2020-05-27, 21:30
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Breaking vg.no. Endelig får vi vite hva lydeksperten gjorde.

Lørenskog-saken: Gransket ringelyd i huset
Tom Hagen sier at han ikke hørte konas telefon da han selv ringte den etter å ha kommet hjem 31. oktober 2018. Politiet har undersøkt om det kan stemme.

Altså det er AKKURAT sånn som vi spekulerte her inne! At de testet nettopp om TH burde ha hørt lyden av telefonen.

Hvorfor ringte han fra fasttelefonen og ikke sin egen mobil? Lå den igjen på jobben?
Citera
2020-05-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har de tatt hensyn til om en eventuelt bjeffende valp og/eller annen eventuell støy i eller utenfor huset kan ha overdøvet ringelyden slik at han ikke hørte ringelyden?
Har THs hørsel blitt testet og er dette eventuelt tatt med i beregningene når de vurderte at han burde ha hørt telefonen ringe?

Her var mye svada som vanlig.
Citera
2020-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Altså det er AKKURAT sånn som vi spekulerte her inne! At de testet nettopp om TH burde ha hørt lyden av telefonen.

Hvorfor ringte han fra fasttelefonen og ikke sin egen mobil? Lå den igjen på jobben?
Ok, jeg visste ikke at det var teoriene her, bra jobba de som skjønte det.

Når det gjelder det andre, så ønsket kanskje TH å komplisere ting for å kjøpe seg tid.
Citera
2020-05-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva sier forlaget ditt når du presenterer manuset om kidnappere som tar med seg et dødt gissel, som omkom ved et uhell, og disse kidnapperne bestemmer seg for å ta med liket tilsølt av avføring og andre kroppsvæsker i fluktbilen?

For deretter å ikke gidde å kreve inn løsepenger?

Tok de med seg den døde bare for å være greie og rydde opp etter seg?

Det er nok det minst sannsynlige plottet.

Hei

Vi kan ta det fra toppen.
Mitt resonnement er for det første at siden drapet er planlagt, er det svært usannsynlig at TH er gjerningsmannen.
Han har mange andre, veldig mye enklere måter å bli kvitt sin kone på enn å drepe.

Og, siden han ikke kan ha gjort det selv, noe også politiet i hvert fall sier at de tror, så blir det enda mindre sannsynlig at TH er den skyldige. (Han har investert hele livet, og er trent i å tenke risiko. Medhjelpere mangedobler sjansene for å bli tatt.)

Mitt resonnement vedrørende fjerning av liket, var basert på at politiet har bevis for at AEH ble drept i boligen.

Hvis politiet kun baserer dette på slepespor, biologiske spor og noen blodflekker, holder det neppe som bevis for at hun ble drept på stedet. Men likhunder som lukter liklukt er nærmest bankers.

Vi har to saker hvor dette har vært bevisgrunnlaget i Norge. Begge sakene ble anket til lagmannsretten. Begge ble dømt, selv om siktede endret forklaring og innrømmet skyld i den ene.

Mitt poeng var at det tar såpass lang tid før liklukten avsetter seg på underlaget, at jeg tenkte at det må ha vært glade amatører på ferde. Akkurat som du tenker.

Enda ett tegn på at det er folk som aldri har kidnappet før, er at det var umulig å kommunisere skikkelig. Alle erfarne kidnappere lol, vet at det både blir forhandlinger og behov for å kunne vise livstegn.

På den annen side kan amatører ha tenkt: Opplegget funker selv om hun er død.

MEN i og med at de anker ransakingen, har jeg ombestemt meg.

Holden vil hevde, som han gjorde i tingretten, at politiet ikke har beviser for at dette er drapsstedet.

Får de medhold i dette, får sikkert TH flytte hjem igjen, men det er ikke det viktigste for TH og Holden.

Det viktigste er selvfølgelig at man dermed igjen åpner for at mange andre kan være GM. Dermed blir det mye enklere å prosedere THs uskyld.
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-27 kl. 21:56.
Citera
2020-05-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror han synes det var ekkelt. Og at det kom som en svært ubehagelig overraskelse i noe som skulle være et "ryddig" mord. Han ville ha det vekk.

