2020-05-28, 09:01
Avslutad
Fan vad jag stör mig på att den här narcissistiske slaktaren befinner sig på fri fot. Om du läser här SD: vi vet nog vad du har gjort. Var en man och ta ditt straff.
Citera
2020-05-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Står det verkligen den 18 maj i FUP? LWs kropp påträffades väl inte förrän den 19:e? (Annars att det i FUP avses den 8 maj som hon senast iakttogs ha haft på sig den omnämna pekfinger-ringen).

Du har rätt, det står följande i FUP:

Beträffande Lenas träningskläder och ringar, se A 157, sid 215 (8 maj:
Ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits.)

Ursäkta att jag återgav och skrev fel.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-05-28 kl. 09:15.
Citera
2020-05-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S och H hade en spekulation inför barnen om att någon försökte sätta dit honom när en okänd nyckel hittades i hemmet. H spred detta vidare till en väninna. Planteringsinfo, tänker jag...

S har hotat att döda L tidigare (nov/dec -16). L ringde polisen om trakasseri och då raderade han också en massa data i mobilen väldigt lägligt. Efter konstiga budskap om liv och död med loggar och en bild på en död fågel tog L tillbaka sin anmälan.

Att S dödshotade L låter helt stört. Det måste ha varit grymt svårt för L att hantera. Särskilt som hon tydligen var kär i honom. Ett par månader efter dödshot och trakasseri (-16) lät hon sig luras att de två skulle resa till Kilimanjaro tillsammans. S ord var lag och hon skulle blint lyda radiotystnad.

Våren -17 upptäcker H relationen, S väljer sin fru, bryter med L officiellt men fortsätter smyga och har sex med henne. Fy, fn vad ego.

När det gäller det du kallar drev, anser jag att S egna handlingar ligger till grund för misstanken om att han är skyldig till mordet och åklagaren anser att det är bevisat.

S säger att bara han vet om han är skyldig. Andra får gissa. Hur friskt uttalande är det? I mina öron talar det för att han är ensam GM och övriga (Jelly, H och SOA) är duktiga idioter.

Många kloka tankar Du skriver ovan.

Det här med nyckeln som de "fann" hemma och berättade för barnen så de skulle tro att någon varit i deras hus och lagt ut en nyckel. Varför skrämma barnen med att någon kunnat smyga omkring i deras hem... varför inte bara berätta det för polisen utan att behöva skrämma upp barnen?
Ytterligare en psykisk misshandel som jag ser det (förutom strösselförhöret med dottern och knytnävsslaget i väggen där han vill skylla på dottern om de inte kan åka bort för att han inte kan hålla sin ilska i schack).

Tillägg... Hade det varit något inbrott i SD:s hus som var anmält? Eller var det någon som SD misstänkte som hade tillgång till hans hus? JG?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-05-28 kl. 09:07.
Citera
2020-05-28, 09:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S och H hade en spekulation inför barnen om att någon försökte sätta dit honom när en okänd nyckel hittades i hemmet. H spred detta vidare till en väninna. Planteringsinfo, tänker jag...
Det tänker jag också.
Att han hittar på en sådan lögn till sina barn visar att det är en nyckel han absolut inte borde ha.

Var är nyckeln nu?
Vart går nyckeln?

Troligen har han "glömt" vad han har gjort av nyckeln.
Citera
2020-05-28, 09:16
Avslutad
Det jobbigaste för mig med det här fallet är teknikerns analys av brottsplatsen och vittnet som beskriver dödsskriken. Riktigt tunga saker. Det här brottet måste få en lösning. Hoppas på hovrätten, men det ser inte ut som en promenadseger.

Vi har nu två mord på gång som riskerar att bli Mats Alm. Sverige behöver verkligen inte fler Mats Alm.
Citera
2020-05-28, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad var det för jobbmail han fick kvällen/natten innan? Någon som bad honom åka ut till en arbetsplats dagen efter? Vilket han valde att göra med en arbetskollega.

