2020-05-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trehundra
Pappan jobbade som styckare i hemlandet, kan inte läsa om det någonstans i fupen. Jag är säker på att föräldrarna vet mer än vad som framkommit.

Eller så föll bara inte "skillsen" så långt från trädet...
Huvudet tkr jag starkt talar emot medhjälp.
En farsa som först skulle ställa upp med att stycka exet och röja kroppen, men låta grabben behålla huvudet i garderoben?
Men visst, man ska ju aldrig säga aldrig.
Citera
2020-05-27, 23:30
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har du tänkt på att vaktis brukar ha huvudnyckel som går till alla lgt dörrar, källardörrar m.m som ligger i nyckelchemat ?

Men det kanske inte finns i huset ?

I huset finns lägenheter (såklart), tvättstuga, förråd till både hyresgäster (dessa ligger bakom skyddsdörrar som är låsta med hänglås som ”vaktis” har nyckel till) samt fastighetsskötare, cykelförråd, elcentral bland annat.

Huvudnyckel går också för ingångarna till vindsförråden (som är nätade med egen dörr och eget hänglås).
Citera
2020-05-27, 23:31
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det det syns en krok på balkongväggen. Luftrenaren gick säkert sönder vid när T utdelade de där 3 slagen mot W (enligt blodspårsanalysen)

Ja vem vet, bara han. Resten får vi försöka teoretiskt måla upp med det vi har.
Citera
2020-05-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag tolkar det han skriver som att han vill ha fyra stycken utav Wilma som han knullar separat. Helst två samtidigt per dag
Vill du förklara hur du når denna slutsats med facit i hand?

Ganska stort sammanträffande isåfall.
Citera
2020-05-27, 23:42
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Okej. Men jag undrar vad du vet om St*ve. Flera svåra frågor har jag, svara gärna vad du tror eller vet:

Är det bara han som jobbar där i fastigheten och har nyckel till lägenheterna?
Nej det finns fler som har nycklar till fastigheten. Vad jag fått förklarat från SB så har Fortinova kopierat nya huvudnycklar. Vilka dessa är har i början av köpet av huset varit folk som besiktigat och mätt bland annat radon i lägenheter. Hur många som ”besöker” huset nu när de ändå ägt det i två år vågar jag inte svara på.

Kan han tex ha hjälpt Tishko eller någon annan att "städa" i lägenheten efter Wilmas död, mot betalning eller för att vara snäll?
SB sålde huset för en (för mej) orimligt hög summa. Dessa pengar ligger enligt honom i hans företag. SB är väldigt hjälpsam och tar tag i saker oavsett om man bett honom eller inte. Till exempel hade jag ställt ner en stor pappkasse med plattade kartonger i entrén på baksidan, för att ta hand om det senare. Nästa dag var den borta och det var han som tagit hand om den.

Är han på det sättet att han vill hjälpa människor, även när de har begått brott?
Nej det tror jag inte. Han har bland annat gjort orosanmälningar på hyresgäster med uppenbart drogmissbruk. Tyvärr utan större resultat. Han bryr sej helt enkelt om de som bor där.

Eller kan han ha hotats av någon att öppna dörren till Tishkos lägenhet, och låtit bli att säga det till polisen av rädsla?
Så väl känner jag honom inte. Men min uppfattning är att om det hade hänt, så skulle han meddela polisen det.
Eller är han sådan att han litar till 100% på polisen och skulle ringa polisen direkt om han blev hotad?

Skulle han kunna låta någon annan straffas för ett brott han själv har begått?
Det kan vem som helst göra, tyvärr. För han personligen vet jag inte.

