2020-05-28, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Var på gå tur der idag. fant mobil i deler som jeg tror kan være noe av interesse. Men klarer ikke å få levert inn noe sted..
hæ?
Citera
2020-05-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
"Trådsannhetene" kan dokumenteres. Det vil lekke mer og mer ut i media, og under rettssaken vil det komme frem. Selv har jeg blitt beskyldt for å faktisk være en av gjerningsmennene. Spekulasjonen gikk ut på at "usannhetene" og "ryktene" jeg omtalte var ment å legge press på TH, slik at han betalte løsepengene for livsbevis. Ja, tenk det. Han betalte jo. Etter at politiet endret hypotese, vel og merke. Det er litt artig på sitt vis, hadde det ikke vært for alvoret i denne saken. AE har blitt drept på brutalt vis. Brutal er forøvrig visstnok et ord hun selv benyttet om sin ektemann, i en fortrolig samtale. Hun har villet ut av dette ekteskapet flere ganger. Men TH truet henne med å ta fra henne alt. Og det stemte.
Å spekulere i hvordan TH har gjort det blir vanskelig, uten å ha flere av brikkene på plass.
Ved å skape et "større trusselbilde" har tanken vært å kunne kontrollere sine omgivelser. Politiet har gjennomskuet dette.

Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt når hun uansett ikke opplever noen glede eller får noe penger å rutte med ved å være gift med en mann som har vært rik i mange, mange år? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for å klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier å få hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for å si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svært god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun gå fra han etter 49 års ekteskap når barna er så voksne? Hun kunne vel gått fra han da minstemann var 18 år for da hadde hun antagelig kunne møtt barna så mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Jeg la merke til flere poster fra AEH på Facebook, og de lå ute i mange måneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde råd til å dra på helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde råd til ting. Det var helt tragisk å lese, og må ha vært rart for vennene hennes å høre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstår ikke hvordan man kan behandle en som har født ens 3 barn på denne måten. Å ikke unne andre 1 kr mer enn nødvendig. Det er ekstremt sykt og smålig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...
Citera
2020-05-28, 02:47
Medlem
Noen nye podcaster snart? Avsløringer på hva som venter? Hvor ble det av VG?
Citera
2020-05-28, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi har selvsagt gjort oss opp en mening knyttet til motiv, men det er noe som forblir i etterforskningen, sier Hrenovica.

– Betyr det at dere har et klart bilde av hva motivet kan være?

– Ja, det er korrekt.

Hva motivet skulle være, ønsker ikke politiet å gå inn på.

https://www.tv2.no/a/11447256/

Here are some of the most pressing motives for murder:
• Money. According to Times Magazine, most couples believe money is the most important factor in a good marriage.
• Sex
• Killing out of “mercy”
• Revenge
• Greed in general
• Self Defense
• Conflicting opinion
• Drugs/alcohol/smokes
Citera
2020-05-28, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Noen nye podcaster snart? Avsløringer på hva som venter? Hvor ble det av VG?

De gikk i kjeller’n etter lagmannsretten.
Citera
2020-05-28, 02:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Here are some of the most pressing motives for murder:
• Money. According to Times Magazine, most couples believe money is the most important factor in a good marriage.
• Sex
• Killing out of “mercy”
• Revenge
• Greed in general
• Self Defense
• Conflicting opinion
• Drugs/alcohol/smokes

Og poenget ditt var...?

At Politiet har gått etter TH bare fordi han var mannen hennes?

De har nok mer å gå på, enn statistikk.. Selv om det også er en ikke ubetydelig faktor i saken.
Senast redigerad av Niffy 2020-05-28 kl. 02:53.
Citera
2020-05-28, 03:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Jeg la merke til flere poster fra AEH på Facebook, og de lå ute i mange måneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde råd til å dra på helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde råd til ting. Det var helt tragisk å lese, og må ha vært rart for vennene hennes å høre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstår ikke hvordan man kan behandle en som har født ens 3 barn på denne måten. Å ikke unne andre 1 kr mer enn nødvendig. Det er ekstremt sykt og smålig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...

Bare dette sier jo sitt...

At en kone av denne mannen skal måtte si at hun ikke har råd til helgeturer, er jo helt hinsides..!
Citera
2020-05-28, 03:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
– Tunnelsyn er et stort problem i norsk drapsetterforskning
Ferskinger fra Politihøgskolen var langt bedre til å se mulige etterforskingsscenarier enn erfarne norske drapsetterforskere, viser ny forskning.

https://forskning.no/samfunnskunnskap-kriminalitet/tunnelsyn-er-et-stort-problem-i-norsk-drapsetterforskning/377673
Helt sant! Det er ikke før nå de seneste årene at vi har fått etterforskere med skikkelig utdanning. Før gikk metodene i arv - på godt og vondt. De gamle lærte opp de unge, så og si.
Det går selvsagt fremdeles noen gamle travere i gangene, men det tynnes i rekkene.
Det er ikke lett å bli kvitt gamle uvaner, og blir man gammel nok, så vil man kanskje ikke heller.
Citera
2020-05-28, 03:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt sant! Det er ikke før nå de seneste årene at vi har fått etterforskere med skikkelig utdanning. Før gikk metodene i arv - på godt og vondt. De gamle lærte opp de unge, så og si.
Det går selvsagt fremdeles noen gamle travere i gangene, men det tynnes i rekkene.
Det er ikke lett å bli kvitt gamle uvaner, og blir man gammel nok, så vil man kanskje ikke heller.

Så hva mener du, egentlig?

Er man farget av tunnelsyn og dermed sikter ektemannen av prinsipp (latterlig som begrunnelse for siktelsen, spør du meg), eller åpner man for alle muligheter, inkludert kidnapping? Og alle andre utenkelige scenariorer?

Husk også ordtaket om at det ikke finnes noe nytt under solen...

Alt har blitt gjort før. Også dette.
Citera
2020-05-28, 03:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så hva mener du, egentlig?

Er man farget av tunnelsyn og dermed sikter ektemannen av prinsipp (latterlig som begrunnelse for siktelsen, spør du meg), eller åpner man for alle muligheter, inkludert kidnapping? Og alle andre utenkelige scenariorer?

Husk også ordtaket om at det ikke finnes noe nytt under solen...

Alt har blitt gjort før. Også dette.
Nei, nå må du lese hva jeg svarer på før du henger deg på diskusjonen. Hjelpes!
Citera
2020-05-28, 03:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, nå må du lese hva jeg svarer på før du henger deg på diskusjonen. Hjelpes!

Det er mange forskjellige diskusjoner som foregår på samme tid her, så om du vil ta meg for å henge meg på noen av dem så må du samtidig vennligst informere meg om hvilken av dem som fornærmer deg mest, slik at jeg kan svare deg ordentlig.
Citera
2020-05-28, 04:02
Medlem
Citat:
Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt når hun uansett ikke opplever noen glede eller får noe penger å rutte med ved å være gift med en mann som har vært rik i mange, mange år? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for å klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier å få hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for å si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svært god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun gå fra han etter 49 års ekteskap når barna er så voksne? Hun kunne vel gått fra han da minstemann var 18 år for da hadde hun antagelig kunne møtt barna så mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Tull, det du beskriver om AEH sin Facebook er tull og tøys...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in