2020-05-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Tjockt fint hälsosamt hår. Lycklig flicka.
Konstigt att man inte kan se skillnaden på när någon missköter ett barn inom socialtjänsten och BVC.

Tycker hennes bild den 26 maj 2018 är riktigt tuff att titta på.
Det är väl lilla E som sitter längst till vänster?
Blir tårögd😪

Ja det är E som längst till vänster 😥
Jag har också tittat på den ofta. Jämfört hennes liv då med att vara instängd i en lägenhet med missbrukare. Hennes plats ser så självklar ut där, en del av familjen ❤ M verkar inte ha exponerat E så mycket på insta annars. Det är mest nu efter allt det hemska som hänt.
Citera
2020-05-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Man får muntorrhet av i princip alla tabletter, och då upplever man sig som törstig. Hon hade INTE anfettamin i kroppen.

Ja alltså jag vet pga gammalt eget blandmissbruk.
Anledningen till mitt ? I om E inte skulle haft tjack i sig berodde enbart pga om jag skulle ha missat det.
Citera
2020-05-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Ja alltså jag vet pga gammalt eget blandmissbruk.
Anledningen till mitt ? I om E inte skulle haft tjack i sig berodde enbart pga om jag skulle ha missat det.

Sen blev ju barnet nekad mat och vatten. Inte konstigt stackaren var törstig.

Hjärtat går ju i tusen delar när ett barn inte ens får vatten att dricka förens pappan brusar upp. Vem nekar sitt egna barn vatten och mat?!
Citera
2020-05-28, 20:54
Medlem
Att hårfärgen på godhjärtade familjehemsmamman spelar så stor roll??

Att R inte följde M på insta säger inget då M har öppen insta.
Kan mycket väl tänka mig R stalka Ms instagram maniskt både under Es tid där men även efter då R antagligen kände att hon vunnit.
Citera
2020-05-28, 20:55
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Jo men soc är där 18:15 på ett akut larm och godkänner att dem säger att hon sover?
Tänk om hon bara var instängd i rummet.. Eller mer nerdrogad.

Allting i den här händelsen är så jävla mörkt. Dem står vid dörren på ett larm och kollar inte det aktuella barnet alls. Ingenting spenderas ÅT barnet.. Alltså man vill skrika rakt ut. I frustation! Man vill ruska om varenda vuxen och fråga va i helsike försiggår i huvudet.
Fan. Man kunde rädda henne 100 gånger om.
Lilla hjärta🖤

Ja, jag tror att Rebecka påstod ”mitt i natten”, kl 22 o kl 20. Till deras försvar så får jag väl säga att om man inte ens vet om att ens barn ligger dött i rummet intill medan man käkar hämtmat, så kan det inte vara lätt att hålla reda på tiden heller.

Någon skrev tidigt i tråden att deras (alltså användarens) barn går o lägger sig kl 18.30 varje kväll utom nyårsafton. Om socialtjänsten ansåg att familjen Gustafsson/Lingman var en sådan ordentlig familj, så kanske de trodde på dem.

Näää, det går inte att finna en rimlig förklaring till varför de inte krävde att få träffa barnen (särskilt E, eftersom det var henne orosanmälan gällde).
Jag ser ju själv vad jag skriver, o förstår att det inte finns några ursäkter eller förmildrande omständigheter.
Citera
2020-05-28, 20:56
Medlem
Citat:
Sen blev ju barnet nekad mat och vatten. Inte konstigt stackaren var törstig.

Hjärtat går ju i tusen delar när ett barn inte ens får vatten att dricka förens pappan brusar upp. Vem nekar sitt egna barn vatten och mat?!

Ja precis som jag skrev.. svält gör en törstig.

Ush ryser av allt detta..
Och E är inte ensam om att torteras såhär bakom stängda dörrar.
Citera
2020-05-28, 20:57
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Fostermamman har ju öppen insta så alla kan se vad hon lägger upp. Jag har tittat på Melindas följare och Rebecka följer henne inte. Rebecka heter sansochbalans på insta, ironiskt nog.

Jag förstår inte vad det var som var så hemskt med det inlägget i juli 2019. Man såg håret på E, och hon skrev att hon saknar och älskar henne.

Exakt.
Och hade det funnits några hela hjärnceller hos P och R så borde varit oändligt tacksamma över att deras barn hade ett BRA familjehem som verkade tryggt och stabilt istället för att anklaga familjehemmet för osunda förhållanden (ett ord som R inte ens ska ta i sin mun !).
Men klarade de av att tänka i tacksamma banor. Nej.
Fårskallarna kan inte ens skilja på sin egen dotter och familjehemsmamman, utan det stackars barnet får ta emot all ilska som de känner mot MJ.
Moget. Vuxet. Ansvarsfullt. Intelligent.
Citera
2020-05-28, 21:09
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Viktiga grejer...
Vem bryr sig om att en treåring blivit psykiskt och fysiskt misshandlad och dödats.

Hårfärg e viktigare

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hur är det relevant i fallet?

Väldigt snyggt är det iofs

Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Ja, hon har rosa hår. Vad är det med det då ?

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Det är korrekt.
Håret är dock färgat, så det är inte hennes naturliga hårfärg.
Hon har valt att färga det rosa i några (fyra?) år.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gillar Melinda (såklart) i det här, men visst är det liiiite lustigt att hon väljer att ha sådant hår, med den roll hon har, där hon ska arbeta för socialtjänsten och vara myndighetens förlängda arm ute bland föräldrar och barn? Jag skulle i alla fall ha färgat över det i någon normal färg till rättegången.

