2020-05-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Fast det tror jag inte. En av grannarna har koll på ALLT! Vilka som kommer, vad som händer i huset, vem som är ihop med vem, vem som har hund, vem som inte städar i tvättstugan etc.

Jag bodde där i flera år och har etablerat denna kontakten. Annars skulle jag aldrig fått låna nycklarna.
Hoppas verkligen dom har förhört den grannen, kan ju vara guld värt i ett sånt här läge.
Citera
2020-05-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är svabbat i och runt. Men i ramarna är det tomt. Och den där snedställningen som också är tom på blod. Vilken gåta! Den som kommer på detta är ett geni! Har stirrat på detta i timmar och det känns inte som en tvättkorg. inte en ipad eller surfplatta heller. Det är nåt annat. Nåt ihåligt med ram... typ...
Tejpat på golvet kanske?🤔
Citera
2020-05-28, 21:27
Medlem
Slutar man leta efter kroppen efter rättegången? Eller hur funkar detta? För de söker väl fortfarande efter hennes kropp?
Citera
2020-05-28, 21:27
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Jag tror inte det var vansinnigt mycket blod. Dock skall de städas upp. Men om du svabbar och doppar ner samma svabb i vattnet och använder det för att blöta och svabba golvet, så kan det se rent ut. Men samtidigt lämnar det mikroskopiska spår av blodblandat vatten som torkar in. Han hade ju även kaminen på för fullt samtidigt som han öppnat alla fönster (enligt Ws mamma som var där på helgen).

Kika på handfatet i vanligt ljus. Det ser rent ut. Väldigt rent. I Bluestar-reagens så dryper det av blodspår.

Pappan kände lukt i lägenheten som han inte kunde riktigt härröra. Han sa rök - men han verkade osäker.

Såna där kaminer som går på el kan lukta lite rök. Själv tycker jag att mina föräldrars luktar ”brandfarligt” dvs den luktar alltid som om den ska fatta eld precis när som.

Kan tänka mig att den lukten maskerar en hel del faktiskt
Citera
2020-05-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Slutar man leta efter kroppen efter rättegången? Eller hur funkar detta? För de söker väl fortfarande efter hennes kropp?

Dom letade sist kanske si sådär 2 v sedan och nu blir det sök igen 30 maj
Citera
2020-05-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Tvättkorgar brukar ha en sådan kant.

Kanske det, min skurhink har det också, en slags gummerad ring så att hinken inte halkar, tror jag?
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu blir jag lite lurig.

Till att börja med. Du har ju bott där tidigare.
Hur har du kunnat kollat runt?
Jag frågade två olika grannar som jag haft väldigt bra kontakt med när jag bodde där, om jag fick låna nycklar.
Har du fortfarande nycklar dit?
Nej.

När det gäller den där tvättkorgen. Hm...
De flesta har väl en tvättkorg.
Var tog den vägen?
Jag vet inte. Har inte sett den vita tvättkorgen sedan jag såg W med den i tvättstugan.

Jag har kollat alla bilderna i Fupen men ser ingen tvättkorg i Lgh eller bilder från vinden.
Ska stå en svart tvättkorg i sovrummet.

Luktade den illa?
Stod den på vinden, tvättstugan eller på balkongen.
Tvättkorgen? Den såg jag bara då när jag träffade henne i tvättstugan, inte efter.
Det andra tipset är inringt och undersökt minst två gånger. Det tipset har inget med tvättkorgen å göra samt att det ringdes in tidigare denna månaden. Jag får enligt polis inte yttra mej om vad det är för tips jag ringt in om tidigare denna månaden i samband med att jag varit i huset.

Jag ser inga bilder tagna från balkongen i Fupen.
Inte från balkongen kanske, men från väggen där balkongen är finns det bilder.

Berätta gärna lite mer och ring till Timmersjö för detta tycker jag är ganska intressant.
Vet inte vad mer jag kan berätta mer än att allt jag skriver är inringt samt att jag idag la till ytterligare två tips. Ett från december (inringt i december) och ett från igår.

Svarat fetstil
Citera
Medlem
Jag ser ju att det ligger en del prylar på golvet. Så det kan vara EN pryl som stod där, samtidigt som det låg en pryl eller så under själva fyrkanten. Så det kan alltså vara FLERA, minst två, grejer som stod där. Mina spekulationer naturligtvis.
Citera
2020-05-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Såna där kaminer som går på el kan lukta lite rök. Själv tycker jag att mina föräldrars luktar ”brandfarligt” dvs den luktar alltid som om den ska fatta eld precis när som.

Kan tänka mig att den lukten maskerar en hel del faktiskt

Har en hemma, den är i princip alltid igång då det är kallt inomhus. Luktar ingenting kanske större som luktar men dessa små nej.
Citera
2020-05-28, 21:30
Medlem
Citat:
Jag tror inte det var vansinnigt mycket blod. Dock skall de städas upp. Men om du svabbar och doppar ner samma svabb i vattnet och använder det för att blöta och svabba golvet, så kan det se rent ut. Men samtidigt lämnar det mikroskopiska spår av blodblandat vatten som torkar in. Han hade ju även kaminen på för fullt samtidigt som han öppnat alla fönster (enligt Ws mamma som var där på helgen).

Kika på handfatet i vanligt ljus. Det ser rent ut. Väldigt rent. I Bluestar-reagens så dryper det av blodspår.

Pappan kände lukt i lägenheten som han inte kunde riktigt härröra. Han sa rök - men han verkade osäker.
Picasso, du är smart 😉
Kolla på bilden, jag är övertygad om att det är en kniv...
https://forumbilder.com/i/r5eT
Citera
2020-05-28, 21:31
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Synd att den här personen har missat den kvällen då W blev styckad och bortförd i bitar.
Och haft koll på T efter att ha hört skrik. 👀 eller så är det någon som är rädd att vittna vilka många tyvärr är i dagsläget just för att dom vet att gärningsmannen kommer alltid ut i slutändan.

Ja verkligen, tyvärr bor personen i en annan uppgång.

Hade denna personen haft mer så kan jag lova att denna inte skulle backa. Det är krut i denna personen.
Citera
2020-05-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Picasso, du är smart 😉
Kolla på bilden, jag är övertygad om att det är en kniv...
https://forumbilder.com/i/r5eT
Jag bugar - ser bara vad ni andra ser.

Knivbladet som då skulle avbildas, känns lite för långt. Men det är svårt med centimetrar och avstånd på bild. Fan. Men det kan vara det. Och den hamnat under den pryl som placerades där, hamnade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in