Aah, skjønner. Klarer å tenke meg inn i følelsen du beskriver, ja. Det høres logisk ut.
Citera
2020-05-27, 21:36
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Innholdet i teksten stemmer ikke overens med påstanden din, derfor.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det var ikke et sitat jeg skreiv. Og du har ikke svart på mitt spørsmål, om hva som gjør det som jeg skriver, til at du kan mene at det er feil. Du forstår nå vel hva politiet mener, når alle de andre her forstår det?
Ikke mata trollet, Sosialisten er typ kverulant som må mates, framstår som en destroyer. Sultes ved å ignorere fjaset. Spammer ned hele tråden sammen med ett par andre her. Helt unyttig.
Troll som gjør att vi mister viktige, seriøse bidragsgivere her.
(teks Hamilkar ser ut til å ha forsvunnet?)

Nok om det. Jeg liker presset de legger på Tom Hagen f.t. Hybrisen tappes nå forhåpentligvis sakte men sikkert, om mulig? Noen innrømmelser får vi neppe oppleve, suicid avslut trumfer nok det!

(han reagerer trolig som Sosialisten mot alt under avhør, kan tenke meg hvor ubehagelig han fremstår)

Tom Hagen, skyldig som faen!
Citera
2020-05-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Jeg leste i en artikkel at en venn fortalte at TH brukte å legge igjen mobiltelefonen på jobb, ja.
Citera
2020-05-27, 21:37
Bannlyst
Citat:
Det betyr vel ikke mer enn at påstanden din er ubegrunnet.

Ang klærne så er det vel ikke nødvendigvis mer komplisert enn mangel på blod, dette kombinert med slepesporene og biologiske spor mener de kan indikere kvelning.

Mangel på blod, altså at slepesporene må ha bestått av avføring, og at det var avføring i klærne, siden de kan trekke den konklusjonen om at hun ble kvalt til døde. For det går vel ikke ann å avføre med klærne på uten at det havner i klærne først? At du mener at mangel på blod i klærne tyder på at hun ble kvalt, får være ene og alene din konklusjon. Tror vi setter strek her om avføring, tror du har forstått poenget.
Citera
2020-05-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Her var mye svada som vanlig.
Har du en begrunnelse for ditt utsagn?
Citera
2020-05-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Ikke mata trollet, Sosialisten er typ kverulant som må mates, framstår som en destroyer. Sultes ved å ignorere fjaset. Spammer ned hele tråden sammen med ett par andre her. Helt unyttig.
Troll som gjør att vi mister viktige, seriøse bidragsgivere her.
(teks Hamilkar ser ut til å ha forsvunnet?)

Nok om det. Jeg liker presset de legger på Tom Hagen f.t. Hybrisen tappes nå forhåpentligvis sakte men sikkert, om mulig? Noen innrømmelser får vi neppe oppleve, suicid avslut trumfer nok det!

(han reagerer trolig som Sosialisten mot alt under avhør, kan tenke meg hvor ubehagelig han fremstår)

Tom Hagen, skyldig som faen!

Ikke min feil at du ikke evner å dokumentere påstanden dine.
Citera
2020-05-27, 21:39
Medlem
Feilpost
Senast redigerad av agvvv 2020-05-27 kl. 22:07.
Citera
2020-05-27, 21:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det betyr vel ikke mer enn at påstanden din er ubegrunnet.

Ang klærne så er det vel ikke nødvendigvis mer komplisert enn mangel på blod, dette kombinert med slepesporene og biologiske spor mener de kan indikere kvelning.

Nå vet vi jo også lite om "klærne", hva det egentlig betyr, hvor mye, hva slags type, og hvilken rolle de egentlig spiller.

Men siden funnet av klær omtales, så er det rimelig å anta at det er noe unormalt ved enten klærne i seg selv, eller hvor og hvordan de er funnet.

Og da tenker jeg at det må ligge noe mer til grunn, enn bare at det ikke finnes spor etter blod eller vold på klærne, for at man skal si at klærne er en indikasjon på at hun ble kvalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in