2020-05-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tider kan ju vara lite si så där men ge en ungefärlig tidpunkt eller hur. Exakt tid får ni acceptera
?

Det är en enorm skillnad för att Tishko var i Lysekil och på motovägen vid vissa tidpunkter, det är därför till stor skada att sprida rykten om att Wilma skulle ha hörts mellan 21-22, då Tishko inte var hemma.

Läs fup, läs tråd, sätt er in i fallet - SEN kommentera.
Citera
2020-05-28, 10:44
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
De antar väl även att det är i vardagsrummet som hon har avlidit pga allt blod man funnit (och muskelvävnad på möbler)

Jag tror att hon dog i vardagsrummet och han lade henne på sängen när han inte visste vad han skulle göra. Tar sin lilla promenix. Kommer tillbaka och släpar kroppen in i duschen och påbörja styckningen. Och efter huvudet är av så är resten av kroppen så liten att han nöjer sig. Alternativt klarar han inte av att stycka resten.

En liten promenad för att rensa huvudet. Kanske för att ta livet av sig själv på E6an men vågar inte. Kommer på att utan huvud så finns chansen att han kan komma undan detta. Det är nog därför han behåller huvudet, han tänker dumpa det på en plats där det aldrig hittas för att försvåra fastställandet av dödsorsak. Dock så väntar han för länge och jag tror, precis som flera andra, att kroppen finns närmre än vi tror. Man har bara inte hittat den av ren otur
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Flera andra grannar vittnar om att det ska ha skett runt kl 17-19 (minns inte exakt). Lade märke till det i FUP då denna grannen ska vara bombsäker och hävdar att det ska ha hänt medan han tittade på Navy CIS på TV.

Har skrivit i ett inlägg för några dagar sedan att jag trodde han la henne på sängen med kuddarna under huvudet när han insett vad han gjort och att hon då fortfarande levde.

Tycker det passar in ännu bättre då att han kom hem och hon skrek igen och då skar han halsen av henne för att få tyst på eländet och han såg ingen annan väg när han insåg hur jävla illa han misshandlat henne.

Minns det nu när du säger det. Han hängde upp tiden på programmet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså läs tråden, läs FUP och sluta diskutera vemsas konspirationer. Det hände runt 18, en granne har sagt runt 21-22 men det är inte trovärdigt.

Det skedde bara ETT bråk. Ditt händelseförlopp kan förvirra läsare, ta bort det för ni sprider falska trådsanningar.

Förstår inte du att folk talar om det som står i FUP? FUP är inte " trådsanningar"! Att du har "din sanning" är annars naturligtvis ok!
Citera
2020-05-28, 10:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
De kanske syftar på att påsarna låg överst i behållaren...
Så kan det vara, fast fastighetsskötaren berättade att han hade flyttat på påsarna. Det framkom inte när han hade lagt påsarna i ett annat kärl.
Citera
2020-05-28, 10:46
Medlem
Willow1s avatar
Jag har fast jag inte vill tänkt på fyrkantens märke i vardagsrummet.
Funderar på vad det här med att spara huvudet har för betydelse egentligen.
Känns nästan som fyrkanten är stupstocken.
Tror nämligen inte att det är mordvapnet.
Men ponera att det nu var där han avskilde huvudet från kroppen.

På pappans bilder genom brevinkastet ser man tydligt skyddspapper utlagt i hallen???

Känns väldigt udda
Citera
2020-05-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Har skrivit i ett inlägg för några dagar sedan att jag trodde han la henne på sängen med kuddarna under huvudet när han insett vad han gjort och att hon då fortfarande levde.

Tycker det passar in ännu bättre då att han kom hem och hon skrek igen och då skar han halsen av henne för att få tyst på eländet och han såg ingen annan väg när han insåg hur jävla illa han misshandlat henne.

Minns det nu när du säger det. Han hängde upp tiden på programmet.

Kunde man inte se i obduktionen av huvudet att halsens sår uppkom efter döden? Tänker att om man skär någon i halsen för att den ska dö så fortsätter man väl och kapar i det redan skurna såret? Eller är det bara jag som tänker som en normalt funtad människa och han kan då ha kapat högre upp än själva dödssåret?
Citera
Medlem
WinnieSeilas avatar
Två ting jag tänkt lite på:
Kollar fup igen, och ser frysen som är full, har dom kollat innehållet i frysen? Finner inget om detta.

I o med att likhunden inte markerade i duschen, var hon kanske inte avliden när styckningen börjades?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry

Jag tror att hon dog i vardagsrummet och han lade henne på sängen när han inte visste vad han skulle göra. Tar sin lilla promenix. Kommer tillbaka och släpar kroppen in i duschen och påbörja styckningen. Och efter huvudet är av så är resten av kroppen så liten att han nöjer sig. Alternativt klarar han inte av att stycka resten.

Precis detta tror jag också. När han säger att han inte är kapabel till att stycka någon så tror jag honom. Vem fan är det, i sitt normala tillstånd? Har sett under fängelseintervjuer av mördare att det är enormt påfrestande både fysiskt och psykiskt att stycka en människa. Han misstänks ju ha en allvarlig psykisk störning som kan ha försatt honom i chocktillstånd och agerat under psykos.
Citera
2020-05-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
En liten promenad för att rensa huvudet. Kanske för att ta livet av sig själv på E6an men vågar inte. Kommer på att utan huvud så finns chansen att han kan komma undan detta. Det är nog därför han behåller huvudet, han tänker dumpa det på en plats där det aldrig hittas för att försvåra fastställandet av dödsorsak. Dock så väntar han för länge och jag tror, precis som flera andra, att kroppen finns närmre än vi tror. Man har bara inte hittat den av ren otur

Håller med. Det låter som troligast scenario. Hoppas fan att han börjar snacka imorgon så de kan hitta kroppen så hon får en värdig begravning.
Citera
2020-05-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har fast jag inte vill tänkt på fyrkantens märke i vardagsrummet.
Funderar på vad det här med att spara huvudet har för betydelse egentligen.
Känns nästan som fyrkanten är stupstocken.
Tror nämligen inte att det är mordvapnet.
Men ponera att det nu var där han avskilde huvudet från kroppen.

På pappans bilder genom brevinkastet ser man tydligt skyddspapper utlagt i hallen???

Känns väldigt udda
De bilderna är inte pappans bilder utan polisen som tagit för att visa hur mycket man ser in i lägenheten.
Citera
2020-05-28, 10:49
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tänker mig att hon redan hade blött ut vid tillfället. Spåren från vardagsrummet vittnar om en enorm blodförlust.

Spåren i vardagsrummet vittnar inte alls om någon enorm blodförlust. Bluestar är ett väldigt känsligt medel som reagerar på väldigt små blodmängder. Att spåret ser ut som det gör beror på att Tishko moppat upp blodet, och då spridit ut blodblandat vatten över en större yta. Blodstänken på väggar och möbler vittnar om att han slagit henne medan hon blöder, men inte att det varit något särskilt långvarigt förlopp. Handavtrycket på fåtöljen är också det troligtvis avsatt med blodblandat vatten, det är därför det inte har torkats bort utan bara låtits torka in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in