2020-05-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det blir troligen såhär, ärendet går vidare till Brottsofferfonden och de kommer neka honom ersättning på grund av hans livstil. Det är inte alls säkert att han får del av något skadestånd.

Då hoppas vi att alla dessa 3 blir nekade skadestånd. Ska dom ha vita pengar så dom kan gynna sitt kriminella liv, fyfan
Citera
2020-05-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Haha läste precis skadestånden. Varför ska neger lamin och hans lillebror ha 100 lax?
Och varför ska deras vän tönten neger Mike ha 100 lax från Ian? Killen suger av varenda tung kriminell äldre för att få lite status i orten.

Ndellas familj nekas skadestånd men dom här 3 särbarnen ska få pengar. Skämmigt

Det är ju inte direkt så värdigt att kräva skadestånd på det sättet. Det är ju ett visst ansvarskrav de riktar så en klar goltendens ifrån dessa. De skulle sagt åt målsägarbiträdet att vägra kräva skadestånd
Citera
2020-05-28, 14:58
Medlem
Citat:
Då hoppas vi att alla dessa 3 blir nekade skadestånd. Ska dom ha vita pengar så dom kan gynna sitt kriminella liv, fyfan

Kan mycket väl bli så men inte säkert såklart.
Citera
2020-05-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är ju inte direkt så värdigt att kräva skadestånd på det sättet. Det är ju ett visst ansvarskrav de riktar så en klar goltendens ifrån dessa. De skulle sagt åt målsägarbiträdet att vägra kräva skadestånd

Vafan ska man säga, de är ett gäng nötter vi pratar om. Men skämmigt är det
Citera
2020-05-28, 15:02
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Han kommer överklaga och gå fri.
Vad baserar du det på?
Citera
2020-05-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad baserar du det på?

Läs FUP, och så kommer du fatta vad jag baserar det på.
Citera
2020-05-28, 15:18
Medlem
Citat:
Vad baserar du det på?

Jag tyckte att bevisningen för mordet verkade mer övertygande än mordförsöket så jag blir inte förvånad om det blir förändring i HovR och då menar jag att allt faller eller att andra döms. Det kan nog slå åt båda hållen sett till denna dom men jag har inte hunnit läsa hela vill jag understryka.
Citera
2020-05-28, 16:21
Medlem
Ingen döms alltså för mordet på Ndella. Endas Ian döms för medhjälp till mordförsök och kommer undan med 8 år. Han är nog rätt glad me tanke på att han sagt till sin flickvän att om han döms skulle han få 20 år...nu är han istället ute innan han fyllt 30
Citera
2020-05-28, 17:11
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Läs FUP, och så kommer du fatta vad jag baserar det på.
Nu frågar jag ju dig vad du baserar det på.
Citera
2020-05-28, 19:05
Medlem
Citat:
Nu frågar jag ju dig vad du baserar det på.

Och jag gav dig ett svar, mer än så kommer jag inte ge dig tyvärr.
Citera
2020-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Och jag gav dig ett svar, mer än så kommer jag inte ge dig tyvärr.
Det var många i tråden som trodde att de ”skulle åka dit så de stänker om de” jag var lite tveksam, du som verkar va ganska insatt tror du att Ian var med vid första skjutningen också? Typ Ahmed körde bilen, Ian och FA skyttar?
Citera
2020-05-28, 20:19
Medlem
Är den här Geankarl0 (Ian) svensk medborgare?

https://www.docdroid.net/vVgJC8h/solna-tr-b-8693-19-aktbil-34-pdf

Medborgare i (om ej i Sverige) står det häktningsframställan ovan. Ifyllt El Salvador. Antar att det betyder att han inte är svensk medborgare.

Borde inte utvisning ur landet komma i fråga i sa fall? Har åklagaren ens krävt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in