2020-05-28, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var många timmar senare som SD svarade LW att han hade några måsten.
Jag kommer inte ihåg formuleringarna men det handlade väl om jobbmejl?

Just dessa "måsten" är ju oerhört praktiska för SD. Man hade liksom velat haft kommunikation som går längre tillbaks för att jämföra.
Citera
2020-05-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Från den digitala kommunikation som finns i FUP är det ganska tydligt att SD hade BO under sin tumme. Sen gick något snett.

Stefan, hur gick det till? Var knullandet med BeholderX droppen som fick bägaren att rinna över? Skäl att bestraffa lilla älskarinnan?

En kompott, SD kände att BO inte brydde sig längre och skulle därför inte kunna hindra henne från att kommunicera med HD, undertryckt ilska och vrede från den inre konflikten över att vara en sådan patologisk hycklare bubblade upp från djupet av hans själ, drömresan med drömkvinnan stod på spel... Han var på väg att förlora bägge dessutom få sitt namn och rykte än mer solkat... Han kunde inte besinna sig utan levde ut sin frustration och sitt hat... När han väl slagit henne fanns ingen återvändo och fördämningen brast.
Senast redigerad av DenGladeBagaren 2020-05-28 kl. 14:02.
Citera
2020-05-28, 13:54
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Brottet begicks i ursinne. Ett lustmord. Städningen engagerade ju hela tjocka släkten.

Men ett mycket kontrollerat ursinne med noggrann planering både före och efter. Enda stunden när aggressionerna släpptes fram till 100% var de där minuterna bakom planket. Personligen har jag kommit till åsikten att SD inte är helt rätt i den profilen utan en ännu mer kontrollerad manipulatör med en mycket bättre förmåga att för andra förställa sig sitter ett snäpp över den mer karikatyrlike SD och har garderat sig väl med sin lille lydmake som risktagaren.
Hon har lyckats med allt i det äktenskapet, om man vänder lite på det vi vet:

-Hon har fått sin familj att vara deras familj. SDs familj vill hon inte ha att göra med mer än absolut nödvändigt.

-Hon är den som barnen älskar och respekterar. SD håller strösselförhör och slår sönder handen mot väggar. Han kanske tror att dessa typ av handlingar är hans egna beslut men resultaten ljuger sällan.

-Hon blir den som alla sympatiserar med efter affären SD-LW. En affär som jag tror varit regisserad för att leka med LWs sinnestillstånd som man önskar. Det är i alla fall vad hon sagt till SD men hon slipper ju samtidigt att ha sexuellt umgänge med honom vilket alla kan förstå fördelarna med. Depressionen kan nog vara fejkad, antingen med hjälp av SD eller även för honom för att förklara varför hon inte kan känna attraktion nog för sex. Klassiskt: För mäktig dominans över annan leder till förakt. Förakt dödar all attraktion med tiden. Skicka SD till LW och sen kan hon ligga med män hon inte äcklas av.

-Hon är ute och roar sig på olika sätt med andra män medans SD ruttnar bort i häktet med en livstidsdom hängandes över huvudet. Hon garderar sig säkert skickligt och slugt med att sitta och skriva lite i tråden så hon har något att peka på om SD frikänns. Men det blir mycket mer slentrianmässigt, alla vet ju att sannolikheten att frikännas vid åtal statistiskt är låg.

-Efter frikännandet fortsätter hon med geocaching tillsammans med män hon attraheras av medans SD får gå runt och oroa sig för mycket: Överklagan, stämplad som mördare, olika okända/kända folk som kan vilja ge sig på honom. Dessa vet vem han är, han vet inte vilka de är. Otroligt svår situation för en narcissist med nojja etc. Ingen känner att de har anledning att förebrå HD mer än möjligtvis för att hon inte sagt hela sanningen. Men det är ju hennes make och fadern till hennes barn så man förstår ändå.

-Lustigast av allt är ju att även om SD inser allt detta så finns antagligen inga bevis att peka på från livstidscellen. "Det var hon som gjorde det" men vad ska han peka på? Bara indicieberget mot honom själv finns kvar och de konkreta bevisen som vapen, blodiga kläder och annat som teoretiskt skulle kunna leda direkt till henne är med största sannolikhet förintat eller så pass rengjort att inget kan fälla henne.

