2020-05-28, 13:23
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Antalet inlagda i åldersgruppen 50-59 år, närmar sig stapeln i antalet inlagda 60-69 år.
Detta tycker jag är anmärkningsvärt och undrar vad det beror på?
Min teori är att det är många föräldrar 50-59 år som har barn i skolan. I Stockholm skaffar man barn sent, och många har fortfarande barn i skolan som tvingar barnen dit.
Ja det skiljer hela 2 år så första barnet i Stockholm kommer vid 34 instället för 32 i resten av landet (för pappor). Tror det motverkas mer än väl av att Stockholm hör till de områden med lägst fruktsamhet i landet.
Citera
2020-05-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det gäller för det svenska folket att inte ta de här människorna på allvar. Eftersom det saknas kunskap hos de. Den magiska specialkunskapen som AT har är killgissning. Han har killgissat sen januari i alla möjliga olika kategorier.
Folk måste ta viruset istället på allvar, måste ta faran på allvar och inte luras av alla killgissningar om toppen är här 8de/april eller 23de april eller vad det nu det var.
Det är bara killgissningar som kommer att revideras med jämna mellan rum. Det finns ingen som ens ber om ursäkt för revideringen.
Folk måste börja tänka på sig själva och hur de kan skydda sig och sina anhöriga, speciellt de äldre.
De som har ansvaret att värna om folkhälsan har tydligen fått andra arbetsuppgifter. De tänker på den svenska ekonomin och resurs brister istället.
Om ingen tänker hjälpa folket då måste folket börja hjälpa sig själv genom att skydda sig så mycket man kan.

Tack för sunt och vettigt inlägg.

Det verkar bli mindre och mindre blind optimism i denna tråd, och diskussionen kommer närmare och närmare verkligheten. Jag tror att större delen av befolkningen fattar precis var vi har landat och vad som har hänt under våren.

Regeringen och FHM pissar uppenbarligen på oss, och var och en får själv avgöra hur det egna livet och den egna analysen ska se ut.

Jag resonerar precis som du, och jag märker att fler och fler gör likadant.
Citera
2020-05-28, 13:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Forskarna är oeniga, men klart är att man i andra länder sett att barn blir sjuka. De smittar väl också varandra eller hur blir de sjuka annars? Det finns en anledning till att många länder skjuter upp skolstart och erbjuder distansundervisning. Men Sverige klarar väl inte att hantera det?? Oavsett hur många som dör.

Ja det är olika bud:

https://www.svd.se/tung-belgisk-virolog-vi-borde-inte-stangt-skolorna
Citera
2020-05-28, 13:25
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu kom Steffe ut från sin Untergang-bunker och tog politiskt självmord.

Hör på detta:

Han är frustrerad över att inte fler testas

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7482935

Vill han att vi ska tycka synd om honom? Han får väl för fan göra något åt saken då! Hur inkompetent jävla ledare har vi egentligen? Vem styr skeppet Sverige?

Denna pajas har svenska folket förtroende för. Man häpnar.

Politikerna vill inte ta i problemet med skyddshandskar och tång.

”Vi lyssnar på experterna. Vi litar på expertmyndigheterna” är mantrat så länge som inga journalister börja ifrågasätta detta på riktigt.

”Ansvaret” kommer bli som en het potatis som de kastar gris i ring med om inte dödstalen sjunker ordentligt snart.
Citera
2020-05-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu kom Steffe ut från sin Untergang-bunker och tog politiskt självmord.

Hör på detta:

Han är frustrerad över att inte fler testas

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7482935

Vill han att vi ska tycka synd om honom? Han får väl för fan göra något åt saken då! Hur inkompetent jävla ledare har vi egentligen? Vem styr skeppet Sverige?

Denna pajas har svenska folket förtroende för. Man häpnar.

Jag kan ju inte svara för hela svenska folket men jag kan ju tala om varför mitt förtroende för Löfven ökat under krisen.

Jag hatar honom och allt som kommer ur hans käft är idiotiskt. Varje dag som går utan att han visar sin potatisnäsa i TV så misstror jag honom lite mindre.

Av samma anledning har mitt förtroende för de flesta partiledarna "ökat" då jag slipper höra dem på daglig basis förklara varför alla andra partier är så dåliga istället för vad som är bra med deras egna.

Enda jag tappat förtroende för är Ulf Kristersson som är ute och bölar över för lite testning fast det är hans jävla parti (tillsammans med S) som varit med och nedmonterat all vård och sett till att det inte finns några resurser att testa.

