2020-05-25, 08:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk99
Idag (23:e) står det 0,85% på mitt konto, som jag haft sen de öppnade.

Ja, samma här, så har tagit ut allt nu...
Citera
2020-05-25, 22:52
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imagoo
Tack. Det får bli Avida, de har jag haft tidigare. Lite olåst kapital behövs för oförutsedda utgifter.

Vet du om avida betalar ut räntan månadsvis eller vid årskiftet?
Citera
2020-05-25, 22:55
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Vet du om avida betalar ut räntan månadsvis eller vid årskiftet?

Årsskiftet.
Citera
2020-05-27, 11:10
Medlem
Enydrions avatar
Får nog revidera min åsikt om marginalen lite grann, när man ska överföra pengar dit, så är det inte via bankgiro, utan man gör en kontoöverföring, och den går väldigt snabbt, gjorde den igår kväll, och pengarna fanns hos marginalen nu på förmiddagen.

Överförde till mitt sparkonto sedan tidigare, öppnade ett fasträntekonto igår och det fanns tillgängligt som likvidkonto idag, när man överfört pengar till likvidkontot så omvandlas det till ett fasträntekonto inom 48 timmar.

Detta är de ju lite unika på, onödigt krångligt tycker jag...
Citera
2020-05-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Får nog revidera min åsikt om marginalen lite grann, när man ska överföra pengar dit, så är det inte via bankgiro, utan man gör en kontoöverföring, och den går väldigt snabbt, gjorde den igår kväll, och pengarna fanns hos marginalen nu på förmiddagen.

Överförde till mitt sparkonto sedan tidigare, öppnade ett fasträntekonto igår och det fanns tillgängligt som likvidkonto idag, när man överfört pengar till likvidkontot så omvandlas det till ett fasträntekonto inom 48 timmar.

Detta är de ju lite unika på, onödigt krångligt tycker jag...

Instämmer!
Citera
2020-05-28, 13:37
Medlem
Öppnade även jag ett konto hos Avida idag. Att Instabank sänkte till 0.85% sänkte dem fullständigt hos mig i samband med att de skickade många förvirrande mejl i samband med deklarationstiderna. Jag tycker det är bra att många av oss reagerar på sänkningar/höjningar hos bankerna. Även om vi så klart är en minoritet är det bra att det belönas att ligga på konkurrenskraftiga procent.

Rebilla får ha en liten del av slantarna även om de bara har 0,90% (har gärna sparandet på fler platser). Jag var inne på hemsidan idag och såg att de precis verkar ha öppnat fasträntekonto där nu. Då låses pengarna i 1 år till 1,15% och man kan låsa upp till 12 olika sessioner/konton samtidigt. Det verkar smidigt men jag hade gärna sett ytterligare något högre procent för att ha dem låsta så pass länge.
Citera
2020-05-28, 14:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierrotz
Öppnade även jag ett konto hos Avida idag. Att Instabank sänkte till 0.85% sänkte dem fullständigt hos mig i samband med att de skickade många förvirrande mejl i samband med deklarationstiderna. Jag tycker det är bra att många av oss reagerar på sänkningar/höjningar hos bankerna. Även om vi så klart är en minoritet är det bra att det belönas att ligga på konkurrenskraftiga procent.

Rebilla får ha en liten del av slantarna även om de bara har 0,90% (har gärna sparandet på fler platser). Jag var inne på hemsidan idag och såg att de precis verkar ha öppnat fasträntekonto där nu. Då låses pengarna i 1 år till 1,15% och man kan låsa upp till 12 olika sessioner/konton samtidigt. Det verkar smidigt men jag hade gärna sett ytterligare något högre procent för att ha dem låsta så pass länge.
Qliro ger 1,40% vid ett års bindning. Man kan ha flera samtidigt.
Citera
2020-05-28, 15:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Qliro ger 1,40% vid ett års bindning. Man kan ha flera samtidigt.

Jag har lite där som går ut om nån vecka eller två, hoppas de inte sänker innan dess...
Citera
2020-05-28, 17:29
Medlem
Citat:

Menar du verkligen Rebilla? Kan nämligen inte hitta något om detta.
Citera
2020-05-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Menar du verkligen Rebilla? Kan nämligen inte hitta något om detta.

Yes, när jag går in på mitt sparkonto har de gjort om hela menyn och där kan jag välja fasträntekonto. Om det inte syns för andra ännu kan jag tänka mig att de rullar ut det i omgångar för olika konton i taget då detta var första gången jag såg det också.
Citera
2020-05-28, 21:24
Medlem
Citat:
Yes, när jag går in på mitt sparkonto har de gjort om hela menyn och där kan jag välja fasträntekonto. Om det inte syns för andra ännu kan jag tänka mig att de rullar ut det i omgångar för olika konton i taget då detta var första gången jag såg det också.

Då hänger jag med. Tack för update!
Citera
2020-05-29, 12:39
Medlem
tjallepetters avatar
Nu sänker även Avida räntan till 0,85 % från och med 12 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in