Det är lite lustigt, eftersom hon verkar ha det jämt, i hennes ålder. Jag trodde först att DN hade fångat henne när hon förberedde för ett barnkalas eller annan barnaktivitet - att hårfärgen var en del av utklädningen. Sådant KAN sätta ner trovärdigheten - beroende på vilka nämndemännen är. (Inte för att R ser mognare eller mer "borgerlig" ut, självklart inte).

Fint hår tycker jag fast ovanligt. Snygg kvinna oavsett.
Citera
2020-05-28, 21:12
Medlem
Citat:
Jag har också tittat på den ofta. Jämfört hennes liv då med att vara instängd i en lägenhet med missbrukare. Hennes plats ser så självklar ut där, en del av familjen ❤ M verkar inte ha exponerat E så mycket på insta annars. Det är mest nu efter allt det hemska som hänt.

Tror inte hon får röja hennes identitet på nätet när hon är familjehem. Det är upp tillbioföräldrarna att avgöra. E har ju levt på skyddad identitet hos M under lång tid. Fram tills beslutet om att upphäva LVU. Under början av umgänget så var Melindas identitet hemlig tills hon själv var tvungen att vara med under umgänget pga Es hysteri...
Rebecka har därför inte vetat vem Melida är, kunnst se hennes Instagram eller kunnat följa de bilder M lagt ut där förens hennes identitet blev röjd i och med hemslussen.

R blev förmodligen avundsjuk. En snygg, fräsch, modern och cool kvinna med rosa hår har gett hennes dotter all kärlek och uppskattning. Förmodligen jobbigt att se. Där hon själv suttit, sunkig och nerknarkad...
Citera
2020-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Nä hon verkar ha respekt för sina barn. Älskade dem oändligt. Alla fina bilder på henne när hon ler😭
Så jävla jobbigt hela den här händelsen. Allt känns så sjukt meningslöst och så sjukt mörkt. Jag kan inte förstå hur man kan göra såhär mot en sån älskvärd unge. Hur kan man inte stanna till och tänka va fan håller jag på med, jag skadar mitt egna barn?!
Brännmärken hon hade. Dem är säkert gjorda för att visa henne en läxa.. Hon kom för nära spisen när R "lagade" mat och flyttade inte på sig när R ville så då var hon tvungen att visa en läxa och brände henne tills det blev ett sår.. DET får jag upp i mitt huvud..
Jag får upp hur den här lilla ligger gråtandes i sin säng och förstår inte varför hennes fostermamma och syskon försvann..

Allting är så jävla sjukt. Jag går förbi 3 dagis varje dag. Jag ser mammor och pappor lämna små små barn och det är kärlek.
Den här snart 4 åringen var intryckt i en lägenhet dag ut och dag in..
Hur kan ingen i hennes närhet ha reagerat mer?! Jävla skit människor!
Så jävla orättvist. Hon förtjänade inte detta. Varför gjorde dem såhär?!

Folk skriver om R här. Men ingen skriver om P?
Varför säger inte A mer? Vad har den stackaren fått utstå?
Det är så jävla mycket här som inte går ihop alls.. Soc är där men dem ser inget.. BVC ser inget trots avbokade möten och ett barn som ser ut som ett cancerfall och avmagrad.
E och S var mest inomhus men A fick komma som han ville? Han är ju den som kan skvallra mest känner jag?
Vad fick E inte säga till R.S?
Manipulerade R.G P's ex R.S när hon var ute? Berättade och förklarade skatan och andra ord hon skrivit?
Hur kan R.S vittna om att R.G är kärleksfull när barnet är mager och verkar nerdrogad?
Då kan man omöjligt tro att någon är det?

Så jävla mycket saker som inte stämmer här så det finns inte.
Vuxna människor som ljuger och ljuger och ljuger. Vuxna människor som är naiva och inte ser någonting. Medans ett barn på 3 år dör kallt, plågad och ensamt
Citera
2020-05-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Tror inte hon får röja hennes identitet på nätet när hon är familjehem. Det är upp tillbioföräldrarna att avgöra. E har ju levt på skyddad identitet hos M under lång tid. Fram tills beslutet om att upphäva LVU. Under början av umgänget så var Melindas identitet hemlig tills hon själv var tvungen att vara med under umgänget pga Es hysteri...
Rebecka har därför inte vetat vem Melida är, kunnst se hennes Instagram eller kunnat följa de bilder M lagt ut där förens hennes identitet blev röjd i och med hemslussen.

R blev förmodligen avundsjuk. En snygg, fräsch, modern och cool kvinna med rosa hår har gett hennes dotter all kärlek och uppskattning. Förmodligen jobbigt att se. Där hon själv suttit, sunkig och nerknarkad...

Hade kunnat stämma. Men R träffade E väldigt tidigt. Man har alltid besöksrätt i Sverige som förälder och bara pappan hade besöksförbud? Eller hon hade skyddat boende för hans agerande.
M vittnade att R var skrikig och sånt i början så då fick man förhindra umgänge..
R fick träffa E var 3e vecka tror jag sen väldigt tidigt!
Citera
2020-05-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis

Det där måste väl vara för att gro tvivel i domare och nämndemän? Att bidraga med lite ”rimligt tvivel”?
Fast om man slår huvudet i badkaret så hårt att grannarna tror att hyllor rasar, så bör man svimma och bli liggande?
Men försvaret vill alltså ha det till att E ramlar o slår sig så det hörs till grannen, sedan reser hon sig upp och ramlar igen en minut senare?
Det hörs ju att det är bs.

Fast dom gror väl tvivel på sin egna osannolika story?

Sonen As vittnesmål bör väga tyngre än MGs osannolika hittepå...

Tyvärr tycker jag inte att åklagaren använder sina kort på bästa sätt men vad vet jag.

Jag för dig Esmeralda uppe i himlen och hoppas att Rebecka får sitt helvete oavsett straff 🙏🏼😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in