2020-05-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åh, tack!
Så 8:e maj hade hon ringen på fingret. Och nu borta.

Så underligt....
Usch.

Ja det här med ringen känns lite underligt/obehagligt.

Har det framkommit någon mer info kring ringen, mer än att den saknas? Något om dess proveniens, hur länge LW haft den etc?
Och om den var en gåva från någon?
Citera
2020-05-27, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det här med ringen känns lite underligt/obehagligt.

Har det framkommit någon mer info kring ringen, mer än att den saknas? Något om dess proveniens, hur länge LW haft den etc?
Och om den var en gåva från någon?

Så mycket som Lena skrev om allt, pratade om allt med många personer. Men ingenstans verkar detta ha sagts till någon endaste.

Det får mig att tro att ringen har försvunnit i samband med mordet...
Citera
2020-05-27, 22:52
Medlem
Citat:
Så mycket som Lena skrev om allt, pratade om allt med många personer. Men ingenstans verkar detta ha sagts till någon endaste.

Delar din uppfattning. Om hon råkat tappa den så skulle hon nog ha skrivit om det. I vart fall nämnt nåt om det för sina barn.

Och togs den från henne vid/efter mordet så lämnade det kanske spår/märken på fingret. Som man ev hade kunnat se om kroppen hittats tidigare.
Citera
2020-05-27, 23:01
Medlem
Citat:
Det kanske var det här inlägget du tänkte på?

Jag vet inte om det är samma länkar som finns i trådstarten?
Eftersom minifil har så mycket virus avstår jag.
Hoppas på att @nonada återkommer så det funkar med jottacloud igen.

Ja det verkar vara samma filer, och det är nog som flera påpekat att länkarna inte fungerar längre. Vet inte hur man ska kunna ladda upp dem utan att gå via någon sajt som minfil eller motsvarande.
Citera
2020-05-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Intressant att gräva kring! Om nu SD berättat för LW om denna påstådda fundering så skulle det vara intressant att se om JG nämner det någonstans. Bevisar inget givetvis men om han nämnt det i förhör blir det lite troligare att det finns någon sanning där. Nu kan man ju knappast lite på JG heller och han skulle kunna ha motiv till både att tiga om det och att ljuga om det så blir ju svårt att dra slutsatser tyvärr....

Har jag inte dåligt minne så kan han ha fått frågan i förhör ...
Borde läsas noga igen (om minnet är rätt).
Citera
2020-05-28, 00:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bild från Lenas Instagram. När kroppen påträffas saknas ringen på vänster hands pekfinger.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumbilder.com%2Fi%2Fr5 hA

Skribenten @letsdoit skriver i inlägg #105620 som du länkat ikväll, om Lenas tidslinje:

Beträffande Lenas träningskläder och ringar, se A157, sid 215, 18 maj;

Ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har kikat på andra foton i Lenas Instagram, hon har samma ring på samma hand
och finger även på ett foto där hon stickar en socka.

Hon har samma ringar (på vänster pek- och långfinger) på en bild 20 april 2018 från geocachingeventet "Läckö Kinnekulle Korv med bröd eventet 2018", men på övriga bilder efter detta datum är vänsterhanden helt fri från ringar på geocacheforumet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-05-28 kl. 00:12.
Citera
2020-05-28, 01:32
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bild från Lenas Instagram. När kroppen påträffas saknas ringen på vänster hands pekfinger.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumbilder.com%2Fi%2Fr5 hA

Skribenten @letsdoit skriver i inlägg #105620 som du länkat ikväll, om Lenas tidslinje:

Beträffande Lenas träningskläder och ringar, se A157, sid 215, 18 maj;

Ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har kikat på andra foton i Lenas Instagram, hon har samma ring på samma hand
och finger även på ett foto där hon stickar en socka.

Citat:
Åh, tack!
Så 8:e maj hade hon ringen på fingret. Och nu borta.

Så underligt....
Usch.