-Planen innefattar skilsmässa som måste spelas med i för att hålla skenet uppe. Mindre tid som hon tvingas uthärda krypmaken som hon äcklas så av. Hon är dock hardcore och kan svälja sånt om hon måste utan att röra en min på fel sätt.

-Hon gjorde ett misstag som jag ser det, hon tappade omdömet där morgonen efter och klämde olyckligt fram "jag hoppas att hon är död" till kollegan när hon inte ens säkert kan sägas ha haft möjlighet att veta om att LW var saknad. Oavsett så bör uttalandet vara ett misstag och jag tror att den för alla oundvikliga påverkan av sömnbrist fick henne en aning ur fattningen där.

-Fyll gärna på med fördelar som hon vunnit, det finns massor. Ett till exempel kan ju vara hur jönsen SD cyklar runt om nätterna och sätter upp lappar, smsar, lyser in hos folk och annat. För HD är det nog win-win där: Hon skickar SD för att trakassera de hon stört sig på och slipper samtidigt ha honom i huset. Han får at all negativ uppmärksamhet som det givetvis leder till. Alltid extra sött för dessa människotyper med känslan av att ha fått någon att göra som man vill dessutom, en belöning i sig.
Citera
2020-05-28, 14:00
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S och H hade en spekulation inför barnen om att någon försökte sätta dit honom när en okänd nyckel hittades i hemmet. H spred detta vidare till en väninna. Planteringsinfo, tänker jag...

S har hotat att döda L tidigare (nov/dec -16). L ringde polisen om trakasseri och då raderade han också en massa data i mobilen väldigt lägligt. Efter konstiga budskap om liv och död med loggar och en bild på en död fågel tog L tillbaka sin anmälan.

Att S dödshotade L låter helt stört. Det måste ha varit grymt svårt för L att hantera. Särskilt som hon tydligen var kär i honom. Ett par månader efter dödshot och trakasseri (-16) lät hon sig luras att de två skulle resa till Kilimanjaro tillsammans. S ord var lag och hon skulle blint lyda radiotystnad.

Våren -17 upptäcker H relationen, S väljer sin fru, bryter med L officiellt men fortsätter smyga och har sex med henne. Fy, fn vad ego.

När det gäller det du kallar drev, anser jag att S egna handlingar ligger till grund för misstanken om att han är skyldig till mordet och åklagaren anser att det är bevisat.

S säger att bara han vet om han är skyldig. Andra får gissa. Hur friskt uttalande är det? I mina öron talar det för att han är ensam GM och övriga (Jelly, H och SOA) är duktiga idioter.
Citat:
Fan vad jag stör mig på att den här narcissistiske slaktaren befinner sig på fri fot. Om du läser här SD: vi vet nog vad du har gjort. Var en man och ta ditt straff.
Det finns inte ett uns man i den kroppen. Han är ju knappt mänsklig ens. Finns en hel del likheter mellan honom och Wilmas mördare. ”Det finns bara ett ord för såna som du.. och det är ondska. Ondska i sin renaste form”.
Citera
2020-05-28, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Men ett mycket kontrollerat ursinne med noggrann planering både före och efter.

Japp. Är helt övertygad om att tokerierna den 11:e var MGM:s första försök, alt. ett sorts rek/genrep.

SD, som ju läser tråden, vad säger du? Dessa tre Mållgan du drog in. Vad var poängen med dem?
Citera
2020-05-28, 14:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men Gloriouslife är ju inne på samma linje som TR här.
TR har funderat över motivet om (det är SD som är GM) men inte hittat
hållbart motiv.

Precis. Eftersom LW stalkat SD i minst ett år
och "tvingat" honom att fortsätta relationen
med henne så tycker jag att SD borde ha varit
glad om hon verkligen var på väg bort från
honom.

I så fall kanske han och HD hade haft en chans
att återförenas?
Citera
2020-05-28, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja verkligen talande.
Skicka meddelande till LW om sin oro, sen ta cykeln till arbetet på semesterdagen - dagen efter mordet.
Häpnadsväckande grandiost.

N*oa kontaktade SD 06:59 (om jag minns rätt. Då är SD på jobbet, precis inkommen.
Men det är mer anmärkningsvärt att han inte säger ett skit till varken HÅ, som han just cyklat förbi och som kontaktar honom och inte heller till JG, trots att han har kontakt med honom också.

