2020-05-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Men vad är det de letar efter då ? Efter 6-7 månader, hur ser kroppen ut då? Vilket skick menar jag. letar de då enbart efter ben ? Jag undrar för att jag tänkte följa med med sökandet men vågar inte för jag vill inte blir traumatiserad...
När vi sökte i november , letade vi efter en Kropp vilket är ett stort skillnad såklart.

Ja det blir nog bara ben
Ja men att hitta en kropp är väl mer traumatiserande än att hitta ben?
Kör på bara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
👍bingo!

Med tillägget @uddevalla-79's köksknivsbild. Städredskap.
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Grannen kanske var där för samma anledning. Men bor du kvar där? Fick för mig att du skrev när du bodde där

Nej han hörde och trodde det var polisen.

Nej jag bor inte kvar längre.
Citera
2020-05-28, 21:10
Medlem
En sak jag inte riktigt förstår. Städade inte han med rengörningsmedel? Borde inte golvet varit klibbigt och luktat järn om det fanns så mycket blod i hans lägenhet? Bilderna där man ser blodet med blåfärg pekar på att det måste ha luktat rätt så rejält samt det måste väl varit väldigt klibbigt på golvet
Citera
2020-05-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
En sak jag inte riktigt förstår. Städade inte han med rengörningsmedel? Borde inte golvet varit klibbigt och luktat järn om det fanns så mycket blod i hans lägenhet? Bilderna där man ser blodet med blåfärg pekar på att det måste ha luktat rätt så rejält samt det måste väl varit väldigt klibbigt på golvet

Det kanske var den lukten som föräldrarna kände när de gick in
Men klibbigt behöver det ju inte vara om det är städat
Citera
2020-05-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Nej han hörde och trodde det var polisen.

Nej jag bor inte kvar längre.

Hur kommer du in i porten och upp till vinden?
Citera
2020-05-28, 21:13
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Ja det blir nog bara ben
Ja men att hitta en kropp är väl mer traumatiserande än att hitta ben?
Kör på bara

Även om kropp/del skulle vara inpackad i säg aluminiumfolie, tejp, sopsäck?

Om ”paketet” är oskadat? Eller skulle det vara mer en sörja?
Citera
2020-05-28, 21:14
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hur kommer du in i porten och upp till vinden?

Har ju bott där, flirtat in mej hos grannarna serru jorå 😉
Citera
2020-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, redan avhandlat förut. Orsakat av TRUBBIGT våld. Står tydligt i protokollet.

Och "Ögongloben är insjunken och strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."
Står tydligt i protokollet.
Citera
2020-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Jag tror inte det var vansinnigt mycket blod. Dock skall de städas upp. Men om du svabbar och doppar ner samma svabb i vattnet och använder det för att blöta och svabba golvet, så kan det se rent ut. Men samtidigt lämnar det mikroskopiska spår av blodblandat vatten som torkar in. Han hade ju även kaminen på för fullt samtidigt som han öppnat alla fönster (enligt Ws mamma som var där på helgen).

Kika på handfatet i vanligt ljus. Det ser rent ut. Väldigt rent. I Bluestar-reagens så dryper det av blodspår.

Pappan kände lukt i lägenheten som han inte kunde riktigt härröra. Han sa rök - men han verkade osäker.
Citera
2020-05-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Har ju bott där, flirtat in mej hos grannarna serru jorå 😉

Då är det fullt möjligt att någon annan har kunnat göra likadant. Alltid!
Citera
2020-05-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om T erkänt att han råkade slå ihjäl W så hade han garanterat kommit undan med dråp eller t o m vållande till annans död (grovt brott). Men nu vete fan eftersom hans tigande (vilket han har rätt till) ger signaler om annat. Städningen säger också en del. Styckningen. Huvudet i väskan. Det är för mycket. Men jag vet inte riktigt hur de resonerar. Blir intressant att se hur domen blir. Tishko förhörs imorgon - får se vad som händer där. Eftermiddagens liverapport får jag läsa i efterhand. Fan!

Nej. Raka motsatsen.
Hade han erkänt att han råkat slå ihjäl henne men "tappat bort kroppen" skulle det tala för mord snarare än oaktsamhetsbrott. Alternativet är att han skulle sagt att han råkat slå ihjäl henne och berättat vart kroppen var, vilken sannolikt har skador som talar för motsatsen.

Nej, hade han erkänt oaktsamhetsbrott så hade han sannolikt dömts för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in