2020-05-28, 02:36
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Fler döda än Frankrike Spanien Tyskland idag. Inte per capita då.
Rätt imponerande med tanke på att de är 5-8 gånger så fler invånare på en mindre yta.
Vad var antalet nya döda som FHM släppte idag? Har letat i medierna men inte lyckats hitta den uppgiften, lustigt nog.

Folk har säkert skrivit det i tråden men jag orkar inte gå tillbaka och hitta rätt sida från runt 14:00.
Citera
2020-05-28, 02:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nä. Titta gärna på smittkurvorna över Italien och jämför med när deras lockdown satte in. Det verkar tvärtom som att det inte spelar någon jätteroll.

Inledningsvis ökar smittspridningen vid en lockdown.
Citera
2020-05-28, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Vad var antalet nya döda som FHM släppte idag? Har letat i medierna men inte lyckats hitta den uppgiften, lustigt nog.

Folk har säkert skrivit det i tråden men jag orkar inte gå tillbaka och hitta rätt sida från runt 14:00.

+95. +119 according to c19’s numbers.
Citera
2020-05-28, 03:12
Medlem
mentometers avatar
Ni som har koll på vad som faktiskt sker i Sverige. Jag menar NI som faktiskt kan läsa siffror och se verkligheten - läsa siffror och grafer, kan ni vara snälla att försöka få ihop några meningar och försöka förklara för de som inte begriper. Jag kan, men ingen idé att förklara för de som inget begriper... (typ nåt sånt, taget från Stenis).
Man kan fälla tårar för vad som sker i vårt Sverige (anser jag). Det finns så jävla många idioter som tror att det är nedåt på döden och smittan så jag tycker att det är dags för en uppdatering på vad som sker här i Sverige.
T ex... mörkas det genom att lägga dödstalen på staplarna bak i tiden så att kurvan ska gå ned? Att det finns mörkertal vilka som har haft viruset är väl ett faktum? Jag vet ett antal som haft det men inte varit i kontakt med sjukvård och därför inte i statistiken.
Citera
2020-05-28, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Ni som har koll på vad som faktiskt sker i Sverige. Jag menar NI som faktiskt kan läsa siffror och se verkligheten - läsa siffror och grafer, kan ni vara snälla att försöka få ihop några meningar och försöka förklara för de som inte begriper. Jag kan, men ingen idé att förklara för de som inget begriper... (typ nåt sånt, taget från Stenis).
Man kan fälla tårar för vad som sker i vårt Sverige (anser jag). Det finns så jävla många idioter som tror att det är nedåt på döden och smittan så jag tycker att det är dags för en uppdatering på vad som sker här i Sverige.
T ex... mörkas det genom att lägga dödstalen på staplarna bak i tiden så att kurvan ska gå ned? Att det finns mörkertal vilka som har haft viruset är väl ett faktum? Jag vet ett antal som haft det men inte varit i kontakt med sjukvård och därför inte i statistiken.

Vi kan börja med att det inte finns något land som har alla som haft covid 19 med i statistiken. För att komma med i statistiken måste man testas.
Citera
2020-05-28, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
+95. +119 according to c19’s numbers.
Det där är ointressant. Det intressanta är överdödligheten i landet, för tiden med corona.
Citera
2020-05-28, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster

Idag:
Sverige 95
Frankrike 66
Tyskland 35
Spanien 1
Hela norden samt Baltikum 6
Citera
2020-05-28, 03:46
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Sen kan vi fortsätta med att du uppenbarligen inte är så jäkla smart om du tror det påverkar kurvan om dödsbuden läggs bakåt i tiden (när de inträffade). Jag tänker att du kanske trots allt förstår att även kurvan justeras I efterhand. Men den går likt förbenat ner ändå. Dessutom rätt kraftigt ner. Men skulle det trilla in 95 döingar till imorgon (idag) så kommer det platta till kurvan men den kommer ändå fortsätta neråt på glidande medelvärde. Trillar det in typ 10 så går den ner lite mer... så fungerar det. Just nu verkar vi snitta på 25-30 om dagen. Alldeles för mycket men betydligt färre än 100 när det var som mest.
Citera
2020-05-28, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där är ointressant. Det intressanta är överdödligheten i landet, för tiden med corona.

Klart det är ointressant när man sedan två veckor tillbaks har flest döda i världen.
Hade vi haft få och grannländerna många hade det varit annat ljud i källan haahahahah
Citera
2020-05-28, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sen kan vi fortsätta med att du uppenbarligen inte är så jäkla smart om du tror det påverkar kurvan om dödsbuden läggs bakåt i tiden (när de inträffade). Jag tänker att du kanske trots allt förstår att även kurvan justeras I efterhand. Men den går likt förbenat ner ändå. Dessutom rätt kraftigt ner. Men skulle det trilla in 95 döingar till imorgon (idag) så kommer det platta till kurvan men den kommer ändå fortsätta neråt på glidande medelvärde. Trillar det in typ 10 så går den ner lite mer... så fungerar det. Just nu verkar vi snitta på 25-30 om dagen. Alldeles för mycket men betydligt färre än 100 när det var som mest.

Att det inte är 90 fattar jag också.
Men 25? Var får du det ifrån?
Citera
2020-05-28, 04:09
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Det verkar vidst som om Sverige har över 1000 döda vilka man menar kan vara obekräftade Covid-19 dödsfall. Det ger oss över 5200 döda i dagsläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Livsituation
Men snälla någon, sluta sprida massa skitsnack. SVERIGE HAR INTE HÖGSTA ANTAL DÖDSFALL I VÄRLDEN. Gå tillbaka till livets hårda skola.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jahapp, då skrivs detta i Norge :

Sverige har rapportert om 4220 koronadødsfall. Det virkelige tallet kan være på over 5200.

Sverige kan ha over 1000 flere koronatilknyttede dødsfall enn det de hittil har rapportert om. Det viser beregninger som er gjort på overdødelighet i nabolandet.

Det er altså 1007 uforklarte dødsfall, som mest sannsynlig kan knyttes til covid-19.

«Det er rimelig å tro at en stor del av overdødeligheten vi nå ser, er covid-relatert», skriver AnnaSara Carnahan, epidemiolog ved Folkhälsomyndigheten, i en e-post til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/verden/i/b5Awye/sverige-har-rapportert-om-4220-koronadoedsfall-det-virkelige-tallet-kan-vaere-paa-over-5200?
Citera
2020-05-28, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Klart det är ointressant när man sedan två veckor tillbaks har flest döda i världen.
Hade vi haft få och grannländerna många hade det varit annat ljud i källan haahahahah
Va? Du missade nog poängen i det jag skrev. . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in