2020-05-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
N*oa kontaktade SD 06:59 (om jag minns rätt. Då är SD på jobbet, precis inkommen.
Men det är mer anmärkningsvärt att han inte säger ett skit till varken HÅ, som han just cyklat förbi och som kontaktar honom och inte heller till JG, trots att han har kontakt med honom också.

Ett mycket märkligt beteende. Kyligt, med tanke på att han vet att sonen fyller år och att han vet alldeles säkert att hon aldrig skulle bara försvinna på det sättet.

SD har dessutom skickat meddelanden till henne på natten och enligt hans nästkommande meddelanden menar han på att hon bara försvunnit ur chatten, och att han misstänker att hon somnat ifrån. Att han sedan under dagen inte får några svar från henne borde ju ringa all världens klockor!!

Varför säger han inte det till N*oa? Till HÅ? Till UW? Varför kontaktar han inte polisen direkt och visar att han inte fick något svar? Varför får JG veta först vid 14- tiden, trots att de haft kontakt under dagen??

Nä, så beter sig inte en orolig, en oskyldig.

Det blir inte mindre märkligt av att det är Nattens Vita Riddare som inte är ett dugg intresserad av att leta rätt på henne, han som kontrollerat henne dag och natt... Han som maniskt far omkring och letar "Geocach" objekt... Jag kanske har missat något från rättegången men varför pressades han inte hårdare angående detta? Advokaten förhörde ju karaktärsvittnet som presenterade honom som nattens vita riddare eftersom han alltid ställde upp när någon behövde honom.
Citera
2020-05-28, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det var en intressant tanke!

Jag har tänkt att det varit ett sätt att komma nära folk och hitta lättmanipulerade offer.

Personer som MGM har en inbyggd radar som söker människor som det går att utnyttja. Slår vad om att SD kände att det var jackpot när han fick span på BO 2011.

Stefan, som naturligtvis läser tråden, hur känner du? Du kan svara i PM om du tycker det är pinsamt.
Citera
2020-05-28, 14:20
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Japp. Är helt övertygad om att tokerierna den 11:e var MGM:s första försök, alt. ett sorts rek/genrep.

SD, som ju läser tråden, vad säger du? Dessa tre Mållgan du drog in. Vad var poängen med dem?

Kan vara genrep, kan även vara misslyckat försök. Misslyckat pga många tänkbara förklaringar. Jag tror inte han "hade staken" att verkligen slå ihjäl henne själv och fick avbryta. HD fick visa hur en slipsten ska dras och hennes dröm om att förinta LW utan att själv lyfta ett finger eller riskera någon påföljd alls fick justeras till hennes nackdel men inte så pass mycket att hon förlorade kontrollen över läget. Vad tror du om HD-vinkeln?
Citera
2020-05-28, 14:22
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja verkligen talande.
Skicka meddelande till LW om sin oro, sen ta cykeln till arbetet på semesterdagen - dagen efter mordet.
Häpnadsväckande grandiost.
Och försöka high-five’a hennes vän 🙃
Citera
2020-05-28, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Kan vara genrep, kan även vara misslyckat försök. Misslyckat pga många tänkbara förklaringar. Jag tror inte han "hade staken" att verkligen slå ihjäl henne själv och fick avbryta. HD fick visa hur en slipsten ska dras och hennes dröm om att förinta LW utan att själv lyfta ett finger eller riskera någon påföljd alls fick justeras till hennes nackdel men inte så pass mycket att hon förlorade kontrollen över läget. Vad tror du om HD-vinkeln?

Japp. De här Mållgan är ju skrattretande i efterskott.

HD har varit inblandad i städandet. Inte helt säkert att hon visste att SD hade dödat BO då, men med lite intelligens borde hon faktiskt ha kunnat räkna ut det. Det som slår mig är svärfar. Varför beskyddar han MGM på det sättet? SD har förmodligen haft 100% kontroll på HD sen början av deras förhållande. Har han haft samma kontroll över svärföräldrarna?
Citera
2020-05-28, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Och försöka high-five’a hennes vän 🙃

Har inte fattat vem den där high-five-ade vännen var. Var det Therese?
Citera
2020-05-28, 14:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
- Hon fick pengarna och han behöll det till skorstenen belånade huset

- Hon har en fordran på X antal pengar på SD

- Hon har en mindre billig BR, SD sitter i ett (för) stort hus som HD ev kan återvända till Om hon vill. Men just nu praktiskt för barnen. Mycket win för HD.

Skarpsinnet äger HD snarare än SD, liksom beslutsamhet och kylan.

Delar din och Drunknars tankar här. HD vinner mest på hela den här tragiken och har alltigenom uppträtt på ett sätt som borde leda till granskning ånyo.

