2020-05-28, 16:18
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Hva sinnsyke ting har Hagen gjort? Noen som kan fortelle meg det? Og er media kjent med dette?

Det er det nok flere som lurer på! Dette tror jeg er mest rykter inntil jeg leser det ifra politiet.Det er jo grusomt om denne mannen er uskyldig,og får helt jævlige rykter etter seg-som vil henge ved resten av hans liv.
Tror det kan være fare for at han tar selvmord,uansett uskyldig eller ikke.
Citera
2020-05-28, 16:19
Medlem
Hvis det var en dør mellom det rommet der AEs mobil lå og neste rom i huset og den døren var lukket, kan det ev ha vært årsaken til at TH ikke hørte mobilen ringe.
Det er mulig å lukke en dør av vane og å ikke kunne huske om man lukket døren eller ikke hvis man blir spurt om dette i ettertid. Det er faktisk veldig vanlig å ikke greie å huske slike automatiske ting som man gjør (feks lukking og låsing av dører, lys som man slår av eller på osv).

Jeg forstår veldig godt at TH la merke til at døren var ulåst og at lyset var slått på da han kom hjem, med tanke på at han kanskje trodde at AE var ute ettersom hun ikke hadde svart på telefonen.

Og hvis han var bekymret for at noe kunne ha hendt med henne i huset, og hvis hun alltid låste ytterdøren, ville det være naturlig å legge merke til at ytterdøren var ulåst og at lysene var på.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-28 kl. 16:31.
Citera
2020-05-28, 16:26
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er et interessant spørsmål. I det hele tatt er det ekstremt mye aktivitet på telefonene i det aktuelle tidsrommet. Det forklares med at TH var bekymret. Men også før denne bekymringen inntraff, i det høyaktuelle tidsrommet, så er det mye telefoner og sms. I tillegg logger TH seg inn på en ipad ved ankomst til jobb. Noe som vel er uvanlig vil jeg tro? Og det er snakk om et møte med nevøen på Fujturum, samt avgang til Kvitfjell for et møte. De har avlyst et familietreff på lørdagen 03.11.18 pga dette. Men AE skal plutselig ikke allikevel, selv om hun har avlyst slektstreffet. Og hvem passet valpen kvelden før? Er den samme som ankom rett etter 14.00? Og hvem i nær krets hadde et møte 20 mil unna Oslo som han sa var 31.10.18, men som viste seg å være 01.11.18?

Enig. Her er det mange interessante spørsmål man gjerne skulle visst svaret på.
Citera
2020-05-28, 16:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, politiet har også liten erfaring med slikt. En psykopat framstår jo som helt normal for alle andre enn det ene offeret, som i de fleste tilfeller er kona. Derfor blir hun ofte ikke trodd, eller man forstår ikke hva hun sier når hun prøver å forklare. De hører hva hun sier og sånn, men får det bare ikke til å stemme.
Heldigvis begynner det å bli mere og mere visshet nå i samfunnet om hva en psykopat egentlig er osv. Man har flere youtubekanaler osv.

Det har du helt rett i dessverre.Det beste våpen sånne oftest bruker,er at offeret ikke kommer til å bli trodd på.Så har vi deres medhjelpere som bekrefter til omverden hvor fantastiske personer de er,eller hvor synd det er på deem i andre perioder.
En side på FB heter : Psykopatene iblant oss.
Citera
2020-05-28, 16:37
Medlem
Citat:
En person på Romerike forsvant i 2014. Samme Haris Hrenovica besluttet å avslutte søket etter kun en dag, og siktet istedet fetteren for drap.
Siktelsen måtte imidlertid henlegges umiddelbart da den savnede ble funnet død av naturlige årsaker i skogen etter familien organiserte en leteaksjon.

https://www.nrk.no/nordland/kritiserer-politiet-etter-sonnens-dod-1.11990280

I 2014 fulgte altså Hrenovica heller sitt eget hode enn å gjennomføre en objektiv etterforskning. Gjentar han sine gamle feil i denne saken?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49410031/#49410031
.
Citera
2020-05-28, 16:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
.

