2020-05-28, 16:00
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, luftrenare är kanske inte alls fel. Jag kikade lite på fotona under diskbänken. Där finns såna sophållare som kommunen delar ut, speciellt för matavfall. Nu hade T plastpåsar i sina, men det skall vara nedbrytbara papperspåsar i dom. Känns lite som att dessa också kan göra såna avtryck. Men de är med all säkerhet kollade av polis.

Har sån själv. Kan ta kort och mäta.
Citera
2020-05-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Försvaret har kallat en av Wilmas vänner. Wilmas mamma sjönk det vittnet i sank under förmiddagens förhör.

Från SRs direktrapportering:
Försvaret har kallat en vän till Wilma Andersson för att vittna - vännen ska berätta att de hade ett normalt förhållande - men nu ställde åklagaren frågor om den kompisen och mamman sa att de inte alls var vänner längre.”

Jag utgår från försvarets ”kronvittne” är HB. Hennes förhör finns med i FUP. (Mina förkortningar av namnen.)

SO och hennes dotter HB tar kontakt med polisen och vill lämna uppgifter som de tror kan vara relevanta och bra att veta för de poliser som söker efter H kamrat Wilma Andersson. H har känt Wilma i 4 år och var bästa vänner fram till augusti 2019. Det var ett bråk dem emellan ledde till att de idag ej längre träffas eller har kontakt. H har även blivit "blockad" av Wilma på sociala media.” (FUP s., 639)

Wilmas syster berättade detta:
Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att T tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. H nappade på detta. Wilma berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger T att Wilma kan stå i hallen och titta på när han har sex med H men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde allt istället.” (s. 577)
Vilken underbar pojkvän T verkar vara. Månar så otroligt om Ws vänner att han till och med bjuder in dom till sex. Fy fan vilken vidrig människa. En sak om flickvännen hakar på, men inte när hon inte vill vara med. Sen kan jag tycka att en kompis gör inte så. Men det är en annan historia. Tror nog inte att W ansåg de hade s k öppet förhållande. Och som jag förstår det fick inte W ens titta på nån annan kille. Hon fick inte ens kläs sig då DE tittade på HENNE. Den här historien är vidrig.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Det finns en del som har 109% koll, vilket jag inte har just nu.
Undrar om någon kan göra en sammanställning.

Det vore guld
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
För att vi inte pratade om T, utan Wilma. Tishko har uppenbara psykiska problem som jag redan diskuterat, vilket du borde veta då du även svarat på samma sidor som dessa kommentarer legats.

Mamman har ingen rätt att inte vilja ha sin dotter boende som 15-18 åring OAVSETT hur hon har betett sig - hon är ansvarig vårdnadshavare. Wilma var ingen psykopatisk missbrukare och hade fortsatt god kontakt med mamman. Det är en mammas ansvar att styra och hjälpa sin dotter, inte bara när det lätt.

Att hon inte var helt bostadslös stämmer, men det gör inte mammans svek mindre. Det betyder bara att socialtjänsten inte hade några grunder för att erbjuda W boende - inget annat.

Om du ser på Wilmas vädjan för socialen att skaffa ett boende som ett tecken på vildhet och att hon är ohanterlig tror jag du har psykiska problem elr liknande. Det var ett tecken på hennes utsatthet och desperation från en liten flicka som inte hade någon trygg anknytning till NÅGON familjemedlem.

Att T troligen har grava psykproblem är jag rätt övertygad om, och jag tror faktiskt t o m att han kommer att dömas till rättspsykvård. Men eftersom DU blandar in någon amatörmässig psykoanalys av W:s uppväxt och behandling av sin mamma, så vore det ju på sin plats att göra detsamma med T, för enligt svensk psykologi (och några andra länders) så grundläggs ju även psykiska sjukdomar i barndomen och då (givetsvis) specifikt i hur mamman har behandlat/uppfostrat dem. Farsorna går ju alltid fria......ALLT är alltid mammans/kvinnans fel. Det gör mig så urbota förbannad faktiskt.

Mamman har visst rätt att inte låta dottern bo där, det finns massvis av barn i Sverige som TVINGAS att bo hos en förälder de inte vill bo med, av det svenska rättsystemet; vårdnadstvist!! Och, W fick ju bo hos pappan, så varför ska soc komma in?? Ska soc även komma in när den yngre tonåringen inte får den mobiltelefonen de vill ha, märkeskläderna, ipad, laptop, spelkonsollern??

