Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jaa, det kan mycket väl dra igång tidigare..
När det blir det blir lite obekvämt så hänvisar man alltid till att det är ett ”nytt virus och vi lär oss hela tiden”.
Men trotts att man säger sig ”lära hela tiden” så ändrar man inte ens en grad på den redan i januari fastlagda kursen! Vilken nytta är det då att lära nytt??
Antikroppstesterna har visat att drömmen om flockimmunitet, va just en dröm, skapad av FHM egen modelleringen.
Summa summarum. När det visat sig att att kartan var 180 grader felvänd så måste kursen läggas om, om vi skall undvika en katastrof.
Håller med. Det märkliga är ju också på vilka grunder FHM och regeringen fattade detta beslut. Trodde de verkligen att 95-99% av de andra länderna gjorde fel? När de stängde ned samhället (för att få ned grundsmittan), när de sedan började masstesta och isolera de sjuka. Trodde de verkligen att det var fel? När FHM antog en lägre dödlighet än de länder som rapporterat och låg tidigare till. Kina, Italien m.fl. Trodde de verkligen att de andra länderna hade fel och vad hade de för underlag för det?
Varför denna enorma ovilja att lära sig av andra och deras erfarenheter. Sveriges vägval framstår bara märkligare och märkligare för var dag som går anser jag.
Jag begriper ärligt talat inte hur Sverige ska kunna fortsätta på denna linje med masspridning. Det kommer aldrig ta slut, utan nedstängning, masstestning och utrotning av smittan. Alternativt vaccin. För varje dag som går utan åtgärder enligt ovan förlorar vi 100 personer i dagsläget. Jag tror den siffran kan komma att öka. Vi kommer aldrig nå någon flockimmunitet.