2020-05-28, 16:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
”Dessutom lyfte försvaret fram att den åtalade inte lämnat lägenheten dagarna efter gärningen och inte heller att han ringt några samtal på natten eller gjort några sökningar på telefonen.”

Hur tänker försvaret där?

Det är ju pga att han har styckat och städat som han inte använder telefonen eller lämnar lägenheten.
Precis. Och hur ser bevisen ut för att han inte lämnat lägenheten ? T ex mellan fredagen och lördagen mitt i natten eller ännu hellre tidigaste småtimmarna. Det är inte många ute på gatorna i Uddevalla då. En sväng på fem minuter med kompisens bil ner till närmsta kaj och så länge kunde han nog stå ut utan mobiltelefon.
Appropå mobiler, idag sa pappan att han köpt 2 ! mobiler som T tog från Wilma och lät henne använda hans gamla. Alltså har grabben fått två mobiler, har polisen koll på dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
”Dessutom lyfte försvaret fram att den åtalade inte lämnat lägenheten dagarna efter gärningen och inte heller att han ringt några samtal på natten eller gjort några sökningar på telefonen.”

Hur tänker försvaret där?

Det är ju pga att han har styckat och städat som han inte använder telefonen eller lämnar lägenheten.
Exakt så tänkte jag också! Är det inte konstigare att han hållit sig hemma hela tiden utan samtal etc?
Citera
Medlem
PaulPaljetts avatar
Tänkte också ipad ett tag, men en sådan gör inte ett avtryck som en ram. Den är ju helt platt under. Sopkärlet för "gröna påsen" är mer lik.
Citera
2020-05-28, 16:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Finns det något som talar för att aset har personlighetsklyvning?

Vet inte, men jag har tänkt tanken. jag tror nog att han är psyksjukare än vad vi tror i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tycker du ska läsa Wilmas systers förhör. Hon var inte mycket till mamma för Wilma.

Är det inte systern som kommer med detta att pappan skulle ha begått något slags övergrepp mot W, eller dem båda?? Men att det inte anmäldes etc etc.

Jag tror inte att man kan ta en så ung flickas uttalanden om vad/hur/när moderskänslor är, i verkliga livet. Systerns egna liv har ju inte gått på räls precis, skyddat boende exempelsvis. T och W träffades väl igenom denna syster, hon verkar inte omge sig med världens bästa umgänge precis.

Sedan ska du veta att 2 syskon i samma familj kan ha helt olika uppfattningar om sin uppväxt i samma familj. Och en del barn vill styra och ställa så att resten av familjen faktiskt blir lidande. de vill inte gå på Liseberg, de vill inte gå på restaurang, de vill inte gå på släktträffen och de ställer till ett sjuhelvetes liv om man försöker att övertala dem. Familjeliv är inte svart eller vitt.
Citera
2020-05-28, 16:35
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Tänkte också ipad ett tag, men en sådan gör inte ett avtryck som en ram. Den är ju helt platt under. Sopkärlet för "gröna påsen" är mer lik.
Jag tror de haft ett fodral på ipaden som en bok ungefär, i spåret på golvet ser det ut som att det eventuellt skulle kunna vart vikt som en boksida.
Citera
2020-05-28, 16:40
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De skriver att de inte hittar något som påminner om avtrycket. Så det har dom säkert gjort. Men den tvättkorg som eventuellt försvunnit kan man ju inte kolla med. Jag tycker fortfarande avtrycket är för litet, men det finns ju tvättkorgar modell mindre. Det var ingen stor tjej, och en liten mer hanterbar tvättkorg känns logiskt.

Ja men exakt.

Och det skulle heller inte vara konstigt om de hade två mindre.
Beroende på hur mycket tvätt man har, kan man sortera osv hemma. Jaja inget att diskutera egentligen.

Tvättstugan är utrustad med 2 maskiner, 1 torktumlare, 1 centrifug, 1 sittbänk, 1 torkrum och 1 rum med högre bänk (vika tvätt på) och mangel.

Ja den var rektangulär och lite större i toppen än botten. Kunde gått till lite under hennes höft i höjd.
Jag minns den väl då jag reagerade på att den var överfull. Hon hade även foppatofflor på sej, vilket hon vanligtvis inte hade.
Och som alltid, i övrigt kraftigt sminkad och fin i håret.
Citera
2020-05-28, 16:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dazitch
Ja det ser ut som en ram, ser även ut som att den flyttats/skjutits på lite grann från sin ursprungliga position om man kollar.
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png

Måtten tycker jag känns väldigt likt en vanlig iPad med? Tänkte på att man inte sett nått om en laptop eller surfplatta som hittats, känns konstigt att dem inte skulle haft nån av de två sakerna?
Mått: https://www.apple.com/se/ipad-10.2/specs/

I en av garderoberna i hallen ligger en kartong för en macbook. Längst ned till vänster syns den tydligt. Den finns i två strlk och märket stämmer med modell 15
Som kom för ett par år sedan. Kan hennes krossskador stämma med kanten från en macbook dator?
Citera
2020-05-28, 16:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nej, det står inget i texten jag kopierat in, om att han tog bilder.
Han har i förhör sagt att han var rädd att tappa mobilen in i lägenheten. Jag ids inte ens leta upp det.

Suck...

Suck... ska du också blrja tjata nu!
Pappan förhörs tydligen från sid 530
Läser just nu om det

Han såg leriga fotsteg en kamin mm
Senast redigerad av Willow1 2020-05-28 kl. 16:58.
Citera
2020-05-28, 16:47
Medlem
Willow1s avatar
Snälla finns det någon annan länk än den till docdroid. Den laggar å laggar kan inte soara ned den heller.
Får snart psykbryt när det inte går att läsa ordentligt
Citera
2020-05-28, 16:51
Medlem
sarcastic.bastards avatar
Dom pratar om hans (den åtalade) missbruk. Vad missbrukade han? Alkohol? Heroin?
Citera
2020-05-28, 16:51
Medlem
Någon med en fucking hjärna som kan förklara vad som hände på rättegången och vad det ser ut som att det blir för dom? Och mer allmän info som har med saken att göra skulle uppskattas otroligt mycket
Citera
2020-05-28, 16:54
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryz0n
Någon med en fucking hjärna som kan förklara vad som hände på rättegången och vad det ser ut som att det blir för dom? Och mer allmän info som har med saken att göra skulle uppskattas otroligt mycket

Läs direktrapporteringen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in