2020-05-27, 19:42
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD skulle ha planerat så noga för att få ett
falskt alibi så skulle han väl även ha planerat
för ett smidigare och tystare sätt att döda
henne?

Ja det låter väldigt logiskt. Varför valdes en mordplats som relativt sätt var så pass riskabel? Någonstans ute i skogen skulle mordet helt kunna gå under radarn utan någon risk för vittnen som såg eller hörde. Mordplatsen låg nära LWs hem vilket hjälpte att enkelt och smidigt få henne ut på plats men mordplatsen låg även nära en annan persons hem som hade starka hatmotiv och uppvisat tecken på stark förändring på många sätt efter mordet...."drömkvinnan"..."isdrottningen"...."hopp as hon är död"..."jag vill inte svara på det"......HD....slinka ut snabbt, slinka in snabbt, ett monster till make som tar på sig skulden och cyklar runt i Örebro nattetid som ett lydigt får och dumpar vapen, mördaroutfit, mobil osv.....allt spekulation obv....
Citera
2020-05-27, 20:50
Avslutad
Jag undrar över varför Steffe inte pressats hårdare angående hans totala nollintresse, när det gäller att söka efter Lena?
Han var ju Nattens riddare, som hade kontakt med och värnade om Hjärstakvinnornas säkerhet..
en som hade koll och vurmade för kvinnors säkerhet.
Men när Lena försvinner, bryr han sig inte ett spår... inte en enda gång ringde han till henne.
Varför? Jo antagligen därför att han vet att det inte är någon mening att försöka ringa någon som är död, vars telefon är noggrant borttrollad...

Har man tagit semester, är i full färd med att åka till USA, verkar det högst anmärkningsvärt att han absolut skulle jobba?!
Exakt VAD hade du för dig på kontoret?

Karma, Steffe, har du hört talas om det?
Jag är säker på att du har koll på denna tråd, liksom dina allierade.
Hur länge orkar de stå emot sanningen?
Citera
2020-05-27, 21:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Här är från februari. Innehåller med andra ord inte uppdateringar som dom mm. Jag har för mig att jag såg ett sådant inlägg för kanske en vecka sedan men hittar det inte just nu.

Det kanske var det här inlägget du tänkte på?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ANGÅENDE FUP;
SÅ FINNS DEN HÄR

ALLA BILAGOR SAMLADE

(det verkar vara problem
med Jottacloud

/Mvh T34

Jag vet inte om det är samma länkar som finns i trådstarten?
Eftersom minifil har så mycket virus avstår jag.
Hoppas på att @nonada återkommer så det funkar med jottacloud igen.
Citera
2020-05-27, 21:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och så kan man lägga till vad som känns rimligast. Om SD får ett jobbmejl 23.32 och han har dokument lokalt på jobbdatorn så känns det rimligt att han öppnar den datorn vilket sker 23.34 och det i sin tur ger upphov till den aktuella cachehändelsen, konstigare än så är det inte.

I TR-domen står det så här:
Citat:
I den tidslinje som skapats (s. 128, aktbilaga 145) finns flera okända poster som kommer från Stefans jobbdator. Den 14 maj 2018, mellan 23.01 och 00.00, finns bara dessa okända poster. Under två sekunder har det skapats Google Chromecache, en typ av cache-filer som skapas medan webbläsaren Chrome är uppkopplad mot Google. Det är en webbläsarrelaterad åtgärd. Cache-fil är en temporär fil som gör att webbsidan kan laddas snabbare nästa gång. Vad som triggar igång intervallet vet han inte.

Tänkte inte "han" (IT-forensikern) tanken att det kunde ha att göra med mejlet som kom två minuter tidigare? Kanske förstår även han nu ...
Nu när tingsrätten väl har uppmärksammat åklagaren på den här bristen i åtalet så kan hon ju rimligen inte gå vidare till hovrätten utan att först ha gjort ett seriöst försök att slå hål på 23:34-alibit. Har svårt att tänka mig att hon går till hovrätten utan att först ha kollat upp saken, nu när hon av tingsrätten har gjorts medveten om att hon genom att överklaga den friande domen riskerar att få en oskyldig dömd till livstids fängelse.

Uppenbarligen handlar det alltså om en kompetensbrist hos polisens lokala IT-avdelning (och/eller enligt NA eventuellt en ovilja från NFC:s sida), men i så fall har ju åklagaren möjligheten att vända sig till t.ex. IBAS laboratories i stället:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-05-27 kl. 22:12.
Citera
2020-05-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för en gedigen, skarp och väl genomtänkt inlägg.

Något som jag har funderat över är om de ätit lunch tillsammans?
SD går ju ut genom dörren på jobbet 12:07 och är tillbaka 12:14. Hämtmat från Krämaren?
Lena anländer sedan 12:33 till Krämaren och SD öppnar porten 12:35. Samtidigt verkar SD vid 12:48 hålla på med fakturor mm. Tveksamt vad som försiggått på hans jobb.

https://www.flashback.org/sp70736533

Om Lena varit på de olika butikerna även vid 12-tiden, borde inte det redovisats i FUP då?