Vad som skett i tråden då HD diskuterats, alla konton som etablerat henne som enbart offer eller hotat om hon granskats (räknar ej in de sansade, nyanserade här som oroat sig för henne bara ifall oskyldig), hennes samarbetsvägran under förhör och märkligt passande selektiva minne, dubbelnaturen (skör och passiv/energisk effektiv), hennes manipulativa försök att styra tråden (enligt konto belagt i FUP) och peka ut en vän till offret, hennes hat och hennes maniska fuskloggande av LWs cacher och framförallt hennes yttrande om att hon önskade att LW var död innan hon kunde veta att hon ens var saknad... allt gör att hon i mina ögon är mest trolig GM.

Men knappast ensam utan med SD och ev någon till med på tåget. SOA? JG? MH? Alla dessa tre kan ha haft skäl att ställa sig på hennes sida och till hennes förfogande. SOA om han blivit hatisk mot LW utifrån en noga ensidigt vinklad historia från dottern. JG likaså då han ska ha stått HD nära som vän. MH tog väl kontakt med HD och vad hon sjukligt ältar om LW har vi ju kunnat läsa. Kanske uppmuntrade hon HD eller erbjöd hjälp då hon tog kontakten med henne?

Jag spekulerar att HD eller HD och SD varit skickliga på att både utnyttja LW när det passat sig och sedan efter hon blivit ivägen varit lika skickliga på att utmåla henne som roten till allt ont i deras liv. Inte allra minst här i tråden. Manipulativ skuldförskjutning och totalt empatilöst att lägga över all skuld på offret.
Citera
2020-05-28, 14:35
Medlem
Citat:

HD har varit inblandad i städandet. Inte helt säkert att hon visste att SD hade dödat BO då, men med lite intelligens borde hon faktiskt ha kunnat räkna ut det. Det som slår mig är svärfar. Varför beskyddar han MGM på det sättet? SD har förmodligen haft 100% kontroll på HD sen början av deras förhållande. Har han haft samma kontroll över svärföräldrarna?

Om vi tänker oss att HD är GM så vill svärfadern inte verka skylla på SD, liksom för att skydda HD.
Han vill inte heller att SD ska ha ansvaret.
Han förnekar kännedom om både SD och HD:s inblandning ...
Citera
2020-05-28, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag spekulerar att HD eller HD och SD varit skickliga på att både utnyttja LW när det passat sig och sedan efter hon blivit ivägen varit lika skickliga på att utmåla henne som roten till allt ont i deras liv. Inte allra minst här i tråden. Manipulativ skuldförskjutning och totalt empatilöst att lägga över all skuld på offret.

Det kan jag tro. Har dock hemskt svårt att tänka mig att HD var inblandad i mordet.
Citera
2020-05-28, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om vi tänker oss att HD är GM så vill svärfadern inte verka skylla på SD, liksom för att skydda HD.
Han vill inte heller att SD ska ha ansvaret.
Han förnekar kännedom om både SD och HD:s inblandning ...

Visst, han har gott om motiv. Men ändå!
Citera
2020-05-28, 14:44
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:

Han kanske anser att han måste vara nära för att skydda åtminstone barnen och då gäller det att stryka medhårs? Man kan ju hoppas det iaf.. Undrar så vad Jerry och han pratar om på sina geoturer.
Citera
2020-05-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske beror på att ÅK är fär feg? Hon
driver att LW var ett offer i en destruktiv
relation och att det var därför hon mördades
när hon försökte lämna. Men det finns inga
som helst tecken på att hon försökte lämna.

Jag tror att SD också var ett offer i en
destruktiv relation och till sist fick han nog och
såg ingen annan utväg än att mörda henne.
Efter att hon stalkat honom i minst ett år.
(Om han är GM). Men för att driva den linjen
måste ÅK lyfta fram LWs mindre bra sidor och
det kanske hon inte vågar? Då kanske hon
blir anklagad för att svartmåla BO. Och det får
man ju inte göra.

Helt rätt tänkt, enligt mig.
Dina rader borde skickas till ÅK.
Sen kan man faktiskt undra över om SD verkligen är GM och inte
HD.
Är det därför det går rundgång i detta fall och går till hypotetiska överdrifter,
för att SD inte är GM?
HD har motiv som härrör ur hennes känslor; sviken, bedragen under lång tid.
Hon kan tycka att mord inte är värre än att skada någon som hon har skadats.
SD kan ha gått med på det hela av solidaritet med HD, han säger ju själv att
han önskar henne bättre tillvaro än vara med honom då han ju svikit henne.
Han kan ha stöttat, men HD har motivet.
Undrar ofta om SD har kapacitet att mörda för att LW är (mycket) besvärlig.
Skulle möjligen vara LW:s hot om att avslöja den fortsatta otroheten.
Men SD känner LW och han känner HD och kan väl räkna ut att HD förr eller
senare ändå får veta hur det ligger till.
Tror han var mer led på situationen än väldigt mordlysten.

Den här tanken uppstår osökt i mitt huvud hela tiden.
På något vis kan jag förstå HD:s känslomässiga inställning.
Fy f-siken för att blivit bedragen på detta sätt
av en man älskat, med en granne och präst som vigt dem
dessutom.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-28 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in