på kommunen som vägrade svara på frågor och vägrade lämna ut uppgifter? Eller minns jag fel? Här borde kanske någon med goda befogenheter pressa på mer.

Jag hoppas att fallet inte blir ett cold case utan att man gör ett omtag och då breddar mot att granska även ekonomiska motiv och utreder HD mer samt även inblandning av SOA. Har svårt att inte tro annat än att GM finns inom kombinationen HD, SOA och SD på något vis. Med JG som ofrivilligt indragen på något sätt varpå han tiger.
Se mitt fetade.
Du skriver ordet "utredningen" på ett sätt som att du förutsätter att Örebropolisens utredare sitter och följer Flashback-giganternas spekulationer.

Ser du på fullt allvar det som möjligt att jag, den mest moraliserande i denna tråd, med mina många gånger "moraluppfostrande" inlägg ägnar mig åt att försöka vilseleda Örebropolisen?

Du är från min sida helt fri att spekulera i mina syften vilka du än tror dessa skulle kunna vara.
Jag är inte topic, jag vet -men eftersom du i det fetade spekulerar, så vore det intressant om du öppet kunde gå på djupet med vilka vilseledande motiv och krafter denna tråd styrs.
Alltså medan vi väntar på att åkl Åsa Hiding skall bli klar med sin prästkrage. Givetvis inte den som kyrkans folk använder, utan den blomma som i alla tider använts för att kunna fatta beslut av typen "överklaga -inte överklaga -överklaga -inte överklaga"
Ja, du vet..
Citera
2020-05-15, 08:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30cc
Exakt! Aftonbladet har (hade?) exakt samma funktion. Officiellt för att "vi hela tiden lägger ut så mycket nyheter", inofficiellt för att få fler sidvisningar. Det finns fortfarande sajter som har sidor som automatiskt uppdateras som jag besöker. Och ja, det är rätt störigt.
Ja ytterst märkligt att man nöjde sig med kommentaren "Okänd typ av kommunikation med Google Drive". Den kommentaren kan möjligen vara relevant för de "små" händelserna senare under natten. Men man har det gjort det liiite för lätt för sig, man har buntat ihop alla händelser till samma sorts typ. Vem som helst kan se att händelserna 20.29/23.34 är av en helt annan typ, där handlar det om att en webbsida öppnas, alternativt uppdateras. IT-forensikern ger en felaktig bild av att 23.34-typen verkar uppstå spontant flera gånger under 11-timmars perioden men det är ju det det inte gör. Endast 20.29 och 23.34 enligt fup.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-15 kl. 08:50.
Citera
2020-05-15, 08:37
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Cachehändelser liknande de vid 20.29/23.34 får man när en webbsida laddas eller laddas om. Enligt det han skrev i TR-brevet så stängde han datorn vid 20.30-tiden och lämnade jobbet. Nästa gång han öppnar datorn är 23.34 (p g a ett inkommade mejl) och då blir det en webbsidehändelse.

Det verkar inte som han använt datorn speciellt mycket under kvällen, det mesta av de digitala aktiviteterna verkar ha varit på mobilen så det är inte konstigt att det inte blir en "serie cachehändelser".

Vem fan får ett jobbrelaterat (planerat mejl?) mejl kl 23:34? Och dessutom precis på samma minut som när ens "trotsiga" älskarinna mördas 150meter därifrån? Som så ofta har "blödit" i hans lägenhet och arbetsplats? Som haft "sex" med hans äckliga cykel? Som hotat henne till livet? Misshandlat henne? Vem hatar Lena så mycket att man kan mörda henne med 17 slag mot ansiktet?

Stefan och Hanna såklart.

Hoppas att någon dödar de på samma som de dödade lena!!
Citera
2020-05-15, 08:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Vem fan får ett jobbrelaterat (planerat mejl?) mejl kl 23:34? Och dessutom precis på samma minut som när ens "trotsiga" älskarinna mördas 150meter därifrån? Som så ofta har "blödit" i hans lägenhet och arbetsplats? Som haft "sex" med hans äckliga cykel? Som hotat henne till livet? Misshandlat henne? Vem hatar Lena så mycket att man kan mörda henne med 17 slag mot ansiktet?

Stefan och Hanna såklart.

Hoppas att någon dödar de på samma som de dödade lena!!
SD fick ett mejl 23.32 enligt fup, där framgår även vem som skickat. Vet ej om mejlet var jobbrelaterat men ett mejl fick han, det var på grund av det mejlet han sedan öppnade datorn 23.34.

Edit: Det var inte HD som skickade mejlet, ej heller någon av de andra som antytts vara med i någon slags "komplott".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-15 kl. 09:19.
Citera
2020-05-15, 08:55
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
SD fick ett mejl 23.32 enligt fup, där framgår även vem som skickat. Vet ej om det mejlet var jobbrelaterat men ett mejl fick han, det var på grund av det mejlet han sedan öppnade datorn 23.34.

Edit: Det var inte HD som skickade mejlet, ej heller någon av de andra som antytts vara med i någon slags "komplott".
Du är fortfarande inte mer trovärdig än IT-forensikern som konstaterar att det inte var användarinitierade aktiviteter.

Dina uttalade drömmar om att få vara expertvittne i Stefans favör kommer inte att uppfyllas, sorry haha

Den här tråden måste förövrigt utan tvekan kvalificera in på iaf topp 10 över mest trollfyllda trådarna.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-15 kl. 09:48.
Citera
2020-05-15, 08:58
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Troligen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

De är t.o.m ute och reser på tu man hand tillsammans!
Citera
2020-05-15, 08:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Du är fortfarande inte mer trovärdig än IT-forensikern som konstaterar att det inte var användarinitierade aktiviteter.

Dina uttalade drömmar om att få vara expertvittne i Stefans favör kommer inte att uppfyllas, sorry haha
Med det där "konstaterandet" kan man lura en okunnig tingsrätt (m fl) men inte mig.

Nej det är sant, det är väl inte mycket som tyder på att det blir någon förhandling i HR.

Många har trott och önskat att SD hamnar på Kumla men sannolikare är att han hamnar i en fåtölj hos Skavlan. Lägg det på minnet var ni läste det först
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-15 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in