Lena Hallengren har mitt förtroende sjunkit med en miljon procent. Visste inte vem hon var tidigare men nu är hon ute varje dag och svarar på ja och nej-frågor med 10 minuter långa haranger utan att svara på frågan. Dvs så som Löfven brukar hålla på.
Citera
2020-05-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Eftersom de absolut flesta antingen blir lindrigt sjuka eller inte alls av C19 så är det viktigaste att skydda de som är i riskgrupperna inte de friska.
Sen överdriver du när du skriver att alla är ute i Stockholm. Generellt så är det lite folk på stan jämfört med samma tid förra året.
Det här viruset kan skicka vilken frisk människa som helst till intensivvård avdelningen. Lyssna inte på all propaganda om att de flesta blir bara lindrig sjuka av det.
Det stämmer inte. De som blir sjuka och tillfrisknar kan förlora sin lugn kapacitet en hel del. En av mina anhöriga har förlorat 20% av sin lugn kapacitet efter tillfrisknandet. Det här är ingen vanlig influensa som Giesecke har propagerat om. Så är det inte.
Många friska får stroke av sjukdomen och organsvikt. Den drabbar inte hårt bara på de gamla utan unga och friska kan li allvarlig sjuka av det.
Citera
2020-05-28, 13:29
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja UK och US är de enda länderna i väst jag tror kan gå lika katastrofalt som sverige även över tid...
Jag kom precis hem ifrån en provianterings-trip och kan direkt säga att et bara är en tidsfråga innan det brakar loss i UK igen. Folk beter sig som om allt vore som vanligt. Helt respektlöst.

Så min gissning är att UKs siffror börjar öka igen om 2-3 veckor när det börjar få genomslag. Tyvärr.
Citera
2020-05-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det här viruset kan skicka vilken frisk människa som helst till intensivvård avdelningen. Lyssna inte på all propaganda om att de flesta blir bara lindrig sjuka av det.
Det stämmer inte. De som blir sjuka och tillfrisknar kan förlora sin lugn kapacitet en hel del. En av mina anhöriga har förlorat 20% av sin lugn kapacitet efter tillfrisknandet. Det här är ingen vanlig influensa som Giesecke har propagerat om. Så är det inte.
Många friska får stroke av sjukdomen och organsvikt. Den drabbar inte hårt bara på de gamla utan unga och friska kan li allvarlig sjuka av det.
Det är ingen propaganda att de flesta bara blir lindrigt sjuka eller knappt märker av Covid19 det är fskta. Men precis som med alla sjukdomar så kan det i vissa fall bli riktigt allvarligt!
Citera
2020-05-28, 13:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Fast då spekulerar du ju ändå på ett sätt, om vad som kommer att hända, då du talar om ett framtida scenario om 20 år.. Med en väldigt märklig premiss också, "om det inte blir värre än så här". Alla prognoser säger ju t.ex. att vi kommer få en ekonomisk depression som man inte sett i mannaminne. Lite konstigt att bara vifta bort det och tro att det inte blir något mer av det... Men ok... Vi har också redan massarbetslöshet i Sverige och högst dödstal i Norden.

Du får spekulera som du vill men ditt syfte är ganska genomskinligt, det blir lite pinsamt, bara så du vet. I all välmening.

Vilket syfte menar du då? Att ekonomin kommer bli så mycket värre än så här i Sverige tror jag när jag ser det. Som i alla andra lågkonjukturer är det unga, outbildade, invandrare och de utan fasta anställningar som drabbas hårdast. Är man utbildad och har fast tjänst kommer man nog överleva med råge även denna gång.
Citera
2020-05-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ni och era säkra källor!

Haha ja här flödar expertisen.

Klustersmitta är ett ord som fått stark genomslagskraft i tråden. "Det har poppat upp nya kluster" tycker jag var roligt hahaha. Ja det är säkert inte mer komplext än så utan det poppar upp lite nya kluster här och var.
Citera
2020-05-28, 13:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Möjligen att världens ledare skapade en depression helt i onödan som skapade mer problem för fler än coronan. Och att du fick lära dig att multisjuka åldringar är de mest värdefulla människorna, iaf år 2020 (nästa år är det som vanligt dvs man skiter fullständigt i dem).

Jag kommer nog mer komma ihåg bilderna när folk beter sig som hyenor vid dasspapperhyllan.
Citera
2020-05-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
När kommer den nya antikroppssrudien? Jag har för mig att Tengele sade att det skulle ta bara någon vecka.

Undrar även hur de kommer att se till att smittotalen blir högre än förra gången. De kanske köper in blod från Bergamo? Men även det skulle ju visa alldeles för låg procent jämfört med Tengele och Palpatines (Giesecke) uppblåsta siffror på 50%. Så kanske tvingas de helt enkelt testa inneliggande patienter på landets Coronaavdelningar för att hamna någorlunda rätt. Det ska bli spännande att se.

Haha, det var roligt skrivet, det fetade. Det är väl lite väl desperat, även för dem? Fast ja, kanske. Helt klart är att man vill ha en väldigt tydlig redovisning av hur de har gjort sitt urval. De bör även redovisa sin rapport skriftligt, så att folk kan granska. Den förra rapporten var väl visst väldigt svår att begära ut, för den som försökte här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in