Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
"Trådsannhetene" kan dokumenteres. Det vil lekke mer og mer ut i media, og under rettssaken vil det komme frem. Selv har jeg blitt beskyldt for å faktisk være en av gjerningsmennene. Spekulasjonen gikk ut på at "usannhetene" og "ryktene" jeg omtalte var ment å legge press på TH, slik at han betalte løsepengene for livsbevis. Ja, tenk det. Han betalte jo. Etter at politiet endret hypotese, vel og merke. Det er litt artig på sitt vis, hadde det ikke vært for alvoret i denne saken. AE har blitt drept på brutalt vis. Brutal er forøvrig visstnok et ord hun selv benyttet om sin ektemann, i en fortrolig samtale. Hun har villet ut av dette ekteskapet flere ganger. Men TH truet henne med å ta fra henne alt. Og det stemte.
Å spekulere i hvordan TH har gjort det blir vanskelig, uten å ha flere av brikkene på plass.
Ved å skape et "større trusselbilde" har tanken vært å kunne kontrollere sine omgivelser. Politiet har gjennomskuet dette.
Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt når hun uansett ikke opplever noen glede eller får noe penger å rutte med ved å være gift med en mann som har vært rik i mange, mange år? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for å klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier å få hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for å si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svært god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun gå fra han etter 49 års ekteskap når barna er så voksne? Hun kunne vel gått fra han da minstemann var 18 år for da hadde hun antagelig kunne møtt barna så mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.
Jeg la merke til flere poster fra AEH på Facebook, og de lå ute i mange måneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde råd til å dra på helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde råd til ting. Det var helt tragisk å lese, og må ha vært rart for vennene hennes å høre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstår ikke hvordan man kan behandle en som har født ens 3 barn på denne måten. Å ikke unne andre 1 kr mer enn nødvendig. Det er ekstremt sykt og smålig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...