Citat:

Ringen verkar kunnat vara vass pga alla infattade stenar.

Kanske orsakade dessa SDs omtalat/omloggade rispade ben varpå han (och HD?) beslöt att ringen måste bort pga kvarlämnat DNA?

Eller så tog GM en souvenir, sådant verkar ju populärt i geocaching?

Vilka smycken var det förresten som LW fick i guld och HD i silver av SD?
Citera
2020-05-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ringen verkar kunnat vara vass pga alla infattade stenar.

Kanske orsakade dessa SDs omtalat/omloggade rispade ben varpå han (och HD?) beslöt att ringen måste bort pga kvarlämnat DNA?

Eller så tog GM en souvenir, sådant verkar ju populärt i geocaching?

Vilka smycken var det förresten som LW fick i guld och HD i silver av SD?

Örhängen.
Citera
2020-05-28, 01:41
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall hade han väl kommit på ett bättre
alibi? Jag tror inte att man slår ihjäl någon
med 17 slag om det är planerat. Det känns
mer som om det vore impulsivt, som om det
slog över för någon där och då.
övervåld är vanligast mot någon förövaren känner då denne vill vara säker på att personen dör.
Citera
2020-05-28, 01:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Denne "någon" är förmodligen jag och jag tänker inte gå i ytterligare polemik angående detta. Efter att jag via fup tagit del av jobbmejlandet kvällen den 14 maj

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

tycker jag att SD:s förklaring i TR-brevet till 23.34-händelsen passar som hand i handske. Det är åtminstone en rimlig förklaring till händelsen.

SD har väl sagt att någon försöker sätta dit honom för mordet? Det har ju drevats väldigt hårt mot honom ända sedan första början här i tråden. Tänk om det är GM som sett till att bygga upp detta hat mot SD här? GM kanske var svartsjuk på att LW hade en intim relation med SD. Någon som hon nobbade? På detta vis kanske hen får sin hämnd både på LW och SD.
Citera
2020-05-28, 01:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar över varför Steffe inte pressats hårdare angående hans totala nollintresse, när det gäller att söka efter Lena?
Han var ju Nattens riddare, som hade kontakt med och värnade om Hjärstakvinnornas säkerhet..
en som hade koll och vurmade för kvinnors säkerhet.
Men när Lena försvinner, bryr han sig inte ett spår... inte en enda gång ringde han till henne.
Varför? Jo antagligen därför att han vet att det inte är någon mening att försöka ringa någon som är död, vars telefon är noggrant borttrollad...

Har man tagit semester, är i full färd med att åka till USA, verkar det högst anmärkningsvärt att han absolut skulle jobba?!
Exakt VAD hade du för dig på kontoret?

Karma, Steffe, har du hört talas om det?
Jag är säker på att du har koll på denna tråd, liksom dina allierade.
Hur länge orkar de stå emot sanningen?

SD och HD trodde ju att LW kunde ha försvunnit frivilligt för att skapa drama och se till så att de inte skulle komma iväg till USA. Han ringde inte men skrev till henne. Han visste ju att hon i normala fall svarade direkt så vad skulle det ha gjort för skillnad om han hade ringt?
Citera
2020-05-28, 02:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det vi diskuterade var om han har alibi och det har han inte, enl min mening. Det kan ändå vara viktigt att datorhändelsen utreds närmare av en oberoende expert så att det kommer ett svar på om det är en aktiv handling eller om det skett på annat sätt. HD kan ev ha hanterat hans dator. Han kan ha gjort det själv och haft tid till både det och mordet.
Därför blir det inget alibi.

Jo det kan räknas som ett alibi fram tills åklagaren har visat att det inte var SD själv som satt vid datorn. Eller som du säger han kunde hunnit med mordet också. TR har i domslutet bedömt att SD inte kan ha hunnit så åklagaren har inte kunnat visa på att SD inte har alibi. Det är verkligen inte så enkelt som du önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in