Dårlig nyhet! Foruroligende.Har hatt dårlig magefølelse på de som jobber med saken lenge. Ble ikke bedre av dette.Barna i saken har kanskje rett,at nye bør overta etter så lang tid?
Citera
2020-05-28, 16:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis det var en dør mellom det rommet der AEs mobil lå og neste rom i huset og den døren var lukket, kan det ev ha vært årsaken til at TH ikke hørte mobilen ringe.
Det er mulig å lukke en dør av vane og å ikke kunne huske om man lukket døren eller ikke hvis man blir spurt om dette i ettertid. Det er faktisk veldig vanlig å ikke greie å huske slike automatiske ting som man gjør (feks lukking og låsing av dører, lys som man slår av eller på osv).

Jeg forstår veldig godt at TH la merke til at døren var ulåst og at lyset var slått på da han kom hjem, med tanke på at han kanskje trodde at AE var ute ettersom hun ikke hadde svart på telefonen.

Og hvis han var bekymret for at noe kunne ha hendt med henne i huset, og hvis hun alltid låste ytterdøren, ville det være naturlig å legge merke til at ytterdøren var ulåst og at lysene var på.

Ja, tenk om det var det, og at lydmannen ikke tok høyde for det....

Igjen må jeg spørre deg om du egentlig selv tror på det du skriver, eller om du bare har finger(munn)diaré.
Citera
2020-05-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er det nok flere som lurer på! Dette tror jeg er mest rykter inntil jeg leser det ifra politiet.Det er jo grusomt om denne mannen er uskyldig,og får helt jævlige rykter etter seg-som vil henge ved resten av hans liv.

Men vist det har vert anmeldelser på Hagen er jo dette noe som burde kommet ut. Har han vert voldelig før så skjønner jeg godt politiet vil sette søkelyset på han.
Men igjen så må han være dum som et brød vist han tror han ikke vil bli mistenkt når han har blitt anmeldt tidligere...
Citera
2020-05-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, tenk om det var det, og at lydmannen ikke tok høyde for det....
Ja det kan faktisk ha vært slik.

ELLER det kan feks ha vært annen støy i eller utenfor huset (som overdøvet ringelyden på AEs mobil) da TH ringte, og at denne støyen ikke var til stede under lydundersøkelsene.

Kan politiet i ettertid finne ut om volumet på ringelyden på en mobiltelefon har blitt forandret og tidspunkt for denne forandringen?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-28 kl. 16:55.
Citera
2020-05-28, 16:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Dårlig nyhet! Foruroligende.Har hatt dårlig magefølelse på de som jobber med saken lenge. Ble ikke bedre av dette.Barna i saken har kanskje rett,at nye bør overta etter så lang tid?
30-40 av Norges beste etterforskere jobber med denne saken, i tillegg til bistand fra utenlandske toppmiljø. Har du dårlig magefølelse på dem alle sammen?
At det er samme politiadvokat på denne saken som i den gamle forsvinningssaken har da ingenting med etterforskningen å gjøre.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-28 kl. 17:01.
Citera
2020-05-28, 16:58
Avslutad
Citat:
Ja, jeg tenker det samme. Jeg synes det er kritikkverdig slik politiet bruker media for å påvirke, uten å legge til grunn hvorfor de er så sikker i sin sak. Selvsagt er det nødvendig å holde tilbake saksopplysninger for offentligheten av etterforskningsmessige årsaker, slik at en eventuell fremtidig rettsak ikke blir ødelagt. Men da måtte de i såfall latt være å gå ut med noe som helst. Politiet fremstår ansvarsløse, uten evne til å tenke risiko, og det er viktig at befolkningen får et motsatt inntrykk.

Det er som om jeg må "klype meg i armen", for jeg har i utgangspunktet tillit til politiet, selv om jeg kan forestille meg at også de kan gjøre feil. Dette som foregår i media nå, fremstår som uvirkelig, at det kunne foregått lignende ting i kulissene? - Ja! Men i dagslys? - Nei!

Kan det virkelig være et spill? Hva er det egentlig som er hemmelig? Hvilke opplysninger har lagmannsretten? Du godeste!
Senast redigerad av Havhest 2020-05-28 kl. 17:03.
Citera
2020-05-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
30-40 av Norges beste etterforskere jobber med denne saken, i tillegg til bistand fra utenlandske toppmiljø. Har du dårlig magefølelse på dem alle sammen?
At det er samme politiadvokat på denne saken som i den gamle forsvinningssaken har da ingenting med etterforskningen å gjøre.

Jeg har god magefølelse på alle involvert i denne saken. Også politiadvokaten, som helt sikkert lærte mye av denne grove feilen. Uttalelsen om TH er drastisk, men den var nødvendig. Nå blir det avhør.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in