Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Vi lär inte lira med publik denna säsong speciellt med tanke på hur det sett ut på senare tid så vi som äger stadion + allt runtomkring lär märka bortfallet ganska rejält. På andra håll kan man åtminstone förhandla om hyran vilket borde hjälpa en bra bit på vägen. Men det är vad det är, skulle inte ha velat att styrelsen agerat på något annat sätt i stadionfrågan, att äga stadion kommer löna sig mer i längden.
Dock ska bli intressant att se hur klubbarna gör med säsongskortsinnehavarna. Personligen kommer jag låta dessa pengar gå till klubben även om jag inte får se en enda match på plats i år men samtidigt så har jag har full förståelse för dem som inte sitter i samma trygga ekonomiska situation som jag och behöver pengarna.
Dödstalen har en eftersläpning, inte ovanligt att det är så länge som 2 veckor. Jämför man rapporterade med datumbekräftade döda är det stor skillnad i hur graferna ser ut. "Dödstoppen" var den 15e april, sedans dess har det gått ner och stabiliserat sig på en lägre platånivå, vi bör vara inne i en halveringsfas nu.
Dock så verkar det hända grejer i Stockholm igen med stigande antal IVA patienter, skulle det börja eskalera där igen, eller här eller i andra regioner, t ex Skåne så är det inte bra.