Tack för en gedigen, skarp och väl genomtänkt inlägg.
Något som jag har funderat över är om de ätit lunch tillsammans?
SD går ju ut genom dörren på jobbet 12:07 och är tillbaka 12:14. Hämtmat från Krämaren?
Lena anländer sedan 12:33 till Krämaren och SD öppnar porten 12:35. Samtidigt verkar SD vid 12:48 hålla på med fakturor mm. Tveksamt vad som försiggått på hans jobb.
https://www.flashback.org/sp70736533
Om Lena varit på de olika butikerna även vid 12-tiden, borde inte det redovisats i FUP då?
Det är verkligen underligt med SDs visit på jobbet den 15:e maj. Chefen blev synnerligen förvånad. Och med tanke på de underliga historierna med det mycket blodiga sexet som SD uttryckte var så ofantligt blodigt att det såg ut som litervis (men han menade ju att det var så som det såg ut bara), så borde det verkligen resa en varningsflagg för utredarna vad han gjorde där.
Jag har ännu inte hunnit lyssna igenom SDs förhör från TR igen. Men som jag minns det fick han frågan om de mail som han skickade på mordnatten och hur viktiga de var. Och varför han var på jobbet den 15:e. Jag minns att åklagarna eller målsägarbiträdet tog upp att någon av de besiktningar som SD hävdade var så viktiga att slutföra före semestern aldrig blev dokumenterat och att företaget hävdade att de än idag aldrig fick intyget.
Jag ska vid tillfälle lyssna igenom förhören med SD igen, eftersom jag inte är säker på detta minne.
Så kanske mordvapnet finns på någon byggarbetsplats och är inbyggt, nergrävt eller whatever?
Konstigt med den försvunna ringen!
Jag har sett att förhörsledarna frågar de anhörig om ringarna, men fattade aldrig vilken ring det var. Jag hoppas att @nonada inte är sjuk och kan fixa sin jottacloud så jag kan hänga med bättre i tråden.