Ett mycket märkligt beteende. Kyligt, med tanke på att han vet att sonen fyller år och att han vet alldeles säkert att hon aldrig skulle bara försvinna på det sättet.

SD har dessutom skickat meddelanden till henne på natten och enligt hans nästkommande meddelanden menar han på att hon bara försvunnit ur chatten, och att han misstänker att hon somnat ifrån. Att han sedan under dagen inte får några svar från henne borde ju ringa all världens klockor!!

Varför säger han inte det till N*oa? Till HÅ? Till UW? Varför kontaktar han inte polisen direkt och visar att han inte fick något svar? Varför får JG veta först vid 14- tiden, trots att de haft kontakt under dagen??

Nä, så beter sig inte en orolig, en oskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag förutsätter också att SD visste om H*anna var ledig eller inte den 15:e. Nu hävdar väl SD att frågan handlade om mysten, som J*ani frågade SD om strax innan.

Jag misstänker också att det kan ha handlat om annat.

Nu hade inte N*a ringt SD ännu när SD och HÅ träffades på morgonen på cyklarna.
Men hon kontaktade honom på messenger strax efter vid 7:00:20 och förklarade varför hennes hälsning blev så ansträngd och hon såg skärrad ut (ont i armen).

Istället för att meddela H*elena Å*ström om att han just hört från N*oa, så pratar han med HÅ om hur solen bländat honom och att de kan kramas nästa gång de ses istället.

Tre minuter senare, 07:03 kontaktar han L*ena via Telegram med "Helluuuu. N*oa ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu.

Efter dessa meddelanden forsätter han sin konversation mned HÅ som inget har hänt!

Varför säger han inget till HÅ när hon kontaktar honom? Han säger ju nu att han blir orolig. Hon är ju L*enas vän och dessutom reviewer. Hon är den som han verkligen skulle kunna få hjälp av på många plan!
Citera
2020-05-28, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det finns inte ett uns man i den kroppen. Han är ju knappt mänsklig ens. Finns en hel del likheter mellan honom och Wilmas mördare. ”Det finns bara ett ord för såna som du.. och det är ondska. Ondska i sin renaste form”.

Ja. Det finns definitivt likheter. Narcissistisk personlighetsstörning på båda. Dessutom riskerar båda fallen att bli Mats Alm.
Citera
2020-05-28, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför säger han inte det till N*oa? Till HÅ? Till UW? Varför kontaktar han inte polisen direkt och visar att han inte fick något svar? Varför får JG veta först vid 14- tiden, trots att de haft kontakt under dagen??

Nä, så beter sig inte en orolig, en oskyldig.

En klok GM som inte lider av någon personlighetsstörning skulle naturligtvis inte bete sig så här.
Citera
2020-05-28, 14:17
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Vore intressant att lyfta på locket och ta del av vad som pågår i han psyke, vad händer nu med hans självbild? Han kan ju inte längre dra omkring i kvarteret som nattens vita riddare, det som drivit honom till att vara så extremt hjälpsam och godhjärtad kan ju vara hans inre kval över sina sadistiska och cyniska böjelser.
Det var en intressant tanke!

Jag har tänkt att det varit ett sätt att komma nära folk och hitta lättmanipulerade offer.
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Jo, jag skulle märka det ganska snabbt... Kombinationen mobbning i form av elaka skämt och en överdriven hjälpsamhet och godhetssignalerande får mig att ana oråd.
Bara rösten hade ju fått en att inte palla.
Citera
2020-05-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Men ett mycket kontrollerat ursinne med noggrann planering både före och efter. Enda stunden när aggressionerna släpptes fram till 100% var de där minuterna bakom planket. Personligen har jag kommit till åsikten att SD inte är helt rätt i den profilen utan en ännu mer kontrollerad manipulatör med en mycket bättre förmåga att för andra förställa sig sitter ett snäpp över den mer karikatyrlike SD och har garderat sig väl med sin lille lydmake som risktagaren.
Hon har lyckats med allt i det äktenskapet, om man vänder lite på det vi vet:

-Hon har fått sin familj att vara deras familj. SDs familj vill hon inte ha att göra med mer än absolut nödvändigt.

-Hon är den som barnen älskar och respekterar. SD håller strösselförhör och slår sönder handen mot väggar. Han kanske tror att dessa typ av handlingar är hans egna beslut men resultaten ljuger sällan.

