2020-05-28, 15:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, jag tror också att som jag skrev 45-55 är i överkant.
Siffrorna är dock jäkligt osäkra just nu, tycker det finns lite tendenser att det inte faller i riktigt samma takt, 25 tror jag def. är i underkant. 30-45 ser jag som rimligt från idag och framåt några dagar.
Ja, fast de höga siffror som framför allt var igår och i förrgår var ju för döda framför allt för cirka en vecka sen. Jag följer rapportering dag för dag och ser hur staplarna förändras. Finns ingen bra sajt för detta så får göra det själv. Det går stadigt ner även om det inte går jättefort. Jag kan ärligt säga att jag hoppats att det skulle sjunkit snabbare. Men det går åt rätt håll och det är ju bra bra. Men nu är det ju snart helg igen och då vet vi ju att går ner. De kommer inte ligga kvar på 50 om dagen med största sannolikhet.

Som jag förstår av sjukhusinlagda så minskar det Också stadigt vilket kommer ge utslag I döda om ett tag. Men noll är vi tyvärr långt ifrån.
Citera
2020-05-28, 15:14
Medlem
Betänk de sannolikt 1000 extra döda - ej rapporterade.

Som rapporterades om igår, norsk media.

Så allt tal om hur kurvan ser ut, är egentligen rätt svårt att sia om, när vi inte vet var dessa 1000 extra pers, skall placeras in på kurvan... 🤔
Citera
2020-05-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är betydligt färre än så. Vi ligger på 25-30 döda per dag just nu beroende på hur eftersläpningen ser ut kommande dagar.

Finns inte chans. Vi är på dubbla https://morberg.github.io/covid-notebook/charts/index.html
Citera
2020-05-28, 15:15
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Var det inte italienska läkare i Bergamo som noterat att dödligheten/allvarlighetsbilden i sjukdomsförloppet, gick ner markant över tid?

Du menar väl att ambassadören kritiserade Sverige?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/italiens-ambassador-kritiserar-tegnell
Citera
2020-05-28, 15:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Finns inte chans. Vi är på dubbla https://morberg.github.io/covid-notebook/charts/index.html
Nej, den där stapeln är gravt missvisande.
Citera
2020-05-28, 15:16
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Det är betydligt färre än så. Vi ligger på 25-30 döda per dag just nu beroende på hur eftersläpningen ser ut kommande dagar.

Du drömmer eller är dum i huvudet.
Det är det dubbla minst!!!
Citera
2020-05-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ja, fast de höga siffror som framför allt var igår och i förrgår var ju för döda framför allt för cirka en vecka sen. Jag följer rapportering dag för dag och ser hur staplarna förändras. Finns ingen bra sajt för detta så får göra det själv. Det går stadigt ner även om det inte går jättefort. Jag kan ärligt säga att jag hoppats att det skulle sjunkit snabbare. Men det går åt rätt håll och det är ju bra bra. Men nu är det ju snart helg igen och då vet vi ju att går ner. De kommer inte ligga kvar på 50 om dagen med största sannolikhet.

Som jag förstår av sjukhusinlagda så minskar det Också stadigt vilket kommer ge utslag I döda om ett tag. Men noll är vi tyvärr långt ifrån.

Fallen ökar i Göteborg och orsaken är att vi har okontrollerad smittspridning pga förändrat beteende sedan flera veckor tillbaka. Kolla Telias statistik tex, eller gå ut på stan.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Betänk de sannolikt 1000 extra döda - ej rapporterade.

Som rapporterades om igår, norsk media.

Så allt tal om hur kurvan ser ut, är egentligen rätt svårt att sia om, när vi inte vet var dessa 1000 extra pers, skall placeras in på kurvan... 🤔
Om dessa 1000 avlidna ska in i statistiken, så ska de fördelas på samma sätt som de befintliga fallen.

Finns ingen anledning till att tro att de som grupp skulle avvika från andra som avlidit i covid-19.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Vad vet han egentligen?

TEGNELL AVGÅ!

Inget.

Fel om allt.

De betalade även upp till en miljon för att Geisecke ska sprida propaganda och ha fel.

Men ingen är förvånad att man slösar skattepengar i detta land.
Citera
2020-05-28, 15:21
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Även Tegnell förstår inte vad den uppgående kurvan är.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jywqq/tegnell-om-uppatgaende-siffran-vet-inte-vad-den-star-for

Nej. Det kan ta tid att analysera data. Jag förstår inte varför folk hänger upp sig på det.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad är det som är farligt för en person som inte är i riskgrupp att ta en öl utomhus ensam?

Herre gud, skärp er

En man på 64 år ÄR ganska mycket i riskgrupp. Men det viktigaste är avstånden. Det är svårt att hålla avstånd, när folk blir fulla och raglar omkring.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Fallen ökar i Göteborg och orsaken är att vi har okontrollerad smittspridning pga förändrat beteende sedan flera veckor tillbaka. Kolla Telias statistik tex, eller gå ut på stan.
Jag bar svprt att gå ut på stan i göteborg faktiskt

Själv lever jag mitt liv som vanligt förutom att jag håller mig från ställen med mycket folk, tex stan. Men så bor jag i en kommun med väldigt liten smittspridning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in