Citat:
Ursprungligen postat av
Arcanii
Ja det var vad jag ville komma fram till.
Wilmas mamma har misslyckats i uppfostran och inte gett Wilma en trygg och säker anknytning, ett säkert hem eller en tillräcklig utveckling, som ledde henne till att söka kärlek utanför familjen. Typiskt för våldsrelationer likt denna.
Hon skulle även låtit Wilma komma och bo hos henne när Tishko var en uppenbar psykopat.
Men emot slutet har hon inte gjort något fel - och vad hon säger är i min uppfattning korrekt. Men hon borde ha tvingat W betydligt tidigare, då hon faktiskt var omyndig, inte behandlat henne som en vuxen dotter från 15 års ålder.
Nä, nu får vissa av er sluta att ösa skit på W:s mamma! Och komma med en massa gammalt psykologiskt skitsnack!
Det kan vara mycket, mycket svårt att hålla en viljestark, hormonstinn tonårstjej hemma, och/eller från dåliga element/kompisar.
Att mammans sambo kanske (för jag vet faktiskt inte riktigt varifrån denna uppgift kommer) inte ville ha W boendes där KAN ju bero på olika saker, ex på W:s eget uppförande. Det finns ju minst 2 yngre (halv)syskon där, som man kanske inte vill ska växa upp i bråk och stök, och menar du att mamman ska välja vilka av sina barn hon ska bo med??
W hade kunnat flytta till sin pappa, men det VILLE hon inte, så helt bostadslös var hon INTE. jag tycker även att en av kuratorernas svar på W:s önskan om att soc ska fixa en bostad åt henne (att W HAR 2 vårdnadshavare hon kan bo hos), pekar mot att W själv faktiskt var åtminstone lite vild och ohanterlig. Det eventuella övergrepp som hennes pappa skulle ha begått ger mig en känsla mer av att han försökt att sätta ner foten, men det är inte alltid så lätt när hormonstinna, storhetsvansinniga tonåringar ringer BO:s och soc "hjälplinjer" och diktar upp snyfthistorier. Som Judge Judy säger: Så fort en tonåring öppnar munnen, så ljuger dem!
Jag fick intrycket av att mamman är rätt bossig, faktiskt själv rätt kontrollerande. Jag hade aldrig "trängt" mig in i någons bostad, kollat runt, öppnat garderober etc etc. Jag hade bett polisen att göra detta, det gränsar ju till hemfridsbrott i mitt tycke. Men väldig tur att hon ändå gjorde det.
Jag tror att hon har försökt att "vänta ut" W, att W skulle tröttna själv. Det brukar väl även vara så att ju mer man försöker hålla de älskandes itu, ju starkare blir deras band till varandra, Romeo och Julia.....
Varför kör du inte lite psykologisk rappakalja som analys till T:s uppfostran??? Han verkar ju definitivt vara den riktigt sjuke.....