Det är verkligen underligt med SDs visit på jobbet den 15:e maj. Chefen blev synnerligen förvånad. Och med tanke på de underliga historierna med det mycket blodiga sexet som SD uttryckte var så ofantligt blodigt att det såg ut som litervis (men han menade ju att det var så som det såg ut bara), så borde det verkligen resa en varningsflagg för utredarna vad han gjorde där.

Jag har ännu inte hunnit lyssna igenom SDs förhör från TR igen. Men som jag minns det fick han frågan om de mail som han skickade på mordnatten och hur viktiga de var. Och varför han var på jobbet den 15:e. Jag minns att åklagarna eller målsägarbiträdet tog upp att någon av de besiktningar som SD hävdade var så viktiga att slutföra före semestern aldrig blev dokumenterat och att företaget hävdade att de än idag aldrig fick intyget.

Jag ska vid tillfälle lyssna igenom förhören med SD igen, eftersom jag inte är säker på detta minne.

Så kanske mordvapnet finns på någon byggarbetsplats och är inbyggt, nergrävt eller whatever?

Konstigt med den försvunna ringen!
Jag har sett att förhörsledarna frågar de anhörig om ringarna, men fattade aldrig vilken ring det var. Jag hoppas att @nonada inte är sjuk och kan fixa sin jottacloud så jag kan hänga med bättre i tråden.

Bild från Lenas Instagram. När kroppen påträffas saknas ringen på vänster hands pekfinger.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumbilder.com%2Fi%2Fr5 hA

Skribenten @letsdoit skriver i inlägg #105620 som du länkat ikväll, om Lenas tidslinje:

Beträffande Lenas träningskläder och ringar, se A157, sid 215, 18 maj;

Ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har kikat på andra foton i Lenas Instagram, hon har samma ring på samma hand
och finger även på ett foto där hon stickar en socka.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-05-27 kl. 21:39. Anledning: Ändring i texten
Citera
2020-05-27, 21:48
Medlem
Citat:
Om SD skulle ha planerat så noga för att få ett
falskt alibi så skulle han väl även ha planerat
för ett smidigare och tystare sätt att döda
henne?

Tror du på det? Jag förstår inte ditt resonemang. Förklara!
Citera
2020-05-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det har spekulerats om diverse skyddskläder etc för att inte lämna några spår efter sig men själva utförandet verkar ha varit extremt taffligt.

Så du menar att vederbörande har lämnat viktiga spår efter sig
Citera
2020-05-27, 21:53
Medlem
[quote=gloriouslife|71735777]Men det är ju många som påstår att LW var
på väg bort från honom. Då borde väl allt ha
varit frid och fröjd?[/QUOT

Det verkar ju inte så. Eller hur?
Citera
2020-05-27, 21:56
Medlem
Citat:
I så fall hade han väl kommit på ett bättre
alibi? Jag tror inte att man slår ihjäl någon
med 17 slag om det är planerat. Det känns
mer som om det vore impulsivt, som om det
slog över för någon där och då.

Den teorin håller definitivt inte.
Citera
2020-05-27, 22:00
Medlem
Citat:
I så fall hade han väl kommit på ett bättre
alibi? Jag tror inte att man slår ihjäl någon
med 17 slag om det är planerat. Det känns
mer som om det vore impulsivt, som om det
slog över för någon där och då.

Impulsivt? Och inte lämna något spår efter sig? Du får nog förklara en så impulsiv handling efterföljs av ett utstuderat och noggrannt efterstädningssrbete hänger ihop.
Citera
2020-05-27, 22:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bild från Lenas Instagram. När kroppen påträffas saknas ringen på vänster hands pekfinger.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumbilder.com%2Fi%2Fr5 hA

Skribenten @letsdoit skriver i inlägg #105620 som du länkat ikväll, om Lenas tidslinje:

Beträffande Lenas träningskläder och ringar, se A157, sid 215, 18 maj;

Ringen på vänster pekfinger saknades vid anträffandet och har ej återfunnits.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har kikat på andra foton i Lenas Instagram, hon har samma ring på samma hand
och finger även på ett foto där hon stickar en socka.

Åh, tack!
Så 8:e maj hade hon ringen på fingret. Och nu borta.

Så underligt....
Usch.
Citera
2020-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar över varför Steffe inte pressats hårdare angående hans totala nollintresse, när det gäller att söka efter Lena?
Han var ju Nattens riddare, som hade kontakt med och värnade om Hjärstakvinnornas säkerhet..
en som hade koll och vurmade för kvinnors säkerhet.
Men när Lena försvinner, bryr han sig inte ett spår... inte en enda gång ringde han till henne.
Varför? Jo antagligen därför att han vet att det inte är någon mening att försöka ringa någon som är död, vars telefon är noggrant borttrollad...

Har man tagit semester, är i full färd med att åka till USA, verkar det högst anmärkningsvärt att han absolut skulle jobba?!
Exakt VAD hade du för dig på kontoret?

Karma, Steffe, har du hört talas om det?
Jag är säker på att du har koll på denna tråd, liksom dina allierade.
Hur länge orkar de stå emot sanningen?

"Dina allierade" är ett viktigt påpekande som vi här på tråden skall ha i åtanke. Vi vet inte ens om samma person har flera konton för att föra fram "de allierades" synpunkter. Tack för ditt inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in