Det finns yngre tonåringar som pucklar på sina föräldrar alltå utsätter dem för våld och regelrätta stölder, utpressning. Jag pratar GENERELLT här, alltså INTE att W skulle ha uppträtt så, men jag vill påvisa att livet ALDRIG är helt vitt eller svart.

Du får lära dig att läsa ordentligt jag skrev ingenting om att W:s "vädjan" om eget boende till KURATORN var "ett tecken" på att W var "vild, etc", utan att det KAN vara en förklaringsmodell till att W "inte fick" bo hos mamman. KURATORN verkar ju inte heller se W:s "vädjan" (som du kallar det) som någon direkt utsatthet, snarare bortskämdhet, är min känsla.

W var i alla fall tillräckligt "anknuten" till sina anhöriga för att tigga pengar, ofta.

Jag vill inte alls kasta någon skit på W, otroligt hemskt och sorgligt slut för henne och hennes anhöriga, men jag blir så trött på alla som tror att det är lätt som en plätt med tonåringar och ska kasta skit på föräldrar jämt och ständigt. Det finns en massa saker man som vårdnadshavare INTE får göra också, enligt lag, exempelsvis inte begränsa ett "barns" rörlighet!
Citera
2020-05-28, 16:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sid 527-529 (Pdf paginering)

"Bilder tagna på Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla och lägenheten där Tishko och Wilma bodde.
Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet hölls uppe med handen.
Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via brevinkastet."

Edit: Beklagar min upprepning av vad x antal andra redan kommenterat. Tråden växer snabbt och lavinartat.

Han tog bilder men de jag sett kan ju varit polisens. Har ingen riktig koll på det
Citera
2020-05-28, 16:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Skriver här, hittar inte var du kom in på att W:s pappa kan ha begått övergrepp.
Missat det. Var kan man få veta mer om det ...?

Jag såg att du fick svar från andra.
Citera
2020-05-28, 16:06
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ringer direkt!!!!
Wow! Spännande som tusan. Om han burit iväg med kroppen i en vit tvättkorg så bör han antagligen gått den halvtrappen upp till vinden eller ut till väntande bil. Ut är klart mer riskabelt.
Citera
2020-05-28, 16:06
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklagaren-expojkvannen-var-inte-i-lagenheten

Citat:
Det går inte att förklara hur Wilma har dött. Därför måste man kunna tänka sig att andra saker har hänt än att ex-pojkvännen är skyldig. Så avslutade ex-pojkvännens advokat Beatrice Rämsell sin presentation.
Citera
2020-05-28, 16:07
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sid 527-529 (Pdf paginering)

"Bilder tagna på Göteborgsvägen 23 C, Uddevalla och lägenheten där Tishko och Wilma bodde.
Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet hölls uppe med handen.
Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via brevinkastet."

Edit: Beklagar min upprepning av vad x antal andra redan kommenterat. Tråden växer snabbt och lavinartat.

Han knäppte några bilder står oxå. Sen reagerade jag på att det låg täckpapper på golvet. Men om det är polisens bilder fattar jag bättre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Han tog bilder men de jag sett kan ju varit polisens. Har ingen riktig koll på det
Pappan TOG INTE NÅGRA BILDER. Detta har det berättats om och om igen i tråden. Han försökte få in en mobil där, men var rädd att tappa den. Och det beskriver han så sent som idag i live-rapporteringen. Är det INGEN som läser något allt av det som skrivs.

Bilderna genom brevlådan i fupen är polisens. Det finns INGA bilder som pappan tagit av den enkla anledningen att han inte tog några.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EemilHakola
Nej verkligen inte, eftersom vi inte vet något om allt annat. Och även om vi visste så åligger inte det någon att hysa rättsosäkra uppfattningar om person. Rättssamhällets uppgift är att döma skyldiga för brott. Klassificering av människor känns mycket förlegat. Vi vet inte om han är ett svin eller inte, och vi har inte med saken att göra.

Låter som svartsjuka. Han kanske bara var rädd att förlora henne. Hon kanske utnyttjade hans känslor.

Bra inlägg, håller med.
Citera
2020-05-28, 16:10
Medlem
KKNDs avatar
”Dessutom lyfte försvaret fram att den åtalade inte lämnat lägenheten dagarna efter gärningen och inte heller att han ringt några samtal på natten eller gjort några sökningar på telefonen.”

Hur tänker försvaret där?

Det är ju pga att han har styckat och städat som han inte använder telefonen eller lämnar lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in