2020-05-27, 10:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, du skrev bara ut så gott som varenda grej

Man ska också komma ihåg att det är stora sjukskrivningar inom blåljuspersonal nu (likt dom flesta arbetsgrupper) så det kan givetvis vara en stor fråga att avsätta folk till allsvenska matcher.
Var nog i förra veckan det t.ex. var ett inslag om ambulansen här i stan där dom knappat hann in på akuten innan nästa larm kom, då är frågan om man verkligen är så pigga på att upplåta sådan till fotboll...
det är nog en stor anledning ja...

ja, har väl umgåtts för mkt med supporterpoliser rätt kul att fråga faktiskt hur deras arbete ser ut, även om de inte kan gå in i detalj på processer elr hur de bedriver span, vilka metoder de använder alltså.
Citera
2020-05-27, 15:17
Avslutad
40 miljoner i förlust enligt Häckens prognoser. Usch. Tur att dom varit så försiktiga med ekonomin annars hade det gått åt helvete.
Citera
2020-05-27, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
40 miljoner i förlust enligt Häckens prognoser. Usch. Tur att dom varit så försiktiga med ekonomin annars hade det gått åt helvete.

Ja, det där var ett ordentligt tapp. Samtidigt, ser det så ut hos er så vill jag inte ens föreställa mig vilken bajsmacka vi står inför, lär vara i närheten av 100 mille.
Citera
2020-05-27, 15:48
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Det skulle varit intressant vilka antaganden man gjort för att få fram detta resultat. När beräknar man att allsvenskan startar och från vilken omgång med publik?
Citera
2020-05-27, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, det där var ett ordentligt tapp. Samtidigt, ser det så ut hos er så vill jag inte ens föreställa mig vilken bajsmacka vi står inför, lär vara i närheten av 100 mille.

Det beror ju på när publik kan tänkas tillåtas igen. Häcken har ju nackdelen av precis alla intäkter från Gothia Cup gått upp i rök.

Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Det skulle varit intressant vilka antaganden man gjort för att få fram detta resultat. När beräknar man att allsvenskan startar och från vilken omgång med publik?

Fast publikfrågan är ingen större post för oss. Den absoluta lejonparten av intäktsbortfallet kommer från Gothia cup.
Citera
2020-05-27, 19:12
Avslutad
Citat:
Det beror ju på när publik kan tänkas tillåtas igen. Häcken har ju nackdelen av precis alla intäkter från Gothia Cup gått upp i rök.

Vi lär inte lira med publik denna säsong speciellt med tanke på hur det sett ut på senare tid så vi som äger stadion + allt runtomkring lär märka bortfallet ganska rejält. På andra håll kan man åtminstone förhandla om hyran vilket borde hjälpa en bra bit på vägen. Men det är vad det är, skulle inte ha velat att styrelsen agerat på något annat sätt i stadionfrågan, att äga stadion kommer löna sig mer i längden.

Dock ska bli intressant att se hur klubbarna gör med säsongskortsinnehavarna. Personligen kommer jag låta dessa pengar gå till klubben även om jag inte får se en enda match på plats i år men samtidigt så har jag har full förståelse för dem som inte sitter i samma trygga ekonomiska situation som jag och behöver pengarna.
Citera
2020-05-27, 19:24
Medlem
Citat:
Vi lär inte lira med publik denna säsong speciellt med tanke på hur det sett ut på senare tid så vi som äger stadion + allt runtomkring lär märka bortfallet ganska rejält. På andra håll kan man åtminstone förhandla om hyran vilket borde hjälpa en bra bit på vägen. Men det är vad det är, skulle inte ha velat att styrelsen agerat på något annat sätt i stadionfrågan, att äga stadion kommer löna sig mer i längden.

Dock ska bli intressant att se hur klubbarna gör med säsongskortsinnehavarna. Personligen kommer jag låta dessa pengar gå till klubben även om jag inte får se en enda match på plats i år men samtidigt så har jag har full förståelse för dem som inte sitter i samma trygga ekonomiska situation som jag och behöver pengarna.

Dödstalen har en eftersläpning, inte ovanligt att det är så länge som 2 veckor. Jämför man rapporterade med datumbekräftade döda är det stor skillnad i hur graferna ser ut. "Dödstoppen" var den 15e april, sedans dess har det gått ner och stabiliserat sig på en lägre platånivå, vi bör vara inne i en halveringsfas nu.

Dock så verkar det hända grejer i Stockholm igen med stigande antal IVA patienter, skulle det börja eskalera där igen, eller här eller i andra regioner, t ex Skåne så är det inte bra.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-27 kl. 19:26.
Citera
2020-05-27, 20:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Kan man inte låta det gå över till 2021 fast man kan ju inte vara säker på att det blir publik i början. Det ryktas om en andra våg under senhösten.
Citera
2020-05-27, 21:45
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan man inte låta det gå över till 2021 fast man kan ju inte vara säker på att det blir publik i början. Det ryktas om en andra våg under senhösten.

Avlider. Hur kan det "ryktas" om hur en sjukdom kommer utveckla sig? Vilken "journalist" har gett dig detta rykte?

Kan komma noll, en, fyra. "Ryktas om...".

Det ryktas om vad jag får i julklapp.
Citera
2020-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, du skrev bara ut så gott som varenda grej

Man ska också komma ihåg att det är stora sjukskrivningar inom blåljuspersonal nu (likt dom flesta arbetsgrupper) så det kan givetvis vara en stor fråga att avsätta folk till allsvenska matcher.
Var nog i förra veckan det t.ex. var ett inslag om ambulansen här i stan där dom knappat hann in på akuten innan nästa larm kom, då är frågan om man verkligen är så pigga på att upplåta sådan till fotboll...

Uppenbarligen är de pigga på det då det drar igång igen 13 juni.

DIF har alltså Sirius, Örebro och Peking i de tre första omgångarna. Ska vara sju pinnar åtminstone.
Citera
2020-05-27, 22:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Avlider. Hur kan det "ryktas" om hur en sjukdom kommer utveckla sig? Vilken "journalist" har gett dig detta rykte?

Kan komma noll, en, fyra. "Ryktas om...".

Det ryktas om vad jag får i julklapp.

Håller du på så får du inte ens ett besök av jultomten.
Citera
2020-05-27, 22:57
Medlem
Keldons avatar
Jaha och vem faan ska KFF möta om man bara får möta lag som ligger nära geografiskt inledningsvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in