SD var inte den enda som struntade i att leta efter Lena. Inte ens hennes närmaste gjorde det. BeholderX som hon dejtade vid tillfället drog iväg på sin resa som ingenting hänt.
Varför skulle SD strunta i sitt jobb och reseförberedelser och leta efter Lena?
Varför ifrågasätter du alla som pånågot vis lägger fram belägg och funderingar över Steffes del i mordet på Lena?
Citera
2020-05-28, 09:21
Avslutad
Citat:
SD var inte den enda som struntade i att leta efter Lena. Inte ens hennes närmaste gjorde det. BeholderX som hon dejtade vid tillfället drog iväg på sin resa som ingenting hänt.

Sorgligt är det. BO verkar inte ha haft personer i sin omgivning som verkligen brydde sig om henne. Förutom barnen och exet. Trots alla relationer och geocachingen.
Citera
2020-05-28, 09:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Vad var det för jobbmail han fick kvällen/natten innan? Någon som bad honom åka ut till en arbetsplats dagen efter? Vilket han valde att göra med en arbetskollega.

Här finns en nästan fullständig redovisning av jobbmejlandet
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

det fanns ett par till som jag inte fått med. Ett som SD skickade 19.56 till AJ och AJ svarar på det på morgonen den 15 maj klockan 06.45. Så här skrev SD 15 maj 00.23
"Anders och jag pratar ihop oss i morrn"
Citera
2020-05-28, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SD och HD trodde ju att LW kunde ha försvunnit frivilligt för att skapa drama och se till så att de inte skulle komma iväg till USA. Han ringde inte men skrev till henne. Han visste ju att hon i normala fall svarade direkt så vad skulle det ha gjort för skillnad om han hade ringt?
Om det var en normalt fungerande person, vars hemlige flickvän försvunnit, skulle man nog ha ringt, skrivit, letat.
Jag hade ringt upprepade gånger, för att hoppet är det sista som dör.
Men nu var det så att Steffe inte brydde sig, han visste ju redan att Lena omöjligt skulle kunna svara, efterom hon inte levde längre. Och telefonen var undanröjd.

Alla uttalanden från Steffe, om att Lena måste blivit våldtagen och mördad. Ihjälsparkad osv. Är det verkligen det första scenariot som dyker upp i huvudet? Inte hos mig iallafall.

Det är äckligt av Steffe, fy fan, rent ut sagt.
Hoppas du vite riddare känner dig trygg på din stålhäst, letandes burkar.
Usch
Citera
2020-05-28, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det jobbigaste för mig med det här fallet är teknikerns analys av brottsplatsen och vittnet som beskriver dödsskriken. Riktigt tunga saker. Det här brottet måste få en lösning. Hoppas på hovrätten, men det ser inte ut som en promenadseger.

Vi har nu två mord på gång som riskerar att bli Mats Alm. Sverige behöver verkligen inte fler Mats Alm.
Nej, verkligen inte.
Svenska lagar är sisådär.
Ska det verkligen vara så att mord kan begås, uppenbar gärningsman finns, men kan inte dömas.
Indicierna som är så sjukt övertygande, inspelade samtal där Steffe skriker att han hatar Lena, han hotar och är fruktansvärt labil.
Likheterna mellan Mats Alm och Riddaren är skrämmande.. lyssna bara på de nasala rösterna
Citera
2020-05-28, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Likheterna mellan Mats Alm och Riddaren är skrämmande.. lyssna bara på de nasala rösterna

Efter att ha följt fallet på Rättegången på YT: Gud vad jag hatar hans röst! Han kan ju inte rå för det, men vilket seriöst handikapp.
Citera
2020-05-28, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Efter att ha följt fallet på Rättegången på YT: Gud vad jag hatar hans röst! Han kan ju inte rå för det, men vilket seriöst handikapp.
Jag kan bara hålla med.
Pipig, pressad och hes. Inte direkt manligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in