-Hon blir den som alla sympatiserar med efter affären SD-LW. En affär som jag tror varit regisserad för att leka med LWs sinnestillstånd som man önskar. Det är i alla fall vad hon sagt till SD men hon slipper ju samtidigt att ha sexuellt umgänge med honom vilket alla kan förstå fördelarna med. Depressionen kan nog vara fejkad, antingen med hjälp av SD eller även för honom för att förklara varför hon inte kan känna attraktion nog för sex. Klassiskt: För mäktig dominans över annan leder till förakt. Förakt dödar all attraktion med tiden. Skicka SD till LW och sen kan hon ligga med män hon inte äcklas av.

-Hon är ute och roar sig på olika sätt med andra män medans SD ruttnar bort i häktet med en livstidsdom hängandes över huvudet. Hon garderar sig säkert skickligt och slugt med att sitta och skriva lite i tråden så hon har något att peka på om SD frikänns. Men det blir mycket mer slentrianmässigt, alla vet ju att sannolikheten att frikännas vid åtal statistiskt är låg.

-Efter frikännandet fortsätter hon med geocaching tillsammans med män hon attraheras av medans SD får gå runt och oroa sig för mycket: Överklagan, stämplad som mördare, olika okända/kända folk som kan vilja ge sig på honom. Dessa vet vem han är, han vet inte vilka de är. Otroligt svår situation för en narcissist med nojja etc. Ingen känner att de har anledning att förebrå HD mer än möjligtvis för att hon inte sagt hela sanningen. Men det är ju hennes make och fadern till hennes barn så man förstår ändå.

-Lustigast av allt är ju att även om SD inser allt detta så finns antagligen inga bevis att peka på från livstidscellen. "Det var hon som gjorde det" men vad ska han peka på? Bara indicieberget mot honom själv finns kvar och de konkreta bevisen som vapen, blodiga kläder och annat som teoretiskt skulle kunna leda direkt till henne är med största sannolikhet förintat eller så pass rengjort att inget kan fälla henne.

-Planen innefattar skilsmässa som måste spelas med i för att hålla skenet uppe. Mindre tid som hon tvingas uthärda krypmaken som hon äcklas så av. Hon är dock hardcore och kan svälja sånt om hon måste utan att röra en min på fel sätt.

-Hon gjorde ett misstag som jag ser det, hon tappade omdömet där morgonen efter och klämde olyckligt fram "jag hoppas att hon är död" till kollegan när hon inte ens säkert kan sägas ha haft möjlighet att veta om att LW var saknad. Oavsett så bör uttalandet vara ett misstag och jag tror att den för alla oundvikliga påverkan av sömnbrist fick henne en aning ur fattningen där.

-Fyll gärna på med fördelar som hon vunnit, det finns massor. Ett till exempel kan ju vara hur jönsen SD cyklar runt om nätterna och sätter upp lappar, smsar, lyser in hos folk och annat. För HD är det nog win-win där: Hon skickar SD för att trakassera de hon stört sig på och slipper samtidigt ha honom i huset. Han får at all negativ uppmärksamhet som det givetvis leder till. Alltid extra sött för dessa människotyper med känslan av att ha fått någon att göra som man vill dessutom, en belöning i sig.

- Hon fick pengarna och han behöll det till skorstenen belånade huset

- Hon har en fordran på X antal pengar på SD

- Hon har en mindre billig BR, SD sitter i ett (för) stort hus som HD ev kan återvända till Om hon vill. Men just nu praktiskt för barnen. Mycket win för HD.

Skarpsinnet äger HD snarare än SD, liksom beslutsamhet och kylan.
Citera
2020-05-28, 14:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men Gloriouslife är ju inne på samma linje som TR här.
TR har funderat över motivet om (det är SD som är GM) men inte hittat
hållbart motiv.

Det kanske beror på att ÅK är fär feg? Hon
driver att LW var ett offer i en destruktiv
relation och att det var därför hon mördades
när hon försökte lämna. Men det finns inga
som helst tecken på att hon försökte lämna.

Jag tror att SD också var ett offer i en
destruktiv relation och till sist fick han nog och
såg ingen annan utväg än att mörda henne.
Efter att hon stalkat honom i minst ett år.
(Om han är GM). Men för att driva den linjen
måste ÅK lyfta fram LWs mindre bra sidor och
det kanske hon inte vågar? Då kanske hon
blir anklagad för att svartmåla BO. Och det får
man ju inte göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in