Och har du någon förklaring till hans "konstiga" beteende i soprummet, som jag skrev om i inlägget nedan:
Han är VÄLDIGT nyfiken av sej och vill ha koll på ALLT. Jag skojar inte, han ska veta allt.
Det jag tycker är ett märkligt beteende, är att han säger att det redan varit likhundar i soprummet. Jag har inte själv fått grepp om det stämmer eller inte.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Något annat du kan säga om honom som du tycker är relevant?
Inte på rak arm. Mer än att jag upplever honom som väldigt snäll och omtänksamt. Men också väldigt nyfiken och ska veta allt om alla hyresgäster, vilket i och för sej kanske inte är så konstigt med tanke på att det var hans hus. Men annars, nej.
Citera
2020-05-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det rektangulära avtryck som inte kunde identifieras med något i lägenheten.

Är det osannolikt att det är en platta/laptop??

Eller en tvättkorg. Lyfte det tidigare. Formen stämmer. De är smalare nertill. Kan han försökt få ner henne i den? Kanske inte lyckats därav delat henne? Och gått ut med en tvättkorg ser inte jätte suspekt ut. Plus att hans skador, dvs märkena på ryggen/magen talar för att han bruit något otympligt mot de ställena. Kanske han tagit hjälp av morgonrockssnöret genom handtagen i tvättkorgen och burit över ryggen?
En avliden person är ju fruktansvärt "tung" på så vis att alla muskler slappnat ju av. Dvs det är som att bära någon som försöker "göra sig tung" den sjunker ju vara ihop. Som att försöka bära en stor tung sandsäck. Där underlättar tvättkorgen. Säkerligen i fler vändor men dumpat allt på samma plats.
Det talar ju även i såfall att hon inte är allt för långt ifrån? Om han inte haft hjälp.

Jag vet att bilderna från sovrummet visar en tvättkorg, men reagerade över att den är i plast vad jag kan urskilja, därför är den i efterhand lätt att placera i duschen och spola ur. Eller så har han köpt en ny?
Galen tanke eller kan det faktiskt ligga något i det..?
Citera
2020-05-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jisses du har nog rätt!
Det är svårt att tolka det på annat sätt.

Så han har både skurit henne i pannan och kört in något vasst i ögat hela vägen tills det tog stopp

Va i helvete har han hållt på med?!
Undrar hur övriga kroppen såg ut med tanke på hur bara huvudet verkar ha sett ut
Vidrig liten jävel!!
Citera
2020-05-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
På huvudet sågs en orbitafraktur, minns ej om rättsläkaren uttalat sig om den har uppkommit före eller efter döden? Annars tror jag att med "skador uppkomna efter döden" menas de skärskador som fanns på Ws panna.

Människor med psykos är tyvärr inte att leka med! (Har sett på när håll)Om han fått för sig att W är djävulen så är det mycket möjligt att han vill kolla i hennes hjärna om han hittar något konstigt! Men det va inte så lätt som han trodde...
Citera
2020-05-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
I pappans förhör står det:
Berätta om vardagsrummet, saker, prydnader, foto, tavlor?
”...En luftrenare hade han hängande på väggen mot balkongen. Den såg ut som en svart gammal data högtalare med rund form framtill ca 20-25 cm avlång form.”

Sidan 541 i fup.

Har inte sett denna luftrenare på bilderna. Eller har jag missat den?

Kan vara den som syns i blodet.
Till höger om fönstret ovanpå vitrinskåpet hänger eller står något som ser ut som din beskrivning.
Citera
2020-05-28, 00:03
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Till höger om fönstret ovanpå vitrinskåpet hänger eller står något som ser ut som din beskrivning.

Jag tycker det ser ut som en vas? Möjligen en sådan automatisk doftspridare.

sida 273 av 976 i fup, ser man något som liknar beskrivningen av en luftrenare.
Citera
2020-05-28, 00:08
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Det skulle kunna vara högtalare från ett suroundsystem, båda två och då är ju luftrenaren borta.
Citera
2020-05-28, 00:12
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Det skulle kunna vara högtalare från ett suroundsystem, båda två och då är ju luftrenaren borta.

Med tanke på att de hade väldigt bra ljud så är inte det omöjligt.

Om så är fallet saknas ju luftrenaren.

Men ”rutan” i blodet känns alldeles för stor för att vara 20-25cm. Försöker uppskatta i och med att det sitter linjerad tejp där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in