Citat:
Ursprungligen postat av
Nyvaaken
Det er det nok flere som lurer på! Dette tror jeg er mest rykter inntil jeg leser det ifra politiet.Det er jo grusomt om denne mannen er uskyldig,og får helt jævlige rykter etter seg-som vil henge ved resten av hans liv.
Tror det kan være fare for at han tar selvmord,uansett uskyldig eller ikke.
Ja, jeg tenker det samme. Jeg synes det er kritikkverdig slik politiet bruker media for å påvirke, uten å legge til grunn hvorfor de er så sikker i sin sak. Selvsagt er det nødvendig å holde tilbake saksopplysninger for offentligheten av etterforskningsmessige årsaker, slik at en eventuell fremtidig rettsak ikke blir ødelagt. Men da måtte de i såfall latt være å gå ut med noe som helst. Politiet fremstår ansvarsløse, uten evne til å tenke risiko, og det er viktig at befolkningen får et motsatt inntrykk.
Det er som om jeg må "klype meg i armen", for jeg har i utgangspunktet tillit til politiet, selv om jeg kan forestille meg at også de kan gjøre feil. Dette som foregår i media nå, fremstår som uvirkelig, at det kunne foregått lignende ting i kulissene? - Ja! Men i dagslys? - Nei!
Kan det virkelig være et spill? Hva er det egentlig som er hemmelig? Hvilke opplysninger har lagmannsretten? Du godeste!