[/quote]
Nu blir det konstigt med citeringarna, de tycks ha blandat ihop sig.
Det fanns väl lite vatten i luftvägarna, men inte i lungorna? Så där försvinner drunkningsteorin.
Hittades den där näsfridan någon gång?
Jag vet typ inget om tabletter/knark, men jag trodde att både benzo o hasch fick en att bli lugn, o inte arg o våldsam.
Men det är kanske en doseringsfråga?[/quote]
Det är jag som strulade till citeringen från början och hann ej redigera, nu verkar flera har mixats rejält..:/
Minns ej vems citering jag svarar på nu ens??
FÖRLÅT för att jag snurrade till det!!
Har inte heller fattat om näsfridan hittades?
Bensomissbruk kan få riktigt obehagligt känslokalla konsekvenser..särskilt i högre dos, långvarigt användande och/eller i kombination med alkohol eller andra preparat enligt min erfarenhet.
Eftersom tillvänjning sker förhållandevis fort, krävs högre dos för samma effekt. Abstinensen, såväl den fysiskt direkt livshotande (som vi gissar att P avled av i häktet?) som den psykiska är erkänt överjävlig varpå missbruket därför fortgår och ständigt eskalerar.
Gissar att det är få personer som har den styrka som krävs att själva frivilligt avbryta/trappa ner/tända av från ett omfattande bensomissbruk..?
Jag har själv haft ett måttligt sådant och det krävdes för min del låång nedtrappning i små små steg och med professionell hjälp.
Lyckades ändå ådra mig ett epileptiskt krampanfall en gång under tiden vilket var mkt obehagligt men ganska vanligt tror jag.
Kanske är det det som hände lilla E? Tror någon vart inne på det i tråden förut?
Mina absolut sämsta sidor har jag sett under detta missbruk, som när det eskalerade en period gjorde att jag inte skydde många medel för att få mer piller..
Jag märkte inte själv hur otroligt egoistisk jag blev, trodde själv att jag var lugn och snäll och bara mådde prima, medan andra uppfattade mig som girig, känslolös och lättirriterad om någon försökte hindra mig.
Minnesluckor under bensorus är väl snarare regel än undantag så jag är inte förvånad över att R inte minns ett jota av hela januari enkom pga hennes bensointag:/
Det kan säkert stämma att hon faktiskt inte minns ett skit av de aktuella brottsdagarna om hon tryckt i sig ännu mer just då.